Circle: Uzavřený kruh

60%

Komentáře a recenze 33

6
Thriller nebo snad horor?? Tak to teda asi těžko! Kruh je solidní drama s prvky sci-fi. Vlastně za pár let už to možná ani takové sci-fi nebude. Je to spíš taková sonda do lidské povahy,která má potřebu všechno sledovat a sdílet (viz. sociální sítě). Příběh byl zajímavý,ale nemůžu se zbavit dojmu,že snímek skončil v nepravou dobu. Snímek se rozvíjel velmi vlažně a o to více mne překvapil rychlý přerod hlavní hrdinky. Jednu chvíli ji to sledování přijde moc a za pár minut už je novou tváří The Circle a sama se nechá sledovat při každém kroku. Herecky je však film velmi dobře zmáknutý. Co jiného taky čekat od dvojce Hanks - Watson. Právě jméno Hanks bylo pro mne největším lákadlem. Poslední snímek,který jsem s ním viděl byl Hologram pro krále - předloha je také od Dave Eggers - a měl jsem z toho stejně smíšené pocity jako teď. Eggers mě tedy ani tentokrát nepřesvědčila,za to Hanks ano.
6
Circle je dost trefná sonda do všech těch super-cool sociálních společností, které maj samozřejmě jediné přání - světový mír a všechno pro všechny. Tak nějak se ale z náběhu na parádní hi-tech drama, stala jen taková neškodná teen blbinka se známými herci. Velká škoda, ten potenciál tady byl fakt obrovský.
4
Tom Hanks je už jenom kvůli Forrestu Gumpovi brán jako zdroj kvality. Emma Watson si zase vybudovala kariéru jako chytrá emancipovaná žena. A společně se pouští do thrilleru který by měl být především hodně chytrý. Circle opravdu není hloupý film. Akorát se o něm nedá, říct, že by zcela naplňoval potenciál. A v některých případech je naivní hrající si na něco víc. Herci jsou fajn (Bill Paxton v poslední roli a je to o suché oko) ale zápletka se trošku loudá a opravdu nejde o vyjímečný a převratný film. Především nějak nešokuje v rámci technologie a opravdu nejde o sci-fi jak se tvrdí. Prostě takový neutrální film.
avenis
avenis
8 145 bodů
9
Film alarmující a jasně předestírající, kam to povede... Už tam skoro jsme. První blázni se už dobrovolně nechávají čipovat... Emma Watson moc neperlí, Tom Hanks se ve své roli uvelebil a Glenne Headley nesmyslně máchá rukama... Naštěstí ani tak moc nejde o herecké výkony, jako o ten alarm. Jenže obávám se, že už je pozdě. Před pár dny začalo hromadné očkování proti covidu 19. Jen čas ukáže, zda měli pravdu ti, co se obávali nejhoršího... (27.2.2021)
evismaior
evismaior
4 254 bodů
6.5
Trochu mám z toho filmu rozporuplné pocity - těšila jsem se na něj kvůli Emmě Watson a Tomu Hanksovi a rovněž kvůli zajímavému tématu, překvapivě to pro mě žádný nový vhled do problematiky nepřineslo. To, že takové sledovací možnosti nebudou do pár let problémem, je asi zřejmé, ale přijde mi neuvěřitelné, že by se k tomu někdo takhle ochotně stavěl - vlastně jsem už od okamžiku kdy Mae přišla na přijímací pohovor a následně nastoupila do práce (a následně se zapojila do všech sociálních aktivit) měla takový nepříjemný pocit kolem žaludku, jako že tam bych tedy pracovat fakt nemohla a ze všeho toho nuceného sdílení života i pocitů by se mi dělalo dost šoufl. Nechápu, který magor by po takové práci toužil a nechápu, že by se někdo dobrovolně nechal zatáhnout do podobné reality show pod názvem "tajnosti jsou lži" a "když vím, že mě všichni sledují, chovám se líp". Zřejmě to bude tím, že nevěřím (a film mi to potvrdil), že lidi by za všech okolností chtěli vidět jen to, jak se chovám dobře - protože koukat na to, jak někdo někoho v přímém přenosu třeba zabije, by obávám se pro řadu diváků bylo mnohem zábavnější. V masové společnosti lidí zkrátka nevidím dobro ani nějaké kolektivní svědomí. A právě proto mi naivita hlavní hrdinky připadala příliš neuvěřitelná, byť Emma Watson celou dobu skvěle balancuje na pomezí osvícených myšlenek a vymytého mozku. Zkrátka mi nikdo nevymluví, že za určitých okolností (jako ty případy, kdy někdo natočí nahou spolužačku, pak to vyvěsí na Youtube a holka následně spáchá sebevraždu) vědění rozhodně neznamená dobro.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
