Butch Cassidy a Sundance Kid

82%

Komentáře a recenze 17

7.5
Pohodový western,který divákovi nabídne snad vše po čem jeho srdce touží. Nechybí notná dávka dobrodružství,romantiky,humoru,napětí a akce. Záporné postavy divokého západu nikdy nebyli tak dobře vykresleni jako zde. Hodně za to může i to,že si je zahráli ty největší hvězdy stříbrného plátna Newman s Redfordem. Těmto dvěma sympaťákům nejde nedržet pěsti. Rozhodně jeden z nejlepších westernů všech dob.
29 851 bodů
7.5
Velmi dobrý dobrodružný Western, který je celý o útěku dvou velmi známých banditů před spravedlností. Vše se i přes spoustu vystřelených kulek line v pohodovém tempu a oba bandité jsou vykresleni jako kladní chlapíci, kteří občas prostě přepadnou vlak, či banku. Pohodová podívaná.
8
Příjemný, rozumně dlouhý western se skvělými herci a pravou atmosférou divokého západu. Vážně jsem měl pocit, že sleduju dva bandity a jejich životní příběh... I když samozřejmě oslazený značnou nostalgií. Nevím jen, jak je to oprávněné s tím top umísťováním v žebříčcích nejlepších filmů, Můžu jen říct, že film to je povedený. Pro mě je to sice spíš jednohubka na jedno zkouknutí, ... Jinak Paul Newman i Redford jsou vážně sympaťáci - fandil jsem jim.
8
Newmanovi a Redfordovi to společné hláškování dost sekne a nebýt pro mě slabší pasáže v Jižní Americe, tak tenhle perfektní buddy movie dostane celých pět ran. A ten konec - ten je vážně po právu legendární. 8/10
Fingon
16 886 bodů
8
Když jsem viděl Butche etc. poprvé, bylo mi asi tak deset a ten film mě dostal. Dnes... nevím, už to není jako dřív.
10
V roce 1969 byl Paul Newman už respektovaný charakterní i mainstreamový herec a ze své pozice si mohl vybrat sparring partnera pro plánovaný blockbuster Butch Cassidy a Sundance Kid (1969) o dvou vtipných desperátech a jejich promakaných loupežích. Původně plánovaný Steve McQueen roli odmítl a Newman dal první šanci pohlednému mladíkovi Robertu Redfordovi. Diváci stáli fronty a dodnes je jasné proč, tohle je totiž pecka!
8.5
Westernová klasika, která v podstatě nemá žádné výrazné slabiny a zajímavý děj doplněný o povedené hlášky zaručeně zaujme a nenudí. Na druhou stranu celý film se silně opírá o fantastické herecké výkony Roberta Redforda a Paula Newmana, kteří utvořili vedle Terrence Hilla s Budem Spencerem asi nejsympatičtější filmovou dvojici, a kdyby byli na jejich místě jiní herci, výsledek by asi tak nezapomenutelný nebyl. Ale kdyby jsou jen chyby.
9 318 bodů
8
Jednou z těch dalších klasik westernového žánru je i právě Butch Cassidy a Sundance Kid a je ironicky unikátní v tom, že jde opravdu o americký film, kteří dělají místní v prostředí, které k tomu patří. Což zmiňuji především proto, že ty nejlepší kousky z téhle filmové odnože točil Ital, anebo se natáčeli dokonce v Jugoslávii, kterou vydávali za východní pobřeží Spojených států.. A i když nakonec spíš preferuji ty evropské záležitosti a spaghetti westerny, tak George Roy Hill na konci šedesátých let představil světu jednoznačně nejpřístupnější western, jaký jsem měl možnost vidět, který může potěšit i ty, kteří příběhům lokalizovaných do kovbojského prostředí americké buše neholdují.. Navíc jde o první propojení hereckého tandemu Roberta Redforda s Paulem Newmanem, kteří původně měli hrát postavy přesně opačně.. Je vlastně parádní, jak u v šedesátých letech, který těm westernům kompletně patřily, už někoho napadlo, že je na čase ten žánr ohýbat.. Butch Cassidy a Sundance Kid jsou pořád ti zbojníci Západu, které ale proměnili western do obrazu daleko zábavnějšího hávu, pod nímž si to ani nejde brát tolik vážně.. A vesměs více než cokoli je to pro mě komedie o dvou frajírcích, kteří si sem tam musí odněkud prostřílet nebo něco vyloupit. A i když mě to bavilo a rozplýval jsem se nad jejich vzájemnou chemií nebo pohledem na jejich tragédií pochroumaný živit, tak jsem se do toho nedokázal plně dostat, za což viním především tempo, které se úplně nemístně střídá, což může někomu pomoc pokud mu naopak ty roztahané Leoneho expozice vadí, ale mě konkrétně to takhle nesedlo... Nakonec Redfordovo a Newmanovo znovushledání a zopakování si podobně sympatického dua po boku stejného režiséra při novějším a žánrově úplně odlišném Podrazu je ještě o ten krok dál, nicméně zahrát dva takhle odlišné parťácké dvojice, stvořit dva ikonické tandemy, to dokázalo jen málo hereckých osobností a tihle dva legendární frajeři jimi jsou už navždy.. 75%
8 590 bodů
4
Očekával jsem, že dějově jednoduchý a statický, nepříliš dobře vypadajícíc film ozvláštní chemie mezi Newmanem a Redfordem. Prý sympatické duo. Nepřišlo mi, že by jednotlivé nastalé situace a hlášky byly natolik zábavné, aby výsledek byl natolik dobrým zážitkem: "Skoč!" "Neumim plavat." "No a co? Stejně tě zabije ten pád." Přesto je ta nepříliš výrazná chemie jediným pozitivem filmu. Nic jiných za pozornost nestojí. Typická stará slabota, která s přibývajícím časem dělá jen horší a horší dojem. Jen jedním malým příkladem může být fakt, že při přestřelce neukápne ani kapka krve a herci padají k zemi v afektovaných kreacích držící se za neproděravělé hrudníky. Chápu, že tehdejší diváci museli být ušetřeni explicitního násilí, ale to nemění nic na tom, že to vypadá jenom trapně.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Dobrý to je, ale když to mám srovnat s Tenkrát na západě nebo 7 statečných, nedej bože s dolarovou trilogií, tak je to nesrovnatelný ať každej říká co chce. Prostě dobrá klasika, která není výborná. 62%