Dárek

70%

Komentáře a recenze 25

47 084 bodů
7.5
Joel Edgerton si ve své celovečerní režijní prvotině pohrává s divákem a jeho myslím. Rozehrává zde psychologickou hru na kterou buď přistoupíte a budete se bavit,nebo jí zavrhnete a tím pádem si film vůbec neužijete. Dárek je napínavý od prvního záběru až k závěrečným titulkům. Celé to působí hodně realisticky,jakoby se to mohlo stát i vám. Skvělé!
28 387 bodů
8
Pomsta a odpuštění. Dvě  hlavní témata psychologického thrilleru napsané a zrežírované Joelem Edgertonem, který má ve své herecké filmografii samé známé filmové pecky. Ve svém filmu si samozřejmě také jednu z rolí střihl, takže úspěch takřka trojnásobný. Námět není nijak cizí, neboť snímků o podivínech jakkoliv trýznící nějakého jednotlivce či přímo  manželský pár tu bylo již přeci jen skutečně mnoho, takže dějová linka je v mnoha odvětvích předvídatelná, ale i tak se přes to všechno jedná přeci jen snímek výjimečný. Příběh buduje svou temnou atmosféru opatrně a pomalu, čímž vyniká preciznost daného formátu. Ono i přes tu předvídavost se i tak v ději objevuje spousta nečekaných obratů, které samozřejmě nijak nepřekvapí, ale alespoň příběhu dávají právě tu správnou psychologicky temnou prezentaci děje. Koncepce je tedy napínavá, v jistém směru zábavná a kupodivu zároveň sarkastická. Film tak diváka v určitém směru děsí a uvolňuje zároveň. Svým způsobem tím snímek připomíná styl Alfreda Hitchcocka, čímž se vymaňuje od námětově podobných snímků. Příběh má vlastně v sobě poselství a to takové, že události v minulosti, a to jak dobré, tak ty špatné, se mohou jednoho krásného dne vrátit a danému jednotlivci v nevhodnou dobu pořádně zatopit. Mráz na zádech sice nevyvolává, ale svým silným příběhem dokáže vyvolat divácký ponurý zážitek.
6
Žánrově ujasněné Hřebejkovy Líbánky. Mít to o nějakých dvacet minut míň, nebyla by to třeba taková nuda a šlo by si užít pozitiva, kterých není málo.
6
Napínavá žánrovka, která hlavně v první půlce pracuje se solidní atmosférou netušeného. Pak děj začal být celkem průhledný a pointu jsem odtušil hodně brzo. Na debut ale docela slibné.
7
Dárek je poctivá filmařská hra s divákem, kdy ho autor nutí odkrývat následující děj a přitom tak úplně nerespektuje pravidla žánrového Hollywoodu. V tom je jednoduše lepší. V rámci žánru pschologického thrilleru překvapení léta 2015.
7.5
Dobře napsané, ještě lépe zrežírované. Edgerton nejenže zvládá psychologii na jedničku, ale současně také rozehrává zajímavě koncipovaný a kompaktní příběh, přičemž mu funguje jak pocitová atmosféra, tak i obsahová struktura, kdy je nám špína z minulosti odkrývána hezky kousek po kousku a vztah mezi ústředním charakterním trojlístkem díky tomu nabývá na intenzitě až do zdařilého depresivního finále. V konečném součtu sice nemáme komu držet palce a vyústění nás nezarazí do křesla až tak, jak asi bylo plánováno, ale to jsou opravdu jen menší vady na kráse tohoto filmařsky osvěžujícího dárkového debutu...
headhunter
headhunter
10 287 bodů
7.5
Proboha, proč je v žánrech uvedeno mysteriozní? Poctivý psychothriller!
9 025 bodů
7.5
Edgerton rozehrává podmanivou hru, kde maže hranice mezi protagonistou a antagonistou, přičemž mezi nimi ještě přebíhá a mění za pochodu. Díky tomu člověk do poslední minuty neví, komu má vlastně fandit. Na konci paradoxně nevyhrávají postavy, ale divák, protože takovou psychologickou hříčku by jeden pohledal.
8 589 bodů
4
Skvělej film, přirovnal bych ho k Gone Girl. Napínavé. Hezky podané, takové uvěřitelné. Film, kterej když dokoukám, řeknu si "Ty vole tohle by se fakt mohlo stát, dokonce TAKHLE by se to klidně mohlo stát." Očekával jsem trochu víc spletitější příběh, ale i tak jsem spokojený. Příjemně mě překvapil Bateman, kterej většinou hraje v nic moc filmech. Tohle mu krásně sedlo.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Začátek je sice předvídatelnej jako prase, ale opak je pravdou, nečekal bych co se z toho ve finále vyvrbí. Hlavně je to dobře natočené, což se u podobných filmů cení. Další plusové body dávám za ty dvě brutální lekačky (ale horor to není). 78%