3
Upřímě řečeno, tenhle film je sračka. Nechápu co na tom má být horrorového a už vůbec, jak na to herci jako Tom Hanks a Emma Watson mohli kývnout. U filmu jsem usínal, bylo to nudné, prakticky to nemělo příběhový zlom, který by stál za to. Přišlo mi to jako upoutávka na práci na pozici zákaznické podpory ve firmě, kde se snažíte mít nejlepší skóre. Jediné co bylo na filmu dobré byl závěr a herci.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Dej si pozor, když si budeš u sebe v pokojíčku pouštět incestní porno, a kamera tě zasnímá, jak si u toho, ty dobytku, mastíš klobásníka 220 tahy za sekundu, Hermiona udělá Deux ExPolicia, a budeš bez oprávnění na volbu právníka, odsouzen na 5 let natvrdo [nebo na 2, pokud tě nepodmíněně nepustí za dobré chování..]. Proč radši film neukáže trochu horší konce, jak se může celá lidská populace smazat ze systému, jako moje složka "Sex s mrtvolama po rozkladu." Co třeba tím, že Google nainstaluje všem svým uživatelům mikroskopický čidel do mozku, a tím může očumovat jejich zvrhlé myšlenky, a jejich polohu? Protože v dnešní době si musíte udělat přihlášení i k tomu, abyste se mohli vůbec vysrat do bluetooth implantovaným japonským záchodě s Pikačuem. Všichni jsme moderní otroci, dobrovolně si do kapsy nosíme malý nástroj zkázy, taky nazývaném Smartphounem. Mimo toho, jak je Emma šukatelný pudlíček, a tatíčkovský Tom Hanks, který si na erekci už musí pomocí vakuovou pumpičkou, nemůžu dát nic jiného než podprůměr.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
10
Problematika sociálních sítí je v dnešní době superaktuální a přesto se jí filmová branže v podstatě vyhýbá. Circle klade mnoho otázek a otevírá nespočet témat pro zamyšlení. Líbilo se mi, že se tvůrci téměř zdrželi sdělování svého názoru a ponechávají otázky pootevřené úsudku diváka. Jsou sociální sítě spíše pozitivní nebo naopak? Kam až lze zajít v otázce porušování soukromí? Je v současném nastavení společnosti udržitelné, aby se nedaly zneužívat? Co je vlastně zneužívání sociálních sítí? Atd. atd. atd. Vzhledem k této šíři problémů a délce filmu jsou témata zpracovaná spíše rámcově, což ovšem není na škodu a naopak to otevírá prostor následné diskusi. Circle je (po např. Colette) dalším snímkem, na který by měly chodit děti v rámci školních představení. Já osobně jsem nadšený.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
5.5
Na tohle téma by se dal natočit super thriller, což rozhodně není případ tohoto filmu. Bohužel i postava Emy Watson je příliš šablonovitá. Nejdříve svá a kritická k firmě, aby se proměnila v slepě oddanou zaměstnankyni. Mohla by to být nadsázka, ale The Circle se bere smrtelně vážně, přitom naivita číhá z každého kouta.
nikol125
nikol125
2 781 bodů
10
Film se mi moc líbil. Přiznávám, že kdyby v něm nehrála Emma Watson, asi bych se na něj nikdy nepodívala. Ale pořád v Emmě vidím Hermionu z Harryho Pottera. Tato role byla pro její kariéru, jakožto herečky, klíčová. Avšak zpět k filmu. Prostě a jednoduše se mi moc líbil. :)