E. T. – Mimozemšťan

81%

Komentáře a recenze 27

47 084 bodů
9
Klasika v žánru rodinného filmu. Tímto filmem opět Spielberg zahýbal filmovým průmyslem a stvořil průlomové dílo,které budou obdivovat i filmová generace dávno pro nás. Krásná ukázka lidské tvořivosti a snílkovství. Steven zde krásně zachytil sílu přátelství a odhodlání. Nádherný snímek,který byl natočený s absolutní precizností a maximální kvalitou.
29 697 bodů
5
E.T. se mi nelíbil ani jako malému dítěti a nelíbil se mi ani dnes, kdy jsem mu dal další šanci.. pro mě tento film prostě natočen nebyl :) . E.T. je nepovedený mimozemšťan, který vypadá jako housenka zkřížená se želvou, efekty na svou dobu o obrovský rozpočet žádná velká paráda. Hezkyje citlivý vztah mezi mimozemšťanem a chlapcem, ale i to je trošku přesazené. Ikonická hudba, která mě ale už ke konci spíše štvala.. vlastně nechápu, proč je tento film kultovní.. nechám ho jednou provždy jeho fanouškům.. 50%.
28 387 bodů
9
Zdá se, že tento snímek je co se týče kvality nepřekonatelný. Ano, jedná se zatím o nejlepší dětský film o setkání s mimozemskou bytostí, jaký kdy byl natočen. Léta běží, a toto dílo nechce zestárnout. Každou novou generaci dokáže oslovit. Čím to je? Roztomilostí onoho mimozemšťana? Steven Spielberg vytvořil dílo, které svou představivostí překračuje všechny hranice. Nová verze je o to sympatičtější. Pro mne však jsou jisté věci nelogické. U pátračů mimozemšťana kvůli dětem byli digitálně vyměněny zbraně za baterky. Nu dobrá, ale v realitě si to tak nějak neumím představit. A může mi někdo vysvětlit, proč v amerických filmech jsou mimozemské bytosti neustále nazí? Přesto je to klasika, která asi ještě nějakou dobu zůstane nepřekonána.
8
Po dlouhé době jsem se rozhoupal k té čtvrté hvězdě, přestože si sále myslím, že tohle je nehorázný hype, který "nějak" přečkal až do dnešní doby. Ano, má to své kouzlo, ale aby to byl největší hit své doby? No nevím... Když ale nebudu řešit věci okolo, tak si to jako milou, nenáročnou jednohubku dovedu užít. Několikrát, ehm.
10
Jeden z absolutních vrcholů dětského a rodinného filmu, který chytne za srdce, napne a pobaví. E. T. Go Home! ,,E.T. nach Hause!“ Věta, kterou si vybavuji ze svého dětství z kanálu OK3, který vysílal po revoluci hlavně první erotický pořad Tuti Fruti, kde dívky soutěžícím odhalovaly svá ňadra. Příběh mimozemšťana, kterého omylem zapomenou na planetě Zemi, kde se musí postarat sám o sebe funguje především díky dětské čistotě hlavních představitelů. Kouzelné scény zjitřené dětské fantazie činí z filmu nezapomenutelnou morálně vhodnou zábavu pro celou rodinu. Po obrovské PR kampani, která film vynesla na piedestal nejúspěšnějšího filmu všech dob až do roku 1993, kdy si Spielberg sebral korunu Jurským parkem, bylo jasné, že tento režisér může natočit opravdu cokoliv a vydělá balík. Ale ona to nebyla tak úplná pravda. Při vším tom humbuku kolem řekl Spielberg toho roku v Cannes, že E.T. je jeho nejosobnější film, žádný kalkul. Cynik si odplivne, ale pár poznámek. Hlavní dívčí roli ztvárnila roztomilá Drew Barrymore, která díky výchově v rodině drogově závislých herců podlehla v pubertě tvrdým drogám a jelikož neměla peníze nafotila se nahá pro jeden pánský magazín. Spielberg se okamžitě snažil zastavit tisk tohoto magazínu a zkoupit celý náklad, což se mu i částečně podařilo a pak jí nechal doretušovat podprsenku a poslal jí výtisk poštou. I když tato drobná usměvavá dívka párkrát klopýtla, Spielberg jí vždy pomohl. Při 20. výročí Spielberg v jedné z vrcholných scén filmu nechal digitálně zaměnit zbraně za vysílačky a chlapce v Halloweenském obleku teroristy zaměnil za hipíka. To je prostě celý on.
