Místo u moře

79%

Komentáře a recenze 48

8
Já měl letos dva typy na Oscarové kandidáty. Jedním byl La la land a druhým byl právě tento snímek. Bál jsem se toho,že mne tohle sociální drama nebude bavit,ale pěkně jsem se spletl. Za vše může hlavně výborný Casey Affleck s kterým jsem to všechno naplno prožíval. Velmi emocionální film,který nepřímo útočí na divákovi city.
29 851 bodů
8
Drama, jak má být. Pomalé tempo, příběh hlavního hrdiny ( zejména jeho krutá minulost ) se celý film pomalu a souvisle vyjasňuje. Chvílemi film působí strašně depresivně. Hlavní hrdina téměř neschopen projevit city, působí celý film dokonale apaticky a skvěle to příběh dokresluje. Klobouk dolů zejména před Casey Affleckem. Velmi dobrý film, který ale asi není pro širokou masu diváků.
8
Casey Affleck má dar nejotravnějšího vystupování v historii lidského pokolení, což skýtá skvělý potenciál. Zatím nejlíp toho využil Andrew Dominik, ale Kenneth Lonergan je tomu blízko. Představa tohohle iritujícího dětsky a dětinsky vyhlížejícího člověka, před kterého postaví zodpovědnost, o niž nestojí, je zdrojem dostatečného pnutí, aby mě to zajímalo dvě a půl hodiny. Až k srdci se to ale nedostalo.
8
Letos jsou ty oscarovky nějaké depresivní. S Leem se osud fakt nemazlil, ale mě ten styl vyprávění, kdy se skáče v různých flashbacích, celkem vadil. Za pár let někdy ve FK na Dvojce si možná řeknu, že to nebylo vůbec špatné, ale teď, po tom hypu kolem, mi tohle mezi nejlepší filmy roku zas tak moc nesedí. Každopádně Caseymu bych toho plešouna přál._Narozdíl od Moonlight tohle ve mně neskutečně zraje. Ty klíčové scény asi z hlavy nevymažu.
8.5
Při sledování filmu jsem si vybavil snímek Obyčejní lidé Roberta Redforda, tedy docela přehlédnutého majstrštyku z roku 1980, který ovšem vyhrál Oskary. Obyčejní lidé zobrazovali tragédii americké středostavovské rodiny, kterou odkrývali na sezeních s psychoanalytikem. Ve filmu Místo u moře je do role psychoanalytika postaven sám divák. Od začátku tušíme, že je hlavní hrdina zlomený muž, kterému je osudem dávkována další těžká zkouška. Není to však zkouška očistná, která má přinést katarzi nebo odpuštění, což mě na tomto snímku zaskočilo nejvíc. Po pravdě jsem čekal trochu alegorii, ale nedočkal jsem se. Tenhle film je umně dávkovaný tragický lidský příběh s obrovskými emocemi, které ale herci nedávají nikterak explicitně najevo. Nejdramatičtější momenty jsou odehrány ve stejném introvertním duchu, bez očistného pláče nebo vzteku. A dlužno dodat, že ty scény fungují. Solidní film, kterému to bude více slušet v domácím kině.
8
Formální úspornost, postavy, do nichž se obtížně proniká a ještě obtížněji se opouští, nemožnost komunikace a unikání před vlastní minulostí, před vlastním životem. Výborně vystavěný scénář, který nám postupným odkrýváním věcí minulých umožňuje pozvolna přilnout k hlavní postavě, s níž jako bychom také hledali záblesk naděje v černočerné psychické temnotě. Herectví Caseyho Afflecka je opět až mrazivě přesvědčivé a deprimující, ale nijak nezaostává ani mladík Hedges nebo na těch několik minut uhrančivá Michelle Williams. K naprosté spokojenosti mi schází přeci jenom trochu vyrovnanější tempo a místy jsem zcela nesouhlasil ani s nátlakovým přívalem všudypřítomné deprese, zkoušejícím průtok slzných kanálků na úkor udržení čisté autenticity. Dojem je ale velmi intenzivní a zakončení filmařsky krásné, život je nevděčná bitch a Lonergan o tom umí výstižně baladicky povyprávět.
8 590 bodů
8
Poklidný film o nepříjemných věcech, který odezní, jako by o nic nešlo - ono ale šlo. Je to ten typ filmu, který netlačí na pilu a nechává všechno přirozeně plynout. Casey Affleck u mě hodně stoupl, ale to čím mě film překvapil, je struna na kterou hraje. Předpokládal jsem, že to bude trošku ufňukané a patetické (soudě podle tématu smrti bližního a xichtu Michelle Williams). Spletl jsem se. Vše je jak ze života, ale přesto to není sentimentální. Všechno zapadlo, všechno fungovalo. S filmem nemám jediný problém. Forma jakou je natočen by lépe zpracovaná být nemohla. Na druhou stranu jsem očekával něco navíc. Nějaký prvek, který mě donutí posunout film o úroveň výš, bohužel. Je to perfektně zpracované, ale mého srdce se to nedotklo natolik, jak jsem doufal. Přesto si to nechám na HDD.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
8.5
Konec na můj vkus trochu vyšuměl, ale zdrcený hrdina v podání Caseyho Afflecka excelentní. Na jedné straně mě mrzí, že jsme si Michelle Williams neužili ve filmu víc, ale o to silnější byla katarze po dlouhém tichu (v tu chvíli se snad ani nejde emocionálně nezapojit). Šedá realita bez slunce, která vypráví "tady a teď". Nic nového, ale zatraceně dobře natočené.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Působí to na mě jako průměrné celkem smutné drama ze života, ale ten scénář nemá chybu a Affleck si asi Oscara zaslouží, když to porovnám s ostatníma v loňském roce. Tu jeho kamennou tvář si budu vybavovat dlouho, hlavně u toho hořícího domu - brrrr. 78%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7.5
Ne zrovna jednoduchý film, asi polovinu filmu jsem nechápala ty vzájemné vztahy, kdo je kdo, ale nakonec ve výsledku zajímavý film a rozhodně si dva Oskary zasloužil. Nicméně když si přečtu, že jde o Drama s velkým D, tak nevím, nevím. Moc jsem nebyla v slzách nad příběhem "raplovského" údržbáře Lee, kterého hraje Casey Affleck. Kouzlo tohoto filmu je spíš v maličkostech: kapající kohoutek, polibek na chladnou tvář mrtvého bratra v márnici, ... Myslela jsem si, že se nakonec sblíží s tím svým synovcem natolik, že se o něho bude starat. No, nestalo se. Ale možná že právě v tom by byl ten film kýčovitý. Konec je v podstatě otevřený. Co není, může být. Hudba Lesley Barbera je smutná, ale nikoli depresívní. Přiměřená. Přirozeně doprovází dějovou linku filmu.