Do posledního dechu

65%

Komentáře a recenze 27

28 422 bodů
8
Další snímek inspirovaný skutečnou událostí o hrdinském činu, tentokrát pobřežní hlídky. A jako obvykle je nám to i dokázáno fotografiemi skutečných lidí na konci snímku. Tak co tu máme. Počátek 50. let, noc, ohromná bouře, a na moři tanker, který se vlivem povětrnostních podmínek a vln rozpůlí. A malá záchranářská kocábka na cestě. Že to není bez problému musí být samozřejmě jasné. Vyprávění děje není ale takové, jak bývá zvykem. Napětí mírné, dramatičnost takřka žádná. Něco jako třeba ´Dokonalá bouře´ z roku 2000 se prostě nekoná. Je to snímek klidnější, ale v jádru věci stále výstižný. Tvůrci se zkrátka vymanili od hrdinské a popkornové filmové nabubřelosti a natočili snímek s příběh takovým, jaký prostě je. Skutečný příběh vyprávěný ve dvou perspektivách. Pobřežní hlídka s Berniem Webberem a posádka tankeru pod vedením Syberta. Snad tu máme i pohled třetí a to ze strany Miriam, která je velice blízká k Webberovi. Její ženská reakce na vyvíjející se dění a hrozby jsou také vcelku výstižné, i když, kdyby v ději vůbec nebyla, v podstatě by se nic nestalo. Ale je tu a má své neopodstatněné místo. O nic nervydrásajícího se tedy nejedná, ale svou roušku napětí v sobě snímek přeci jen má. Natočen je dobře a výstižně, jen pro diváky hledající vysoké napětí, drama a katastrofické dobrodružství bude vyznívat nudně. Ale takový je už úděl každého filmu.
2
Tyhle hrdinské eposy mají velkou nevýhodu, protože když jsou zpracovány špatně, vypadají pak hodně komicky. A tohle je přesně ten případ. O chlup horší než V srdci moře.
avenis
avenis
8 143 bodů
5
No, na to, že je to teprve šestiletý film, moc technicky zvládnutý tedy není. A ani režijně. První, co bije do očí, je ten umělý sníh, který nestudí a ani se nerozpouští na horké kapotě auta. Drzá a panovačná Miriam nemá po nárazu ani rozmazanou rtěnku, natož aby chytla rýmu. Sybert si udržuje výraz Thorina Pavézy a pololoď se poroučí do hlubin přesně v okamžiku, kdy ji poslední námořník hladce opustí. Myslím, že dnešní náročný divák se už nespokojí se stylizací skutečného příběhu do klišoidních schémat vrcholících závěrečným cudně žhavým polibkem. (6.4.2021)
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
8
Rozjíždělo se to pomalejším tempem. To je u amerických filmů normální. Ale taky je pro ně normální patos, který jsem u tohoto filmu naštěstí postrádala. Bylo to velice civilně natočené, a to, že šlo o skutečnou událost, přispělo k tomu, že filmu dávám 80 procent. Ta love story tam jaksi byla trošku nadbytečná, namalovaná slečna, chovající se poměrně dost excentricky a v závěru poctivě slzící, ale tak dalo se pochopit, že tam tvůrci chtěli mít i pěknou kůstku. Názory na to (i na její krásu) se ovšem mohou lišit. Každopádně film, který byl pro dobrodružné duše jako dělaný a ani si nemyslím, že by to byl zbytečně strávený čas. Dalo se vidět a mohu doporučit.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
5.5
Promarněná příležitost v podobě solidně odvedeného technického řemesla, kterou sráží především nerozhodnost, čím má film vlastně být, v druhé fázi drásají oči špatně podaná postavy, jak z psané i hrané podoby. Nápis v titulcích "true story" a několik původních fotografií, přeci jenom lehce obměkčí na ten průměr.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
4.5
Film, který neuráží, ale ani nezaujme. Za tři dny po shlédnutí nebudete vědět, že jste film viděli. Slabý průměr.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7
Tak mě se to v zásadě líbilo. Možná nejméně sympatická byla snaha tvůrců představit ústřední postavy jako ty obyčejné hrdiny, co k tomu šéfování celé situaci přišli jako slepý k houslím - ať už kapitán záchranného plavidla nebo organizátor dění na rozlomeném tankeru. A vlastně i celkem neschopný velitel pobřežní stráže Eric Bana a zbytečný Ben Foser. Ve výsledku vlastně herci nemají moc co hrát a působí zakřiknutě a nevyužitě. Žádný hrdina či alfasamec se ve filmu nekoná a to je právě to, co se odráží na slabším napětí. Ale pro mě to je tak asi všechno, co mě vadí. Scény na moři jsou prostě skvělé, dobová atmosféra je pěkně zvládnutá a celkově jsem se jednoduše dobře bavil. Navíc jsem na tento snímek (podruhé v životě) zabrousil ve formátu 4DX a tentokrát musím říct, že to stálo za to a pro katastrofický snímek má tento formát smysl. Shrnuto - film má své rezervy a nekoná se žádný zázrak, ale ničím neurazí a ve výsledku pobaví dobře. Znovukoukatelnost vysoká.
Larrysbride
Larrysbride
2 072 bodů
9.5
"To bylo strašidelnější než kdejaký horor!" Prohlásila po závěrečných titulcích jedna z divaček v kině. A měla pravdu. Jestli něco tenhle film dokáže, tak je to vtáhnutí vás na rozbouřené zimní moře, kde nezmůžete nic víc, než tajit dech. A uvědomíte-li si, že jde o zfilmování skutečného příběhu, tenhle pocit se ve vás ještě umocní. Velmi dobře utracených $11! ( RealD 3D)
salisbury
salisbury
1 101 bodů
7
Do posledního dechu jsem rozhodně tento film neabsolvoval, i ve finále jsem při něm v poklidu dýchal, ale mám rád toto prostředí, kdy zima ševelí nad rozbouřeným oceánem a rozvírá náruč smrti. Herecké obsazení v čele s Chrisem Pinem pro mě není nijak velkým lákadlem a možná bych i řekl největší slabinou tohoto filmu. Ten kluk mi prostě nějak nejde pod rozčepířený vous. Nejvíc si na tomto filmu cením inspirace čerpané lodní pumpou ze skutečné události, což dělá pro mě něco víc, než ve výsledném průměru je.
KajkaFajka
KajkaFajka
723 bodů