15 155 bodů
9.5
Na světě neexistuje film, který by tak čistě a nádherně deklamoval náturu svého tvůrce, jako právě E.T. Spielberg prožil dětství víceméně bez otce, jako nepříliš společenský ňouma z předměstí, unášený myšlenkami ke hvězdám - těm na obloze i těm hollywoodským. E.T. je jeho osobní zpovědí, sentimentálním návratem do životní etapy, kdy bylo jednodušší rozeznávat od sebe důležité hodnoty, definovat dobré od zlého. E.T. je skvostně zrežírovaný příběh o tom, že důležité věci musí v lidském nitru přetrvat, ačkoli je osud odvede nenávratně pryč. Film s tolika vynalézavými postupy (dobré dvě třetiny snímány pouze z dětské perspektivy), skutečnými emocemi a překrásně inscenovanými scénami (příchod "zlých" do domu a hra s osvětlením, romantický polibek a hra s křížovým střihem a pozicemi postav, let přes měsíc atd.), až nezbývá čas se nadechnout. Film s obrovským srdcem a zřejmě nejlepším soundtrackem Johna Williamse. Film s velkým F, který musíte milovat. Prostě musíte...
10
Steven Spielberg patří mezi nejvýznamnější režiséry Hollywoodu, přičemž mezi jeho nejslavnější filmy patří právě E. T.- Mimozemšťan. Ten je do velké míry pro Spielberga velmi osobním- Když se totiž v roce 1960 Spielbergovy rodiče rozvedli, Spielberg si vytvořil imaginárního kamaráda v podobě mimozemšťana, který pro něj byl ztělesním bratra, kamaráda a otce v jednom. Když poté Spielberg natáčel Dobyvatelé ztracené archy, odloučení od jeho rodiny a přátel ho vzpomínkami vrátilo do dětství a připomnělo mu jeho tehdejšího imaginárního kamaráda. V té době se tak Spielberg spojil se scenáristkou Melissou Mathison (tehdejší ženou Harrisona Forda, který si ve filmu zahrál ředitele, ale jeho scéna skončila na podlaze střižny) a společně tak vytvořili snímek E. T.- Mimozemšťan. E.T.- Mimozemšťan výtečně funguje jako komorní drama i velkolepý film. Spielberg u E. T. dokazuje, že je neskutečně kreativním tvůrcem, který výtečně dokáže natočit snímek, který je vyprávěn z perspektivy malého chlapce. E. T. je pro Spielberga osobním příběhem, kde hlavní hrdina Elliot stejně jako kdysi on vyrůstá na předměstí, potýká se s rozvodem rodičů a trpí osamělostí. Háček je pouze v tom, že na rozdíl od Spielberga není Elliotův mimozemský kamarád imaginární. Příběh E. T. je neuvěřitelně lidský a citlivý, přičemž je skutečně netypickým příběhem o návštěvníkovi z vesmíru. Z vesmíru totiž nedorazí žádná mimozemská hrozba a hlavním ´´ zlem´´ tu jsou vědci, přičemž i to je naprosto bravurně podané z pohledu mladého zmateného chlapce a po chvilce sám chlapec zjistí, že nic není tak úplně jednoznačné a že ani agenti nejsou tak špatní jak působí. Prim tu hraje rozvíjení vztahu mladého chlapce a jeho nečekaného kamaráda, přičemž se později stanou doslova mentálně propojeni. E. T. je pro mladého Elliotta skutečně jakousi náhradou za otce. Film E. T. není tolik filmem o konfliktu mezi dobrem a zlem, je to spíše film o konfliktu mezi světem dětství a světem dospělosti. A právě Spielberg, jehož filmy jsou vždy tak trochu jiné a zároveň je přitom pořád spojuje ona tvůrčí hravost, dokázal i tehdy ve věku 36 let naprosto bravurně prodat film z pohledu dětského hrdiny tak bravurně, že se stal v této oblasti nepřekonatelný a mnoho tvůrců, kteří se snaží natočit film z pohledu dětského protagonisty by měli čerpat právě ze Spielbergovy schopnosti se i v dospělosti vcítit do dětských hrdinů. I přesto, že se z počátku Elliot E. T. pochopitelně bojí, vznikne skutečně