Sicario: Nájemný vrah

77%

Komentáře a recenze 86

7.5
Po Zmizení je Sicario druhý film,který jsem od Villeneuvea shlédl a opět jsem spokojenej. Čekal jsem trochu něco jiného,ale to vůbec nevadí. Sicario je temný thriller,který tady dlouho nebyl. Hutná atmosféra,která provází celý film a vynikající Brolin s Del Torem dělají z toho filmu jeden z nejlepších filmů tohoto roku. Scéna na dálnici je jedna z nejlepších filmových scén vůbec
29 851 bodů
8
Jedna policistka slečna spravedlivá a Mexický drogový kartel a vše, co je s ním spojeno.. únosy, vraždy, korupce.. a to včetně policejního sboru. Zní to jako klasický krimi thriller, ale v rukou Denise Villeneuve je to paráda. Hutná atmosféra, kterou podkresluje jeho typická hudba, napětí, i parádní akce na konec.
6
Asi je můj problém, že Villeneuve u mě prostě nikdy nedosáhne nad tři hvězdy. Jeho celková upnutost mi vůbec neimponuje i při rostoucí úrovni provedení každé jedné scény (samozřejmě dost pomáhá Deakinsova výrazná kamera). Celky na mě ale působí vždy strnule, strašně chtěně a vykonstruovaně. Můžu obdivovat jednotlivosti, ale po hodině se nudím. Věřím ale, že s rozumným producentnským dohledem by ten Blade Runner mohl být fakt parádní,
10
Většinu času jsem byl sice zmatený jako postava Emily Blunt, ale se závěrem mi to stejně jako jí všechno docvaklo. Del Toro oscarový a min. pět scén už teď legendárních (úvod, kolona, tunel, večeře, závěr).
9.5
Sicario měl jednu z nejpromakanějších marketingových kampaní letošního roku a rozhodně se to vyplatilo. Sicario je letošním velkým překvapením a černým koněm nadcházející oskarové sezóny a v prvé řadě je to film hodně povedený. Netvrdím, že je to film pro každého, ale v rámci vážně míněného akčního thrilleru tady něco tak dobrého nebylo už hodně dlouho.
9
Villeneuve, Deakins a Jóhannsson jsou audiovizuální bohové, Benicio Del Toro je ten nejcharismatičtější filmový ďábel, Emily Blunt je mentálně přesně tak rozháraná, aby nás její zásluhou praštila dech beroucí atmosféra přes rypák ještě stokrát intenzivněji, a "jejich" Sicario je snímkem, na který se nezapomíná, nekompromisní, depresivní a formálně strhující. Ukažte mi jiný thriller, který by přímo sršel byť jen poloviční dávkou vnitřní dynamiky či obdobně širokou škálou emocí i ve statických scénách, jen geniálním využitím kamery, střihu a hudby a takřka mučivým psychologickým náčrtem hlavní postavy.... Mistrovské dílo, které odsouvá dosavadní žánrové konkurenty v čele s rutinéry Fuquou a Ayerem definitivně do opotřebovaného zboží
5
Hrozně pomalé tempo. Zbytečně natahovaný film. Děj dobrý, prostředí a život v mafiánské zemi přesvědčivé a konec povedený.
9 318 bodů
7
Mě vlastně hrozně zajímá, jaký bude Denis Villeneuve, až si tu Dunu dotočí a přijde zase s něčím novým, kdy by ho třeba mohlo napadnout vrátit se k starým dobrým thrillerům, které divák bude chtít vidět znovu a znovu.. Sicario není další tvrdej akčňák, naopak mi přijde, že přichází s vlastní filmovou verzí stylu Narcos. A bylo zřejmé, že když jednou zase opustí Taylor Sheridan svůj seriálový brloh, nevezme filmové fanoušky zkrátka... Po vzoru třeba Mlčení jehňátek pracuje snímek s ústřední hrdinkou, kterou i přes šovinistické opovržení vhazuje FBI na nový úkol kamsi do Mexika, kde má pomoc s bojí proti kartelům.. Ona jakožto Emily Blunt je postava, která asi nejvíc definuje rozpoložení diváka, když jen zmateně kouká kolem sebe a z pár útržků informací se snaží vyčíst, o co tady sakra jde. Když v téhle snové spolupráci s elitními jednotkami včele s tradičně geniálně charismatickým Joshem Brolinem a nečitelným přeběhlíkem Benicio Del Torem, má za úkol přeorganizovat tamní kartelové vedení.. Atmosférická podívaná, kde od prvních chvil tušíte, že něco nesedí, že by se to mohlo zvrtnout. A stejně s chutí naivně berete cokoli, co Vám jen příběh předhodí... Sicario je nečitelný film, který si vodí diváka, ale na zmírnění mu kromě hodně dialogů předhazuje perfektní napínáky, jaká je prostě radost sledovat. Ať už neklidný přejezd přes hranice, kde tak moc čekáte, že se něco posere, až nechápete, jak snadno to příběhu nakonec projde a vy přitom jste stejně spokojení. Anebo akci speciálních jednotek v podzemním tunelu, která střídá záběry a techniku, jak někde v Call of Duty.. I proto není větší problém příběh zhltnout a v závěru se poslat do úplně jiné sféry.. Villeneuve čaruje a zkouší, čeho je takový film schopný, a jak je někdy snadné si diváka povodit. Stačí to? Neukázal Villeneuve před tím v roce 2013, že má na mnohem víc?.. Dá se okolo charakteru jaký má postava Del Tora vystavět film, pořád si nejsem úplně jistý. Ale vlastně bych i přes jistou utahanost chtěl látku vidět v mnohem delším provedení, protože právě na již zmíněném Narcos vidíte, jak se dá s kartely hrát a samotné twisty mu vlastně tvořit přímo před očima a stejně to nespojí. Ovšem Vy dostáváte mnohem větší pružnost příběhu a skutečnou šanci pochopit některé vztahy mezi postavami, anebo rozvinout podezřívavé myšlenky.. Sicario by mohlo být super, ale takhle dostává jen geniální technickou stránku, od kamery po soundtrack dává Villeneuve filmu něco navíc, že divák právem čeká něco.. Což ale neumí Sicario dát. 70%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Zaujímavý nápad ,ktorý je ,ale nedotiahnutý do konca. Prvých 30 minút to len srší samou akciou no a potom sa tempo zvoľní a tak aj zostane. Vo výsledky to trochu vyzerá akoby sa to snažili naschvál natiahnuť. Nič iné ani nepokazali a všetko v tomto filme je dotiahnuté dokonca i keď príbeh by mohol byť lepšie ukončený (Nebula ako hlavný charakter to celé zachraňuje 😃 ). Pokiaľ máte radi brutálne akčňáky na reálny spôsob potom Sicariom chybu asi nespravíte. 75% - škoda ,keby sa to dotiahlo mohlo to byť až 80%...
9 025 bodů
8
Nenechte se zmást, Sicario rozhodně není akční film. Ano, nějaká akce tam sice je, ale celý děj postupuje pomalu. Naštěstí si režisér i scénárista tohle uvědomují a přinášejí vám zajímavé zvraty, změnu prostředí a krásné záběry, u niž se dá solidně kochat. Herci hrají dobře, dialogy nejsou tupé (což je dobře, když se skoro celý film skládá jen z dialogů) a akce je dobře zvládnutá, o všem nečekejte, že vám stoupne adrenalin v těle. Spíš se budete cítit znechuceně, s jakou surovostí je prezentována.