Smrtelné stroje

59%

Komentáře a recenze 40

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 083 bodů
6.5
Velká škoda,že si Jackson svůj vysněný projekt nemohl natočit sám. Věřím,že by to nakonec celé dopadlo mnohem lépe. Z producentského dohledu toho asi moc nezmohl a možná i proto po stránce vyprávění film dost skřípe. Vizuální stránka je perfektní a jde na ní vidět,že jí tvořili mistři svého oboru. To platí i o hudbě,která místy dala vzpomenout na LoRda a Hobbita. Knihu jsem nečetl,tak nevím jak moc se film od ní vzdálil,ale mne ten děj prostě příliš neoslnil. Přesto si myslím,že je film trochu lepší než píšou někteří recenzenti.
Pete69
Pete69
29 308 bodů
6
Tak vysoký potenciál a zřejmě i vysoký rozpočet a snaha technického týmu a takové dějové béčko se z toho vyklube. Zajímavá předloha, ale filmu chybí intro, které by člověka více vtáhlo do situace, kdy se lidstvo uchýlí bůhvíproč k životu v pojízdných monstrózních městech. Poté už přichází klasika béčkových filmů, hrdinka je klíčem ke spáse, odpočítávání zkázy, záchrana vždy v poslední vteřině. Zajímavý robozabiják připomínající terminátora, který také vůbec nedostal šanci představit se.. jak vzniknul?. Prostě hodně věcí špatně. Film má i ale dost dobrých akčních pasáží, takže.. 60%
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 305 bodů
6
Před stovkami let zničila katastrofa téměř celé lidské pokolení. Planeta je naprosto zdevastovaná. Skládá se pouze z obrovské stepi, ve které se několik přeživších přizpůsobilo. Jejich obrovská města nyní cestují po planetě kvůli hledání přírodních zdrojů a pohlcují ty menší. Jedním z takových měst je Londýn, pohybující se za pomoci ohromných pásů jako živoucí monstrum. Producent Peter Jackson na vizuální efekty najal stejnou partu, která mu pracovala už na projektech ´Pán prstenů´, ´Hobit´, či ´King Kong´, takže se naskytuje slibná podívaná. Postapokalyptický svět a v ní mladá dáma snažící se o pomstu. Námětově jistý stereotyp, který už tímto odvrací divákovu tvář. Je to prostě všechno na jedno brdo. Jen se střídají prostředí a nic víc. Dvouhodinová stopáž tak spíše evokuje k protahování  či natahování něčeho a ničeho. Fanoušky tzv. steampunků by ale snímek oslovit mohl. Vyniká především svou vizuální přitažlivostí. Města na obrovských pásech požírající jako sekačky ty menší, na kterých jsou domy připomínající viktoriánskou éru. Fungující společnost nepoužívá laserové zbraně, jak jinak bývá obvyklé, ale zůstává takřka v technologické minulosti. Kromě nádherných měst jsou zde působivé létající stroje, lidé s kybernetikou a všemi ostatními aspekty žánru. Ale tím to bohužel končí. Příběh x-krát viděný na různé způsoby prostě už tak neoslní. Protože se jedná o první díl tetralogie autora původní knihy Philipa Reveese, uvidíme, jestli se Peter Jackson rozhodně pro pokračování. Ale jo, stálo by to za to, ale s daleko pevnějším scénářem.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 268 bodů
4
Má to skvělý námět a rozmach zděděné jistě od knižní předlohy, ale od ní to zároveň přebírá nerozumné množství postav vedoucí k mělkosti a nefunkční struktuře. Nemám nic proti myšlence soft-teen-sci-fi-fantasy, i v takovém žánru jde dosáhnout kvality a Mortal Engin es nejsou tak hrozně daleko jejího dosažení, jak by se podle některých názorů zdálo. Chtělo by to lepší dramaturgii a hned by to bylo o něčem jiném. 5/10
hanys_
hanys_
18 771 bodů
2
Města na kolečkách - proč ne, Hugo záporák - fain, tajemný Shrike - to nejlepší na celém filmu. Nad těma teen dystopic fantasy jsem už zlámal hůl, tady mě nalákalo, že je to jeden z vysněných projektů Petera Jacksona. Ale těch 130 minut fakt nefunguje a většinu času je tenhle film prostě mimo. Dost mě to mrzí i kvůli Sheenenovi, kterému bych nějaký úspěch už přál.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají.
Klajnik
Klajnik
8 503 bodů
0
Vážně nikoho nenapadlo se zeptat: "Proč by diváka měl zajímat osud takových postav?" Říkám si, proč někdo investuje peníze do filmu, který nedokáže ničim zaujmout. Během filmu mě napadalo, jak by to mohlo vypadat, kdyby se tvůrci opravdu snažili. Ten materiál by nebyl úplně k zahození. V této podobě to bude stačit jen malému dítěti. Ztráta času.
Pas
Pas
6 225 bodů
1
Postapokaliptická slátanina verneovek s Terminátorem, Hvězdnými válkami a bůhvico dalšího.Celé je to postavené pouze na vizuálu který je stejně marný jako scénář.Příběh by napsal jako slohovou práci lépe žák 6. třídy.Stejně tragický je i casting, kdy výběr herců se nese v podobné kvalitě . Rádoby herecké výkony jen umocňují pachuť z tohoto naprosto zbytečného filmu.Jedna ušmudlaná hvězda za MED.USA.
Toren
Toren
5 145 bodů
6
6/10. Ten svět je beze srandy fantastický a to platí i pro jeho využití, ovšem postavy a příběh jsou přesně něco, co jste jinde viděli milionkrát. Weaving se snaží, Sheehan je i po Misfits solidní sympaťák ale jinak opruz a šeď. Na jednu stranu mě mrzí, že to propadlo, na druhou to plně chápu.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Je to škoda protože to vypadá krásně. Steampunkové prostředí není na rok 2018 úplně mimo mísu, bohužel to nenalákalo diváky tak jak se očekávalo. Robert Sheehan je skvělý když hraje cvoka, Umbrella academy nebo Misfits to dokazují a možná i proto mi přišlo zvláštní ho vidět v ''rozumné'' roli, nakonec jsem si však zvykl. Na druhé straně Hera Hilmar jak ta hlavní z hlavních postav byla prostě nevýrazná, skoro jako by se zalekla, že to ona má být leadrem tohoto filmu, každopádně za to nemůže tak ona jako spíš ti co to režírovali a udělali její postavu nemastnou, neslanou.