Jak ukrást Venuši

78%

Komentáře a recenze 7

7
I v dnešní době patří Jak ukrást Venuši mezi ty lepší lupičské komedie. Hepburn je nádherná a naprosto dokonalá. Celé to působí takovým elegantním dojmem. Osobně bych snímek trochu prostříhal a zkrátil tak o 20 minut. Myslím,že by mu to pomohlo. Příjemná podívaná.
29 851 bodů
6.5
Takový roztomilý romantický film. Fešák a krásná žena spolu podstoupí dobrodružství a samozřejmě se zamilují. Scénář je obyčejný, zábavy poskrovnu, ale je to hezká stará filmařina a lidský milý snímek vhodný na deštivé odpoledne. Více než za 65% to u mě není.
28 422 bodů
9.5
Dcera padělatele uměleckých děl se spojí s lupičem, aby ukradla jeden z otcových padělků z galerie mající být testován kvůli pravosti a tím ochránila otcovo tajemství, který tak vydělal značné jmění a těší se dobré pověsti. Námět nejen na zajímavý zlodějský film, kterým tento snímek je, ale také hlavně na neskutečnou zábavu, což o to tu jde především. Snímek se v době svého vzniku samozřejmě veze na popularitě zlodějských thrillerů, kterých v šedesátých letech vzniklo poměrně hodně, jen se nato tentokrát skutečně dívá s humorem sobě vlastním. Ano, i zločin může být zábava a v tomto případě to platí dvojnásob. Síla je v argumentech, primitivním plánu a přirozené omylnosti lidského chování. Zpočátku je tak děj příběhu spíše společenský s romantizujícím nádechem, ale jakmile dojde k oné očekávané loupeži, humor, až takřka groteskní, nemá šanci uniknout. Celé je to stavěné na povrchním a zároveň okouzlujícím umění nadsázky s atraktivním párem v krásném prostředí Paříže šedesátých let. Po technické stránce je to typický šedesátkový film mající i dnes své nezaměnitelné kouzlo. Na scénáři pracoval Harry Kurnitz, kterému se povedl tvůrčí majstrštyk. Základem byla povídka, jehož děj roztáhl na dvouhodinovou filmovou stopáž, aniž by to ztrácelo na zajímavosti. Film je samozřejmě v tempu sice pomalejší, ale dějově obsáhlý, tudíž stále ve svém spektru zábavný. A o to jde především.
8
Wylerův slabší kus, táhnou to herci a hodně potenciálu mi přišlo vlastně nevyužito. Pořád spokojenost, ale asi jsem čekal moc...
8
Nicolle Bonett (Audrey Hepburn), má strach o svého otce Charlese (Hugh Griffith), který je v jejich rodině dalším padělatelem cenných uměleckých předmětů a ukrajuje si čím dál tím větší sousta. Nicolle se právem obává, že by záhy mohlo dojít k jeho odhalení, jako padělatele. Už její babička stála kdysi modelem pro kopii díla podle Venuše manýristického zlatníka a sochaře Benvenuta Celliniho. Právě toto dílo má být nejcennějším exponátem na výstavě, a ona se snaží, co jí síly stačí, aby sošku rozbila…nezdaří se. Pomocníka však najde rychleji, než by očekávala. Mladého muže, který se vloupá k nim do domu, a projevuje nebývalý zájem o jejich obrazy, požádá o pomoc. Chce ukrást z nejlépe zabezpečené místnosti právě Venuši, a Simon Dermott (Peter O´Toole) se netváří, že by okaté půvabné dívce nepomohl.
  • Příjemná a hravá romantická komedie s atraktivním zákulisím a pěkně napsaným scénářem. Velkou výhodou je obsazení ústřední dvojice, mezi kterou to správně jiskří.
8
Jedna z takzvaných amerických klasik z let šedesátých - Audrey Hepburn s roztomilým úsměvem, šarmantní O´Toole s modrýma očima, Audrey Hepburn s magickým pohledem, William Wyler bez sandálů a bez Charltona Hestona a Audrey Hepburn...., prostě Audrey Hepburn. Není to nejnápaditější, nejrafinovanější ani nejvtipnější krimi komedie, ale vše je jaksi namícháno a protřepáno přesně tak, aby se na to i po letech příjemně a se zájmem koukalo. Vkusné, inteligentní a nenudící.... a co chcete víc? :))
kknk2
kknk2
2 949 bodů
8
Jak ukrást Venuši je klasika z šedesátých let, která potěší i nenáročného diváka. Veselý příběh s notnou dávkou naivity se odehrává v Paříži a zatahuje nás do problémů falzifikátorů a zlodějů umění. Celý úspěch této příjemné komedie však stojí na charakterech hlavních postav ztvárněných Audrey Hepburn a Peterem O’Toolem.