Spotlight

80%

Komentáře a recenze 65

47 084 bodů
8
Nějak takto by měly vypadat vítězové Oscarového klání. Precizně natočené,kvalitní a hlavně pravdivý příběh ve kterém je dostatek kontroverze a vynikající herecké výkony. Já to tomuto malému snímku hrozně přál,aby vyhrál a jsem rád,že se mu to i podařilo.
29 697 bodů
9
Tyto filmy doslova hltám. Téma nepřekonatelné, které napsal život sám, skvělé výkony herců, kteří jsou spíše v Hollywoodu druholigovými hráči. U těchto filmů, se nesoustředíte na kameru, či zvuk, nebo počítačové efekty, ale na příběh, který vás doslova pohltí... a to se Spotlightu u mě osobně podařilo v míře vrchovaté.
8
Na Spotlight je zajímavé, že čistě snímáním a osvětlením ho lidé zaplňují tak komplexně, že se do tohohle filmového světa prostě fyzicky nevejde bůh - aniž by to bylo řečeno, je absolutně nemožné, aby v tom světě existoval, není, kde by se schovával. Jinak mě mrzí, že McCarthy nebyl důslednější - například vždycky, když v tom filmu začne hrát hudba, jsem měl pocit výrazného vytržení z jinak minimalistického stylu.
6
Film se silným tématem i hereckou sestavou, navíc investigativní novinařina mě dost bere..a přesto jsem si Spotlight neužil tak, jak jsem doufal.
9
Nevím, co chtít víc. Mistrovsky napsaný a suverénně zrežírovaný aktuální příběh, který ani na okamžik nevybočuje z nastoleného vyprávěcího tempa a nezasvěcenému konzumentovi předloží svůj šokující obsah natolik autentickou a strhující formou, že má okamžitě chuť dát se na investigativní novinařinu a jako vedlejšák střílet po nocích nadržené kněze do bolestivých sexuálních partií. Plus skvělé ústřední postavy, jejichž charakter je sice (správně) načrtnut jen okrajově v rámci procesu vyšetřování, ale jejich sympatické herecké představitele bych klidně vydržel sledovat ještě o dvě hodinky déle, až k chlípným branám zdánlivě nedotknutelného Vatikánu...
8 589 bodů
2
Nemam rád náboženství a nesnáším církev z mnoha důvodů. Toto je jeden z nich, tudíž téma filmu, má potenciál se mnou snadno emocionálně hýbat, avšak při tomto filmu mne to nechalo zcela chladným. Takhle suché podání jsem nečekal. Měl jsem pocit, že se tvůrci snažili vyhnout všemu, co by tnulo do živého. Slabej film o silným tématu. Napadá mě, že takové zpracováni formy i scénáře si událost nezasloužila.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Jeden z nejukecanějších filmů co jsem kdy viděl, ale dobře ukecaných. Perfektně natočené, režie i scénář a Mark Ruffalo taky neměl chybu, nedivím se že byl nominovanej. Jen mi tam asi chybělo nějaké to pořádné WAU finále, Každopádně film, který stojí za to vidět, ale oscara bych mu nedal. 80%
limeta
limeta
5 177 bodů
7
Je to strašně moc ukecaný. Atraktivní novinářské prostředí, přitažlivý skutečný příběh, dobré obsazení a přesto se nemůžu zbavit dojmu dokumentárního filmu. Celkově mě nenadchl, popravdě jsem to do konce vydržela jen ze zvědavosti po udělených Oscarech.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8.5
Moc jsem nedoufal, že by mohl Spootlight být můj šálek kávy. Mýlil jsem se, protože téma je hodně zajímavé a diváka nenechá chladným. Práce novinářů a jejich zapálenost do případu je neuvěřitelná a skvěle to doplňují herecké výkony. Můj názor na církev je odjakživa NEGATIVNÍ a tohle je jen další příběh, který si zapamatuji. Až mi někdo bude zase vyprávět o bohu, jak církev je užitečná a jsou tam jen hodní lidé. Věřím, že i v této době by se našlo takové špíny na tu pakáž, že by se věřící ještě divili. Ke Spootlight bych dodal už jen poslední věc a to je hudba. Hudba složil Howard Shore a i díky tomu vše funguje do posledního detailu. Vadí mi trochu utahaný děj, ale to je tím, že nejsem zvyklý na takový typ filmu
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
8
Civilní až dokumentaristický přístup a výsledek je tudíž působivější než u dramatu, z kterého odkapává, jak moc chce režisér dosáhnout maxima efektivního výsledku. Spotlight je též poctou klasické investigativní žurnalistice. Zjištění, že reportéři chtějí odhalit skutečný systém fungování struktur, a nikoliv ulovit rádoby senzaci, která zapadne dřív než dnešní slunce, je příjemně osvěžující. Spotlight nestrhává hloubkou emocí, ale přesvědčuje diváka svým klidným a profesionálním přístupem. Výrazně boduje promyšlený scénář. Přes dvouhodinovou stopáž vůbec nenudí, za což můžou především velmi solidně napsané dialogy.