66%

Komentáře a recenze 1

dráza
dráza
888 bodů
7
V okolí Gdyně někdo zabil taxikáře. Policie stále nepřišla na vraha. V den vraždy hodně pršelo a vrah měl rukavice. Henryk Kowalski netuší jak těsně ho mine podobný osud. Kvůli hádce se snoubenkou, kterou se snažil uklidnit, jeho místo zaujme kolega Kazik a na nádraží naloží defraudanta. Muž, který se veze taxíkem se snaží utéct za hranice. Kazik vyloží pasažéra na Zelené 8 a naloží o kus dál jiného muže. Netuší že to je vrah. Cestou zpět je zabit. Henryk vracejíc se na nádraží, kde ho měl Kazik čekat, pomáhá neznámé ženě, kterou přepadli dva muži. Při bitce si poraní ret. Dívka mu nabídne ošetření v šatně baru kde zpívá. Henryk se nechá přesvědčit a pobyde chvíli v baru, kde si krásné zpěvačky všimne i bohatý ředitel jakéhosi podniku. Ředitele si rovněž všimne Henryk. Potom se vrací na nádraží a dlouho marně čeká na Kazika, který už se neukáže. Nechá u kolegy vzkaz pro společníka a doufá že se ukáže u něj doma, protože už nechce čekat v nečase, který panuje. Druhý den ráno ho namísto kolegy probudí policista který začíná podezřívat Kowalského z vraždy Kazika. Jedním z důvodů je i to že podle jejich výpočtů nastoupil pachatel do taxíku v oblasti kde Henryk bydlí. Policie zatím netuší že vraždy taxikářů jsou vedlejším produktem dalšího mnohem většího zločinu. Krásná zpěvačka, kterou Henryk poznal v noci předchozího dne je vlastně hlavou bandy, která vylákává defraudanty do domu na Zelené 8, údajně protože jim pomohou do zahraničí. Ani jeden z mužů se z domu nikdy nevrátil. Všichni skončili zabetonovaní ve sklepě. taxikáře zabíjeli jen tehdy, když se na jejich adresu nechali jejich oběti svést taxíkem. Dívka v baru nahodila další návnadu na ředitele, kterého si i Henryk všimnul. Henrykova žárlivá přítelkyně si myslí, že se zpěvačkou má cosi Henryk a dělá mu žárlivé scény. Henryk z části ze vzteku a taky proto aby zpěvačka vysvětlila jeho milé, že sním nic nemá, zajde do baru, kde se setkává nejen s ředitelem ale i s policistou vyšetřujícím vraždy taxikářů a zmizení defraudantů. I policista a vidí v baru ředitele. Henrik nepotká zpěvačku a z pokusu rezignuje. Po nějakém čase je opět ošklivé počasí a Henryk má jízdy u nádraží. Do jeho vozu nastupuje ředitel z baru. Henryk ho nejprve nepozná. Až na Zelené 8 si všimne že je to muž z baru. Celou dobu je jeho vůz sledován policií. O kus dál nastupuje do vozu vrah. Jsou nadále sledováni. Ale zastaví je silniční kontrola a v místech vraždy Kazika se starý vůz porouchá. Vrah chce zabít i Henryka, ale nedaleká hlídka se kolem vrací do města a nabízí pomoc s opravou. Henryk pomoc odmítne, ale poprosí aby odvezli jeho pasažéra do města. Vyděšený vrah se musí nechat odvést na nádraží policejní hlídkou. Teprve po jejich odjezdu si Henryk uvědomuje že na taxametru je stejná hodnota jako byla na tom rozbitém který zůstal v jejich voze po vraždě. Vrah se vrací do domu dost vynervovaný. pohádá se se svými partnery ve zločinu barmanem, zpěvačkou a falešným převaděčem. Lstí je otráven a skončí taktéž pod betonem jako ředitel kterého sem vezl Henryk. Následující den se Henryk vrací na Zelenou 8. Nachází poblíž sklepa zapalovač ředitele, kterého sem vezl, zapalovač je opatřen zlatými iniciálami majitele. Henryk nahlíží do sklepa kde si všimne na podlaze čerstvého betonu. Dochází mu že tam může být pohřben jeho včerejší pasažér (jsou tam vlastně oba). Po další žárlivé scéně se svou snoubenkou se vydává na policejní stanici, aby informoval o svém podezření policistu, který ho podezřívá z vraždy kolegy a předá mu zapalovač. Když se Henryk snaží najít svoji snoubenu Maryšku, aby ji znovu přesvědčoval že je jí věrný pokusí se ho zabít falešný převaděč, ale znovu neuspěje. Zpěvačka se rozhodne sama odstranit toho taxikáře co jí zkřížil plány. Když nastupuje do vozu netuší, že je řidič její nedávný zachránce. I přes to se ho rozhodne zabít a chce ho vylákat na Zelenou 8. Sleduje je při tom nejen žárlivá Maryška, ale i policie. Než Henryk stačí dojít na Zelenou 8 přijde tam Maryška. Zpěvačka se ji pokusí otrávit ale Maryška nechá jedovatý koňak stát na stolku. Společníci Zpěvačky ji svážou ve vedlejším pokoji. Přijde Henryk i toho se pokusí zpěvačka otrávit. Výkřik Maryšky ho varuje a musí se poprat s bandou. Nemůže tam, ale nechat Maryšku a tak ho banda taky sváže. Když se je chystají zabít, přichází policie. Zpěvačka nechce skončit ve vězení a vypije jedovatý koňak připravený pro Maryšku. Kowalski se smířil s Maryškou a policie má svoje vrahy plus navíc jednoho defraudanta co sem právě přijel, aby mu bylo pomoženo utéct do zahraničí.