Vánoční příběh

57%
Vánoční příběh
Na Štědrý den se může přihodit úplně všechno. Rvačka dvou starců v tramvaji i napadení mladého kněze přímo v kostele, zapomenutý mikrofon v rozhlase i špatně zamaskovaný milenec. A cesty páně jsou nevyzpytatelné, a proto i cesty dvaceti lidí ze tří různých rodin se proplétají jako vánočka na štědrovečerním stole.

Recenze: Vánoční příběh

Kinobox.cz
50%

Na druhou stranu je třeba ocenit, že se Pavlásková rozhodla sázet na charisma herců a nechala je hrát, co umějí, namísto toho, aby všechny zúčastněné tlačila do trapně sexistických či prvoplánově oplzlých vtipů. Jak smutné, že je absenci toxických vztahových vzorců a samozřejmého šovinismu potřeba ocenit, ale bohužel to stále nebývá standardem, spíše naopak.

5
Sázka na jistotu, především neurážející vánoční oddychová podívaná, která svou cílovku nejspíš nadchne a doprovod v podobě manželů či dobrotivých synů přitom nebude muset obracet oči v sloup. Paradoxně se Vánoční příběh jeví jako prozatím nejsnesitelnější film Ireny Pavláskové, kterému sice chybí nějaké vyšší ambice a nevyhnutelně bude srovnáván s podobnými filmy, přesto zvládne neurazit…. Více zde
avenis
avenis
8 067 bodů
5
Vystajlované interiéry, idylické exteriéry a občané Prahy redukovaní na tři rodiny plus několik statistů, vše doprovázené optimistickou hudbou. Trochu to připomíná Přijde letos Ježíšek, což se mi taky nelíbilo (ještě víc). "Humor" dua Lábus - Kaiser vyznívá vyčpěle a trapně. Z celého filmu jsou nejzábavnější ksichty, které dělá Roden, když zjišťuje, co všechno uniklo do éteru. Scénáristé nevymysleli vůbec nic nového, spíš pokradli, co se dalo. Druhé sledování bych považovala za ztrátu času.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Příznivci vánoční romantiky museli na tento projekt dlouho čekat. Natáčení během první pandemické zimy provázela řada komplikací a kvůli covidu se odložila i premiéra plánovaná už na loňské Vánoce. Snímek je tedy konečně v kinech, i když milovníci výstřednosti a hysterie, typických vlastností filmů Ireny Pavláskové, přijdou zkrátka. Autorka si totiž vystačila s početnou sestavou herců a hereček, jimž dala dostatek prostoru k exhibici. A to je (víceméně) ku prospěchu věci.

Dodatečné informace

Původní název:
Vánoční příběh (více)