Hodný dinosaurus

65%

Komentáře a recenze 23

6
Člověk si říká kam až ta animace může dosáhnout. To jak zde udělali animaci přírody je to nejlepší co jsme mohli letos vidět. Příběhově je to sice o dost slabší a za pár dní už si na film nejspíš ani nevzpomenete. Pro ty nejmenší to bude i tak dobrá zábava.
22 284 bodů
6
Je úžasné, kam až se animace dostala - zároveň mám ale pocit, že Pixar flexuje svoje technické know-how bez schopnosti vymyslet pořádný příběh. Tady mě to obzvlášť zaráží, protože na rozdíl od všech těch sequelů tu je snaha s něčím přijít. Ale nakonec to je strašně prázdná nuda, kde tisíce CGI objektů před kamerou prostě leží, úplně na mě sálá ten zápřah procesorů, aniž by bylo jasné, proč se to všechno děje.
4
Pixarova slabší chvilka. Neoriginální (takový mix Lvího krále s Ice age) sázka na jistotu, která se na jedno zkouknutí dá, ale za pár let po tomhle dinosaurovi neštěkne pes.
7
Soběstačné dobrodružství v zajímavém prostředí a se sympatickými postavičkami, jehož veškeré zvraty jsou ale slepě předvídatelné a neoplývající zbožňovanou pixarovskou kreativitou. Nápad s přeživšími dinosaury opravdu není špatný a jednotlivé scény jsou vizuálně perfektní až adrenalinové (souboje s pterodaktyly), avšak moment překvapení tentokrát citelně schází a celé je to, až na pár zábavných či potměšile bizarních výjimek, výhradně pro děti. Přesto pohodová pixarovská jistota za 70%.
9 335 bodů
6
I když se možné divákovi nezdá, tak i tohle je snímek od studia Pixar a bohužel jede z těch případů, kdy tohle nejlepší animační studio nezvládlo divákovi doručit očekávanou kvalitu. A jak bych tvrdil, že filmy od Pixaru jsou čím dál více vzdálené dětskému publiku a více si je dokáže užít dospělý divák, který si zpozoruje a vychutná všechna nastíněná témata, tak právě Hodný dinosaurus je výjimka a vedle Aut 2, nebo Mezi živly jde o ten slabší kousek.. Těžko věřit, že snímek vyšel ve stejný rok jako pro tolik diváků tolik přelomové V hlavě (osobně mu nedávám takový kredit, ale přesahem jde o úplně jinou podívanou).. Hodný dinosaurus vypráví příběh z alternativní reality, v níž Zemi nezasáhl asteroid, a tak největší ještěři dinosauři nikdy nevyhynuli a i nadále jsou vládci planety. Což zapříčiňuje i fakt, že jejich vymřením vznikl prostor slabším živočichům na jejich vlastní rozlet, jenž dal například průnik lidské evoluci.. Tvůrci se rozhodli ukázat svůj obraz země, kde dinosauři vládnou jistou inteligencí a jako ještěři nadále opanují světu, jen jsou schopni stavět si příbytky, anebo obhospodařovat svoje políčka.. Příběh se pak točí okolo rodinky Apatosaurů, což je ve skutečnosti nadřazený název i pro jinou veřejnosti známější ještěří odnož "brontosauři", kteří mají vlastní políčko, z něhož celá rodinná skupinka žije.. V hlavní roli je nedomrlý Apatosaurus jménem Arlo, který ze zoufale touží zavděčit rodičům a stát se podobným veleještěrem jako jeho otec. Aby toho dokázal musí vykonat něco velkého, něco hodnotného minimálně pro rodinu, jeho bratři už mají splněno, teď je na čase Arlo.. Hodný dinosaurus je dětskou procházkou po druhohorách, bromance člověka a dinosaura, v níž "překvapivě" mluví jen ještěr, v níž se Arlo snaží navrátit domů jako hrdina, který má splněno. Že po cestě narazí na ledacos, že pozná velikost lidské rasy a sám sebe je jen špička jeho velkého dobrodružství.. Jde o zcela zřetelnou coming out of age výpravu, která nabízí řadu dílčích zážitků, ale naprosto nezvládá propojit velké putování s skutečně silnějšími a nakonec i zapamatovatelnějšími scénami.. Nedá se to porovnat s čímkoli od Pixaru, zapomíná to na svoji poetiku a i když tam je třeba jedna hodnotnější scéna, zůstává v celém filmu zcela osamocena.. Navíc to na mě působí bez nápadu i animačně slabší než o dvě dekády starší Příběh hraček či Život brouka. Znovu bych do toho už nešel.. 60%
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6.5
Veškeré filmařské úsilí bylo vloženo do opravdu precizní animace, leč se už nejspíše nenašlo místo a čas na pořádnější příběh, nějaké dospělácké vtípky či klasické pixarovské kouzlo. Samotné postavy jsou sice roztomilé a určené spíše pro menší diváky, ale koncept člověka jako mazlíčka, prezentace "zhuleného stavu" nebo trhání hlav broukům, nejsou úplně nejšťastnější volby. Podprůměrný animák s prvotřídní animací.
Fanik
Fanik
3 066 bodů
8
Opravdu nádherné. Především ta grafika přírody, co bych ještě vyzvedl tak je hudba která na mě fungovala, především ve scénách které maji být dojemné. Sice to stojí na strašně banálním a jednoduchém příběhu, ale fakt je to svým způsobem super. Jenom mě trošku mrzí, že je to propadák.
roque
roque
2 923 bodů
7
Další animák pro děti. Scénář mohl být trochu originálnější, ale myšlenka, co by se stalo, kdyby planetu nezasáhl asteroid a nevyhubil dinosaury, to je zajímavá myšlenka. Až né tak dokonalý scénář plně vyvažuje grafika kouzelné přírody. Ve 3D to musel být zážitelk, ale i 2D bylo dobré. Nejlepší opravdu byl malý človíček
  • krásná animace přírody která se prolíná celým filmem
  • Špunt
Evah