silné přátelství, které dokazuje, že obal nikdy není vypovídající. Mladý Henry Thomas byl v roli Elliota naprosto fenomenální a to i přesto, že je tato úloha o mnohem obtížnější než by se mohlo zdát. E. T. je totiž skutečně filmem o překonání strachu a vyspění a všechny tyto aspekty jsou na tomto snímku důležité. Sám Spielberg se rozhodl, že se film bude netradičně točit chronologicky a to právě proto, aby emoce dětských herců byli na konci co nejvíc uvěřitelné. O to působivěji poté skutečně působí veškeré ty emotivní momenty a především to dechberoucí finále. O to autentičtěji to celé působí i díky tvůrčímu rozhodnutí, kdy kameraman Allen Daviau úmyslně mnoho scén točil z výšky dítěte, aby měl divák skutečně pocit, že události snímku zažívá z pohledu dětského hrdiny. A krom Henryho Thomase byli výtečnými dětskými herci i Robert MacNaughton jako Elliottův starší bratr Michael a Drew Berrymore jako Elliottova mladší sestra Gertie, kteří si stejně jako Elliott k návštěvníkovi z vesmíru utvoří speciální vztah. Tahle trojice dohromady tvoří výtečné představení toho, že jsou někdy i dětské herecké výkony přesvědčivě vtipné dohnat diváka k slzám. To ostatně dokáže i silný výkon herečky Dee Wallace v roli Elliottovy matky. E. T. vlastně výtečně funguje jako pohádka, zároveň to ale neznamená, že by vůbec nebyl pro starší diváky. Právě i díky tomu, že jde do velké míry o film o dospívání, který se může opřít o naprosto dokonalé vypravěčské vedení. Přitom všem výtečně fungují i odlehčené momenty, Spielberg výborně umí budovat tempo a může se přitom spolehnout na schopného kameramana Allena Daviaua. A do toho hraje ten fenomenální soundtrack Johna Williamse s tím památným hlavním motivem. A je ve finále jedno, jestli zrovna federální agenti v té památné scéně s koly míří na děti brokovnicemi nebo vysílačkami. Výtečnost té scény to totiž vůbec neovlivňuje. Je veskrze potěšující, že se nikdy nerealizoval zvažovaný E.T. 2, protože ten by zcela bezpochyby zničil kouzlo téhle nadčasové klasiky, která naprosto výtečně funguje i po několika zhlédnutích a mnoha letech od premiéry. Sám Spielberg to věděl a plány na pokračování, kde by se objevili zlí mimozemšťané nakonec zavrhl. Díky bohu za to. Pro mě osobně je E. T.- Mimozemšťan jeden z TOP 3 filmů Stevena Spielberga (společně se Schindlerovým seznamem a Jurským parkem) a jeden z nejzásadnějších filmů v historii kinematografie. E.T. GO HOME!
8
Prostě nádherný film.
9 279 bodů
8
Nemůžete udělat líp, je-li tohle váš první krok do světa sc-fi. Příběh, který je ztělesněním toho, že i rodinný film může být něco tak kvalitního (v posledních letech jsme rádi za béčkové provedení). Daleko přístupnější než-li ještě starší Blízká setkání třetího druhu, opravdu si nedovedu představit, že se tohle někomu nelíbí. Poctivá citová ždímačka s pohádkovým provedením. Toho malého "želvího hlavounka" si nelze nezamilovat. Aspoň každý zná ten záběr letícího kola s měsícem v pozadí, tolik ikonické, a tak překrásné. Hudebně čirá dokonalost! Ještě tomu dát přece jen trošku propracovanější příběh, ať to trošku více odsýpá (první půle je poněkud sušší) a sežral bych to celé. Třešničkou je roztomilá Drew.. 80%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Úžasný film ,ktorý si rád pustím kdekoľvek a kedykoľvek a nezáleží na tom aký je starý ,alebo aký sú starí ľudia čo si ho so mnou pozerajú. Pokiaľ ste E.T. Extra Terestrial ešte nevideli ,nemôžete sa volať filmovým fanúškom.