Hrátky s čertem

78%

Komentáře a recenze 20

8
Hrátky s čertem a S čerty nejsou žerty jsou pro mě dvě nejlepší pohádky,které si nenechám o vánocích nikdy ujít. Takhle by přesně měly vypadat pohádky. Pěkné kulisy a sympatické obsazení udělá půlku práce. Josef Bek je jako Martin Kabát vynikající a role mu skvěle sedla.
29 851 bodů
7.5
Klasická pohádka, která patří k vánocům a svátkům všeobecně. Nepatří sice k mým nejoblíbenějším pohádkám, ale skvělé výkony Josefa Beka, Sarkafarky i jiných udělali z této kulisovky vysoce nadrpůměrný kousek. Je to klasika, kde dobro zvítězí nad zlem a nesparavedlnost pekla je zlomena... No prostě česká klasika.
28 422 bodů
8
Jednoduchá studiová pohádka natočená na základě knihy Jana Drdy neztrácející své kouzlo ani dnes. Skromnost výpravy byla využitá v době vzniku snímku mnohokrát. Obyčejné malované kulisy, po vzoru ilustrátorské tvorby Josefa Lady, zcela vystačily na dobře zpracovaný scénář a naprosto skvělé, hlavně v dnešní době nepřekonatelné, herecké výkony. Samozřejmě se snímku, jako obvykle, určitá agitka a moralizace nevyhnula, ale po těch letech tak zapadla do ztracena, že si toho dnes nikdo nevšimne. Kdyby někdo řekl, že se vlastně jedná o alegorické zobrazení boje proti okupantům a vítězství českého člověka nad nimi, druhý si na sto procent bude klepat na čelo. Každopádně příběh ukazuje po humorné stránce typickou českou povahu, lidskou hloupost a důvěřivost. Zkrátka, pohádkový příběh jak má být. Vysloužilý voják Martin Kabát je vlastně takový 'Nebojsa' s pevnou náturou a shovívavostí, kterého nic nerozhází. Proti čertům, (po agitační stránce proti okupantům) se postaví s pevnou rukou a všem ukáže zač je toho loket. A vlastně nejen on. Charakter Káči byl v pohádkách později použít ještě mnohokrát. ""Já chci pořádnýho ženicha, sic vás tu střískám všecky na jednu hromadu!" Nezapomenutelná hláška Káči držíc v ruce smeták a dělajíc v pekle pořádek. Bohužel, co se týče současného pohledu ohledně korektnosti pohádek, má i tato na kahánku. Inu, každá doba má své.
Fingon
16 886 bodů
10
IMHO nejlepší česká pohádka, kam se hrabe Pyšná princezna! Ladovské kulisy, jeden z nejlepších Lucifefů (Petiška), čerti olezlí i šviháčtí... a k tomu samozřejmě Káča a princezna Dišperanda, pitomý otec Školastikus (btw, jen v málu pohádek je vidět tak krásná erotická scéna...), anděl Teofil, Sarka Farka a samozřejmě dragoun...
7.5
Jedna z mých nejoblíbenějších pohádek. Skvělí herci v netradičně pojatém příběhu, který nikdy nezklame.
6.5
Tohle se mi líbí. Hodně povedená pohádka na kterou se rád kouknu znova.
8 590 bodů
8
Velmi humorná pohádka, kterou má silný estetický výraz a lze ji označit za ucelené dílo. Postavy v sobě něco z bodré prostoduchosti běžného člověka a švejkovské vychytralosti. Lada, který udělal ilustrace k Švejkovi, ostatně vytvořil i kulisy a kostýmy. Skvělý herecký projev a archaické verbální vyjadřování napomáhají tomu, aby to celé fungovalo navzdory jisté afektovanosti a polopatičnosti. Vzhledem k tomu, že v příběhu vystupují různí čerti - pokušitelé a hlavním tématem filmu jsou lidské neřesti, pokoutné či neupřímné motivace k těm či oněm jednáním (dobrou roli v příběhu má starý asketa, za jehož uměřeností je cítit pýcha) a povahové nedostatky, tak to celé vrhá i silný Fimfárovský dojem (ostatně je to taky pohádka). Křesťanské motivy jsou klasickým českým způsobem shozené z piedestalu své nabubřelé vážnosti a zlidovělé, takže můžeme vidět čerty snažící se přesvědčiti švejkovskou postavu, aby vsadila svou dušičku a zahrála si s nimi cinklé karty. Mně takové pojetí přijde vážně zábavné.
squirrelpool
squirrelpool
7 016 bodů
10
Jedna z nejlepších pohádek. Přestože vypadá doslova jako vystřižená z Ladova obrazu, není to další z těch infantilních pohádek. Tak za prvé, není tu jen peklo a čerti, ale i nebe a andělé od, kterých přichází záchrana. Zlo je prostě zlo a Dobro je dobro. No a ti čerti jsou čerti, někteří jsou roztomilí, ale všichni jsou zlí. Rozhodně to nejsou ti přihluplí popletové, kteří jsou vlastně hodní a, kterých je všude plno. Za druhé, jsou zde úžasně vtipně podané velmi hluboké a moudré věci. Třeba ten poustevník, který do krve bojuje s nejrůznějšími hříchy(smilstvo, obžérství...), až si nevšiml, že ho dostal ten nejnebezpečnější, pýcha. Stalo se mu to co hrozí všem, kteří se vydají na cestu stát se dobrými lidmi. Čím jsou pravdomluvnější nebo poctivější, tím větší je riziko, že na to budou pyšní a budou pohrdat těmi kdo nejsou tak "dokonalí" jako oni. Prostě parádní film. A na konec herci jsou naprosto fantastičtí, a ty hlášky. Úžasný
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
10
Tuhle pohádku bych já osobně označila za "pohádku století", protože je skvělá, herecké výkony pozoruhodné (úplně všechny!), Drdův scénář, Ladovy kulisy, no prostě jednička s dvěma hvězdičkami!!! Kdykoli ji vysílají, vždycky ji musím vidět! Kam se na toto hrabe Jiří Strach?! Ten by to nenatočil! Nechápu, proč se s tímto režisérem tolik nadělá!!! Josef Mach režíroval také velmi dobrý film s Josefem Bekem "Florenc 13.30", nebo seriál "Tři chlapi v chalupě"! Prostějovák! V 70. letech natočil rovněž výbornou detektivku s Jiřím Sovákem a Jaromírem Hanzlíkem "Na kolejích čeká vrah". Palec nahoru!!!
bidlobox
3 802 bodů
9