Amy

70%

Komentáře a recenze 17

7.5
Sledování tohoto filmu je divácké utrpení, a to myslím naprosto vážně. Tohle není jednoduchý snímek, je to film na dřeň, ukazuje postupné vyhasínání života mladého talentovaného člověka s úchylným voyaerismem, který jde často za hranu. Plná kina svědčí, že je to druh filmu, který chtějí diváci vidět a v narvaném malém sále Světozoru, kde jsem film viděl, mě až překvapilo, že složení diváků byly povětšinou matky s nezletilými dcerami. Po filmařské stránce je to natočeno brilantně, Kapadia umí i ze zrnitého a nekvalitního materiálu udělat zajímavé sekvence a graficky se mu povedlo z tématu vykřesat maximum možného. Jestli jste i jejími hudebními fanoušky, dozvíte se mnohé o zákulisí jejích textů. Takhle silný dokument v kinech dlouho nebyl.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
9
Dokument je natočený z pohledy Amy. Zvolený postup umožňuje velmi dobře pochopit Amyino jednání a rozhodování. Její chování není manýrou rozmazlené hvězdy, ale křikem bolavého a křehkého nitra. Její nejbližší se dělí na dvě skupiny. Ti, kdo ji mají rádi, a jde jim o Amy jako lidskou bytost. Ví, že se musí léčit a i Amy toto chápe. Pro druhou skupinu je mašinou na peníze. Tisk potřebuje skandál a Amy je vděčný objekt. Drsným způsobem referuje o Amyiných eskapádách. Bez soucitu a smilování. Koho zajímá, co Amy sděluje svými písněmi. Excesy prodávají. Ano, milí diváci, sice nemáte takový talent, ale zato se určitě vedete spořádanější život než Amy. A trapné to není vůbec nikomu.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Skvělé , drsné drama v dokumenty o nezemsky originální zpěvačce , rvané svými slabostmi a lidskostí....Takový film si její památka určitě zaslouží......
lukas
lukas
1 523 bodů
7
Škoda jen, že dokument o zákulisí a duši Amy Winehouse přišel až po jejím odchodu. Velmi chytře vystavěné na videoarchivech a vzpomínkách (hlasy i "mluvící hlavy") jejích nejbližších. Zajímavé, jak se hudební průmysl proměnil; to, co v 60., 70. letech hvězdám procházelo, se v 21. století nemilosrdně trestá. Diktát peněz, showbusinessu, cynické vtípky na adresu Amy Winehouse od poměrně renomovaných leaderů zábavy. Možná trochu delší stopáž. Amy nebyla jedna z řady rychlokvaškových celebrit. Trochu smutek.
Teresie
Teresie
1 187 bodů
9
Ano, Amy byla člověk .... ač jsem tomu někdy nemohla uvěřit. Neskutečně nadaný a nešťastný člověk ... Skvělé!!!!!!!!!!!!!!
tedoun
tedoun
923 bodů
5
nemám rád drogy a chlast a tento film to propaguje jasně
kurcova-simona
kurcova-simona
419 bodů
8.5
AMY, Amy Winehouse, vynikající skladatelka a naprosto jedinečná zpěvačka s božským talentem, nadpozemským zpěvem a duší, která pamatuje věky. Zároveň ale i stále křehká malá holka, která příživníky a příšerný tlak „slávy“ prostě neměla šanci zvládnout. (Její osud v mnohém připomíná Kurta Cobaina). Dokument překvapuje vynikajícím zvukem a střihem. Velice potěšilo, že se Asif Kapadia zcela vyvaroval „mluvících hlav“ a celý film postavil na autentických záběrech, komentářích blízkých osob a skvělé hudbě. PS okolnosti její smrti jsou obdobně divné, jako u Jimi Hendrixe - také se ledaskomu hodilo, že už nebude, když se nedá manipulovat.
Jana_cajovnice
18 bodů
8.5