Známí neznámí

61%
Známí neznámí

Komedie ZNÁMÍ NEZNÁMÍ je adaptací světoznámé předlohy Naprostí cizinci (Perfetti sconosciuti) režiséra Paola Genovesy, což je film, podle nějž vznikl největší počet lokálních remaků v historii kinematografie. Díky tomu je i zapsán v Guinessově knize rekordů. Film získal i několik prestižních filmových ocenění, mezi něž patří Nejlepší scénář pro mezinárodní hraný film na filmovém festivalu Tribeca 2016 a David di Donatello Awards za Nejlepší film a Nejlepší scénář. (CinemArt CZ)




Recenze: Známí neznámí

Kinobox.cz
55%

A co si budeme namlouvat, jiný důvod, než nahnat do kinosálů houfy lidí na mnohokrát ověřený mustr, ke vzniku tohoto filmu nebyl. Ne že bych to tvůrcům nějak zazlíval, jen je mi trochu smutno z toho, že něco podobného nedokážeme vytvořit sami, a tak to musíme – stejně jako ve spoustě dalších zemí – pouze otrocky opsat.


Pete69
Pete69
29 697 bodů
6
Naprosto cizinci po Česku se mi tolik nelíbili. Je to přehráno, doslova vyumělkované a žádný z herců mě ničím nepřekvapil. Nablýskaná nuda, která nepřináší nic nového až na alternativní konec, který mě nakonec přesvědčil o tom, že je to na naše poměry nadprůměrný kousek.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
4
Tĕsnĕ před zhlédnutím jsem viděl originál, což byla chyba, protože jsem až moc viděl, jak moc jde takřka stejný scénář realizovat o řád líp. Ne že by originál byl dokonalý, ale teda své chyby skryl úspěšněji. A potřebujeme si vážně promluvit o úrovni českého herectví (vedení herců), protože to je jako tradičně tristní. Obludně neprofesionální technické zpracování od příšerného mixu zvuku, kdy je lidem stěží rozumět, po příšernou kameru nemá cenu ani řeši.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Italská komedie Naprostí cizinci se zapsala do historie. Komedie z roku 2016 se totiž dočkala rekordního počtu předělávek, který by měl k dnešnímu dni atakovat číslo 20. Vznikla tak již verze španělská, francouzská, jihokorejská, turecká i německá. A nyní vznikla i verze československá. Režijní celovečerní debut Zuzany Mariankové tak koncept o sedmici známých, kteří se skrze své mobily dozví, že jsou spíše neznámí přenáší do lokálních vod a je jen otázka, zda má smysl pořád kráčet do stejné vody. I proto, že tato novinka vlastně dost možná zas tak moc nového nepřináší. Hned na samotném startu by se nejspíš hodilo oznámit, že autor textu neviděl italskou původní verzi. Viděl ovšem bohužel verzi německou a celý koncept mu přijde z lidského hlediska prakticky nevěrohodný. Proč by sedm lidí dobrovolně dovolilo se koukat do vlastních mobilů? A argument, že by je odmítnutí mohlo prozradit ve finále nefunguje jako argument. Kterákoliv z ústředních postav by totiž snadno mohla užít argumentaci, že jde o soukromé záležitosti a do těch nikomu nic není. I kdyby měl v mobilu dětskou pornografii či Felixe Slováčka v tangách. Česká verze je alespoň sympatická v tom, že v závěru přináší svěží nápad (který německá verze postrádá, obsahuje ho ovšem původní italská verze), který vlastně na celý sociální experiment přitažený za vlasy hází tak trochu jiný pohled. V myšlenkách se tak divák může upínat k myšlenkám o tom, zda někdy přeci jen není lepší nějaká ta tajemství mít a zda neplatí známé ´´co se člověk xxx nedozví, to mu neublíží´´. Jde o lehké morální dilema, kdy se především ukazuje, že náhlá absence tajemství a prozrazování citlivých informací náhle člověka může vybarvit ve zcela jiném světle. I když tak Známí neznámí i původní Dokonalí cizinci chtějí být nejspíš především komedií, vyznívají ve finále tak trochu tragikomicky. Hlavní problém Známých neznámých tak ve finále tkví především v tom, že jde o 20x variaci téhož, která skutečně nic navíc nepřidává. Ať už po struktuře scénáře či hypotetickým dodatkem. Ve finále se tak mohou ocenit především velmi dobré herecké výkony, slušná řemeslná stránka a fakt, že se to celé podařilo nepokazit. I když to vlastně moc pokazit nešlo, protože se to celé pořád drží pevného základu. Angažování scenáristy Petra Jarchovského (Pelíšky, Musíme si pomáhat) tak ve finále nehraje zas tak moc stěžejní roli, jeho role spočívala především v lokálním přenosu. Humor je například znatelně méně vulgární a nevhodný než v případě německé verze Téměř dokonalá tajemství, k vyložené zábavnosti ovšem téměř žádný moment nespěje. Klíčový tak zůstává fakt, že se žádnou nadstavbou tahle česká verze nepřichází a zaujmout tak může jediné neznalé předchozích verzí. Známí neznámí tak v součtu budou o poznání snesitelnější než většina lokálních českých komedií, protože berou odjinud. Na druhou stranu ovšem původní koncept nedokázali úplně zničit a sázka na jistotu se v tomto ohledu spíše vyplatila. Přesto je smysl existence spíše na pováženou......

Dodatečné informace

Původní název:
Známí neznámí (více)
  • Česká republika Známí neznámí
Premiéra v ČR:
31. 3. 2022
Distributor:
CinemArt
Země původu:
Česká republika

Podobné


Powered byJustWatch