60%
Americký zabiják

Film natočen podle špionážního románu American Assassin známého amerického spisovatele Vince Flynna. (Freeman Ent.)

Recenze: Americký zabiják

Kinobox.cz
60%

Vlastně by se mi hrozně líbilo, kdyby v hlavní roli byl digitálně omlazený Van Damme nebo Seagal (přesněji řečeno, mladý atlet s digitálně přidělaným obličejem mladého Van Damma nebo Seagala) - místo tohohle nepříliš charismatického klučiny.

6.5
Po řemeslné stránce se Americkému zabijákovi nedá co vytknout. Kamera je líbivá,pěstní souboje mají koule, akce má spád a působí překvapivě reálným dojmem. Nechybí zde spousta krve a to v případě akčního snímku vždy uvítám. Největším problémem se tak jeví velmi prostoduchý scénář,který nám vše nabízí ve velmi naivním podání. Očividně není žádný problém dostat do teroristické skupiny,či se nechat naverbovat do CIA. Ono to už pak de všechno jako po másle a tak není potřeba u toho více přemýšlet. Co se týče obsazení,tak bych v hlavní roli raději viděl Scotta Adkinse,který zde hraje jen druhé housle. Svou postavou a nadáním pro bojové umění by se pro tuto roli perfektně hodil. Koho tak můžu pochválit je Michael Keaton ,který v posledních filmech dokazuje,že stále patří mezi hereckou špičku. Věřím,že kdyby se film mohl opřít o kvalitnější scénář,tak by se z něj mohla stát akční trvalka,kterou si i po letech člověk rád pustí. Takhle to vše působí jako jednohubka na zahnání nudy.
2
Ještě včera běhal O´Brien po Labyrintu s bandou tínejdžrů a teď mu mám věřit toho tajného agenta CIA? Keatona to očividně taky moc nebavilo, na scénáři se vyřádilo koukám dost lidí, takže výsledek je prostě hodně mdlý a nezáživný.
7
Americký zabiják je filmem ze staré školy, ve smyslu, že scenárista vzal současné reálie a využil kostru filmů, které byly u publika velmi oblíbené v osmdesátých letech. A v zásadě to nebyla úplně blbá úvaha, protože když s emohl vrátit Rambo, Rocky a všechny akční hvězdy osmdesátých let, proč by se nemohl natočit akčňák s Batmanem roku 89 a 92, který válcoval kina. Ta úvaha nebyla úplně špatná, stejně jako obsazení Dylana O´Bryana, který rozhodně příjemně překvapil. Potíží tohoto filmu je to, že se tam až asi na dvě vyjímky děje vše, co jsme už mnohokrát viděli a rozhodně zajímavěji. Celé to na mě budí dojem, že někdo něco vytáh po dvaceti letech ze šuplíku a pak to natočil v současných reáliích. Každopádně je to přesně poplatné názvu i produkci páně Bonaventury, který tento druh filmů točí a vlastně mě to i docela bavilo. Jen jsem měl pořád pocit, že sleduju scény z jiných filmů poslepovaných do takové barevné pohádky. Každopádně Keaton palec nahoru!

Dodatečné informace

Původní název:
American Assassin (více)