66%
Kyslík

Žena se probouzí v kryogenní komoře, aniž by věděla, jak se tam dostala a musí si najít cestu ven dřív, než jí dojde vzduch. (Kuroni)

Recenze: Kyslík

Kinobox.cz
70%

Jak už jsem naznačil, Kyslík nebudí dojem filmu, jenž by byl pro jeho režiséra vysloveně typický. Sice v něm dojde na pár momentů, které mají k fyzicky nepříjemně intenzivnímu hororu velice blízko (myši, zavádění/vytahování kanyl do těla a ven), většinu scén si však musel autor několika extrémních krváků vystačit s mnohem skromnějšími výrazovými prostředky.

29 851 bodů
7.5
Za mě tedy povedené Sci-fi. Minimalistické, přitom silné a doprovázené vhodnou naléhavou hudbou. Nikdo by se asi nechtěl probudit ve vesmíru ve spánkovém modulu. Hlavní hrdinka si nic nepamatuje, snaží se přežít a komunikuje jen s počítačem, který modul ovládá a chvíli se spřízněnou duší na Zemi. Atmosféra hutná, za mě dobrý zastupitel žánru.
28 422 bodů
10
Že francouzský režisér Alexander Aja umí, nás už přesvědčil svými předchozími hororovými snímky. Tento jeho počin je však tentokrát na poli sci-fi dramatu a není od věci zmínit, že autorka scénáře Christie LeBlanc, pro kterou je to první scenáristický triumf, jakoby přepracovala do jiné dějepravy na jiném místě a za jiné situace, scénář Chrise Sparlinga pro film „Pohřben zaživa“ (2010). Obdobných dějových částí mají oba tyto snímky více než dost. A na to, že se natáčelo za nelehké situace covidové krize, se dá bez skrupulí říci, že Aja natočil mistrovské dílo. Jedna postava, stísněný prostor, dramatický úbytek kyslíku a snaha o přežití. S výše zmíněným počinem „Pohřben zaživa“ (2010) to skutečně nutí porovnat, neboť od prvních minut je vidět, že se filmové možnosti zase o něco posunuli dál. Scénář je takový, jaký je. Promyšlený v dané záhadologii a zvratů, v poznání stavu věcí a touhy žít. Na stísněný prostor je tady ale tentokrát daleko více úhlů kamery i pohybů. To scénář jenom povyšuje, obvzlášť v rámci budování napínavé atmosférý, ze které se nelze odtrhnout. K tomu vhodný soundtrack tvůrce Robina Couderta, který pochopil daný koncept. A samozřejmě uvěřitelný herecký výkon Mélanie Laurent, se kterou lze v emočních scénách i soucítit. Příběh plný paranoie a rozptýleného pocitu viny. Tvůrci v pozadí všeho tedy použili pandemickou situaci, která v době natáčení skutečně proběhla, a nádherně zkomponovali příběh jednotlivce v naprosté izolaci od světa. Pocit zoufalství a beznaděje v blížící se smrti. Snímek sice na výsluní nebude, ale za pozornost jistě bude stát i v budoucnu.
4
Nebylo to tam. Tyhle klaustrofobní thrilllery o jedné osobě a hlasu na telefonu potřebují trošku víc než jen zajímavou pointu. To čekání na ni (cca 70 minut) je prostě víceméně nezáživných. 4/10

Dodatečné informace