Kolonie

75%

Komentáře a recenze 43

7.5
Krutá a nemilosrdná podívaná plná deprese a beznaděje. Fakt,že to celé vychází ze skutečných událostí všemu přidává na intenzitě. Na pozadí všech těchto hrůz je překvapivě funkční romantická linka. Škoda,že se Gallenberger nedokázal vyvarovat hloupým hollywoodským klišé. Zbytečně tím tento kvalitní evropský snímek znevažuje. PS: Herecky maximálně odvedená práce.
29 851 bodů
6.5
Zajímavý snímek o kolonii, respektive vězeňském táboře Augusta Pinocheta. Konec mi přišel trošku přitažený za vlasy, ale popravdě nevím, jak dramatický byl odlet německé dvojice z Chile. Za mě jse bojoval s pocitem, že koukám na Hermionu Grangerovou a Nikiho Laudu, ale to je prostě úděl některých herců, že jsou spojeni s výraznými rolemi. Dobrý film, ale unesen z něho nejsem.
28 434 bodů
7
Snímek natočený na základě skutečné události, který vlastně svým způsobem vyznívá jako moderní pohádka. Mladý politický aktivista Daniel je v chilské zemi za Pinochetova režimu zadržen a odvlečen do uzavřené kolonie, kde vládne pevnou rukou chorobně nábožensky fanatický bývalý nacistický lékař. Danielova dívka Lena, povoláním letuška, která tu zrovna má zastávku, se rozhodne ho najít a zachránit. Během toho v podzemí objeví něco, o čem svět nemá ani potuchy. Ano, klasická dějová šablona dnes už bohužel velmi předvídatelná, což nemálo kazí filmový zážitek. Izolace a brutální zacházení z vězni, stejně jako kdysi v koncentračních táborech, vedoucí ke strachu a odcizení od světa, sice vypadají přesvědčivě, ale onu správnou temnou atmosféru přesto nevytváří. Na letušku je Lena až moc přehnaně nebojácná a jakoby ji nic nedokázalo rozhodit. Zkrátka, jako by něco takového nedělala poprvé. Mírné napětí se místy dostaví, ale je toho málo. Snímek tak spíše působí pouze jen jako zábavný počin, který se nebere vážně. A nepomohou ani na konci snímku prezentované dobové snímky, jak už se u takových filmů stalo zvykem. Hrůzné činy na lidech tedy po filmové stránce diváky nijak nezasáhnou. Je to prostě jen obyčejný film. A je to vlivem tématu škoda.
8
Místy možná trošku naivní, ale ke konci každopádně hodně silné, herecky docela přesné a celkově dost tíživé drama. Po skončení filmu jsem neměl zrovna ten nejlepší pocit.
8
Tohle mohl být skutečně vynikající film. Výborný neotřepaný námět a podle skutečnosti, zajímaví herci a solidní rozpočet na evropský film cca 14 milionů dolarů. Jenže...Scénář je nevyvážený, žánrově rozpolcený a osciluje mezi art filmem a hollywoodským thrillerem. kdyby si režisér zvolil jedno nebo druhé a dotáh to, tak to mohl být skutečně film roku. Na druhou stranu to není vůbec špatné a Michael Nyqvist si krade celý film pro sebe. Emma Watson je rozhodně slibný talent, jsem zvědav kam to tahle krasavice dotáhne.
7
Příběh vystavěný na silných motivech, které už jsme ale všichni tisíckrát viděli jinde, a mnohdy v daleko sugestivnějším provedení. Vyprávění je soudržné a uspokojivě gradující, depresivně odrážející tísnivou atmosféru svého tyranského prostředí, přičemž trefou do černého bylo jednoznačně obsazení odporně dokonalého záporáka Nyqvista. Bohužel schází zmíněná sugesce, která je až na pár výjimek zastoupena laciným, obrazovým i dějovým klišé pro masy, a našlapaný závěr, přestože strhne vyvoláním vřelé empatie k osudu hlavních hrdinů, dopadne přesně tím způsobem, jak divák očekává. Hrozivý mýtus o Dignidadu by si zasloužil o něco osobitější a drsnější zpracování, i když uznávám snahu o co nejširší zpřístupnění takto neprovařených událostí...
bayern
13 716 bodů
4.5
Je to slušný počin s Hermionou v hlavní roli,trochu nervózní atmosféra,ale jinak dost slušně natočené !
limeta
limeta
5 179 bodů
8.5
Poutavý příběh, velmi slušné herecké výkony, zajímavé obsazení hlavních protagonistů a hlavně téma, které není nijak obehrané. Naopak, informace o existenci tohoto zařízení se pro mě objevila až po shlédnutí filmu. Dobře vykreslená atmosféra a doba.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Topovka. Nevěřil jsem ze mě takový film bude bavit, ale vtáhl mě do děje tak moc, ze jsem poprvé nedojedl ani Nachos. Jasně, začátek trosku pomalejší, ale nemůžeme jim to zazlívat. Jakmile se, ale dej přesune do oné kolonie, začne to mít hloubku. a každou minutu se bojíte ať to té holce vyjde a svou životní lásku zachrání. Herecké výkony, byli skvělé. Emma Watson je zkratka čarodějka a poradí si s jakoukoliv roli, věřil jsem ji každé slovo i každou slzu. Daniel Bruhl, no zahrát takovou postavu, která si projde mučením o kterém se nikomu z nás ani nezdálo a do toho ještě dokázat vymyslet takovou kamufláž, no klobouk dolu a s roli si poradil naprosto parádně. Co se týče hlavních záporáku, hlavně tedy paní domácí... z té už zase takový strach nesel a spise ji každý zařadil jako tu nejhorší a nejpřísnější učitelku na základce z které si pak děláte po škole srandu. I presto, trosku humoru neuškodí a par trefných vtípku tam je, pro odlehčení toho napjatého děje, ovšem do té míry aby to nijak nenarušilo celkový příběh. Konec šťastně až do konce, je opravdu až na samotném konci a do finálních titulku jsem si vůbec nebyl jisty jestli to dobře dopadne. Podtrženo sečteno nejlepší drama za rok 2015/2016.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7
Traumatický námět filmu by mě asi sám o sobě od jeho zhlédnutí asi odradil (z jakýchkoli sekt mám odjakživa hrůzu a nechci s nimi mít nic společného), možnost vidět na velkém plátně Emmu Watson jsem si ovšem nechat ujít nemohl. To ona je pro mě hlavním důvodem, proč pro mě projekce Kolonie byla nakonec tak skvělý zážitek - celou dobu v kině jsem si říkal panebože, ona je tak nádherná, až to není možný. (Navíc mě na ní fascinuje její cudnost - ona ze sebe v celém filmu nic neukáže, ačkoli se v jedné scéně dokonce objeví nahá - kamera ji však zabírá tak, že je z ní vidět jen malý kousek jejích zad. Já mám btw. navíc tu "výhodu", že jsem nikdy neviděl jediného Harryho Pottera, takže ji nemám spojenou s postavou Hermiony a užívám si její herectví teprve s jejími dospělými rolemi). Jinak mě ten film ovšem až nepochopitelně minul a zaboha jsem se nedokázal s postavami nějak sžít nebo u sledování prožít nějaké emoce (kromě estetického poblouznění z Emmy Watson) - na vině je podle mě to, že ten film je až pozoruhodně krotký a celou dobu se nese až v nečekaně odlehčené a pohodové atmosféře (která vygraduje v samém závěru, který by se mohl zdát až nepatřičně komediální, byť mně osobně se to líbilo a většina lidem v kině asi taky).