martin-mickey-stusak
28 387 bodů •
5
A máme to tu zase. Segalovský námět o únosu jak vyšitý. Tentokrát byla unesena dcera nějakého hongkongského technologického magnáta a o pomoc není požádán nikdo jiný, než bezpečnostní expert Ray Breslin. Takže dle segalovského hesla: Unesli jste holku, tak tady máte přes držku! se šine veškeré dění kupředu. Tímto faktem se tedy děj odklání od původní myšlenky námětu prvního snímku. Pro zajímavost, ve stejném roce, jako tento, byl uveden také Stallonův ´Rambo: Poslední krev´ (2019), kde je dějový námět totožný. Ano, i Rambo řeší únos a tak všem patřičně ukáže zač je toho loket. Dívat se na oba filmy ve stejný den, divák se v tom lehce ztratí. V kterém filmu ten Rambo vlastně je? Třetí filmový díl je stejně jako předešlý určen hlavně pro asijské diváky a protože byly oba filmy natočeny souběžně, jsou si atmosférou totožní. Jen tu už není futuristický hi-tech design. Dialogové scény po divácké stránce moc radosti nepřinesou, ale zato akční nadchnou všechny fanoušky asijských akční filmů především staré školy. sem tam se z něčeho vystřelí, ale spíše převládají drsné souboje v bojovém umění. Sylvester Stallone opět akci přenechal mladším, takže se tu vyskytuje jen v rámci námětu. Na konci se samozřejmě přihlásí o slovo, ale už jen v rámci pomsty. A jsme zase u toho Ramba. V tomto skutečně není mezi oběma filmy žádný rozdíl. Škoda, že tu neměl žádnou akci Russell Wong. Nebo snad už na akční role zanevřel? Snímek je samozřejmě nízkorozpočtový, což je hodně znát. nejen po výpravné stránce, ale i té scenáristické. o plynulém vývoji děje si může každý divák nechat jen zdát. To však nezabránilo, aby byl patřičně drsný a překvapivě i temný. Zkrátka přesně tak, jak to mají v asijských zemích rádi. O kapku je lepší než předešlý, ale značně si pohoršil právě odlukou od původního tématu. Filmových únosů tu už skutečně bylo více než dost, čímž nechávám pozdravovat především Stevena Seagala. Ale jinak se to opět veze na stejné úrovni, což znamená, že je to opět natočeno v hongkongském stylu, a tak, kdo nemá takové snímky v oblibě či jim vůbec nerozumí, nechť se tomu rovnou vyhne.