Funebrák

74%

Komentáře a recenze 5

29 697 bodů
7.5
Sice je to vlastně několik slepených scének v do jednoho filmu, ale působí to celkem kompaktně. Bláznivá veselohra a jeden z mých nejoblíbenějších film s Vlastou Burianem. Parodie národností mě vždy pobaví a výpověď "Hnipírda" u komisaře drah je také brilantní.
28 393 bodů
10
"Já se jmenuju Boleslav Hnipírdo." "Boleslav Hnipírdo. A jak můžete, člověče, s tak blbým jménem lízt do vlaku!" Doslova kulometná salva vtipů, doprovázené písničkami, ve snímku, který má za úkol divákům přiblížit divadelní vystoupení Vlasty Buriana, což se povedlo na výbornou. Devizou jsou spojené dva jinak samostatné příběhy, ve kterých je postava funebráka právě v mistrovském podání Vlasty Buriana. Jsou tu skeče už dobře známé z minulých snímků, jako třeba prezentace různých světových jazyků, avšak daleko více rozvinuté. A jsou tu i skeče nové, kdy se divák se smyslem pro humor skutečně a doslova potrhá smíchy. Co věta, to vtip. Zajímavostí je, že byl snímek natočen za pouhých šest dní, a když se to vezme kolem a kolem, není divu. Právě že se jednalo o divadelní hry, které měli všichni už, jak se říká, v malíčku, natáčení šlo zkrátka jedním vrzem. Herectví Vlasty Buriana může ve filmu vidět každá nová generace, ale herectví v divadle už nikdo a tak díky za nápad natočit takovýto film, který jako ukázka plně postačí. Jen tak mimochodem, je ještě dnes vůbec známo, co slovo ´funebrák´ znamená?
Fingon
16 886 bodů
6