REVENANT Zmrtvýchvstání

81%

Komentáře a recenze 145

47 083 bodů
9
Tak nám pan Alejandro naservíroval nejmužnější film roku,který je tak surový,že i ženám z toho vyrašil knírek. Leo hraje jenž mu sílí stačí s vidinou oscara před očima. No nechejme se překvapit,protože takový Hardy ho podle mě zastínil na plné čáře a tak trošku si film i ukradl pro sebe. Nemám co bych mohl vytknout,protože to bylo dokonalé. Krvavé,napínavé a hlavně realistické. Oscar za kameru je jasná věc,protože ta hra se světlem byla okouzlující.
29 308 bodů
9.5
Jedne z nejlepších filmů Lea DiCapria a troufám si říci i joho nejlepší výkon. Leův boj o holý život mu věřím do poslední kapky krve a s každým výdechem. Nic úžasnějšího jsem neviděl. Když už je celkem ready, ztrácí film trošku na kvalitě, ale i tak mi nevyšlo méně, než 95%. Skvělé.
22 268 bodů
8
V tomhle filmu se všichni tak snaží! Leo se snaží o nadherectví, Iñárritu o nadrežii, Lubezki o nadkameru... je to trochu komické a absolutně nevtahující - je to zkrátka exhibice, jaká se dá přijmout, nebo odmítnout. A já ji přijímám, proč ne.
10
Drsná příroda, drsný Hardy a jeden zmordovaný traper s myšlenkou na pomstu. Letos jsou ty westerny dost netradiční, ale rozhodně nezapomenutelné (Tomahawk, Tarantino a teď tahle filmařská frajeřina).
10
Zmrtvýchvstání je v distribučních plánech velkých studií nečekaný úkaz. Iňáritu povýšil filmový voyerismus na novou úroveň a jestliže P.T. Anderson šikanoval Day Lewise v Až na krev při fyzických scénách natolik, že jste v kině prožívali každý náraz krumpáče o skálu a čekali, kdy se zhroutí vyčerpáním, pak Iňáritu dokonce nechává aktéry dýchat do zmrzlého objektivu kamery. Iluze minulosti divoké Ameriky je v tomto filmu dokonalá, tady není žádný čas na sentiment, tohle je holý boj o přežití a každý kdo se tomu postaví nějakou slabostí bude takovými Fitzgeraldy bez milosti zlikvidován. Leonardo Di Caprio hraje v tomto filmu úplně jinak, než jsme zvyklý. Při těch málo dialogách které má, navíc hovoří i jinak posazeným hlasem. Není to ale poprvé. Di Caprio se perfektně naučil přízvuk africké angličtiny v thrilleru Krvavý diamant a i v jiných filmech měl akcent. Nikdy se ale plně neoddal fyzickému herectví jako zde. Způsob jakým zahrál souboj s medvědicí je virtuózní a ve všech scénách je naprosto přirozený a uvěřitelný.
15 150 bodů
8.5
Dokud má film pod palcem virtuóz Lubezki, jedná se o podívanou redefinující dokonalost a emocionální hloubku vizuální výpravy. Kontaktní a vrcholně naturalistická kamera, na níž dopadají kapky vody a krve či výpary z tlamy funícího medvěda, a strhující několikaminutové expozice, které se úrovní prožitku suverénně vyrovnají úvodní půlhodince v Ryanovi, vytvářejí společně s minimalistickým hudebním doprovodem a atmosférickým prostředím přímo božský dějový opening - první hodina REVENANTU je pro mě nejúchvatnějším audiovizuálním výjevem nikoli tohoto roku, nýbrž možná celého století. Když ale ve chvíli, kdy se naštvaný a zhrzený Leo vyhrabe z hrobu vstříc pomstě, zcela převezme iniciativu tradičně přehnaně ambiciózní režisér Iňárritu, začíná dosavadní syrová a přímočará story ustupovat jeho nepochopitelnému uměleckému blbnutí se srdceryvnými flashbacky a neustále omílanými existenciálními frázemi, které celý děj nejen zásadně zpomalují ve stádiu, kdy by měl naopak emocionálně kulminovat a navázat na drtivě osobitý charakter úvodních minut, ale hlavně se svým poetismem a moudrým moralizováním absolutně nehodí do podobného filmového dobrodružství, kde jsou motivy i životní smysl hrdinů natolik primitivní a v podstatě základní...... Proč jsem tedy i po opakovaných projekcích vážně přemýšlel o nejvyšším hodnocení? Stejně jako jsem si bezmezně zamiloval filmy Stanleyho Kubricka, protože jsou jiné, nesvázané konvencí a ostře osobité (což nemusí sedět každému a případnou kritiku chápu), tak jsem si postupně zamiloval i REVENANTA, jeho odlišný, fyzický přístup vyprávění a respekt k životu, svázaného s divokou a nádhernou přírodou stejně jako s Lubezkiho nadsmyslovou 5D kamerou a Iňárritovo přístupným filozofičnem, které možná život přespříliš natahuje, ale na atmosféře pomsty, naděje, vůle a neustálé fyzické hrozby mu nijak neubírá....A konečně, i nejdražší ozdoby celé atrakce, dva hvězdní ústřední herci, září a zápasí spolu impozantně i mimo rámec příběhu - zatímco ale přehnaně velebený DiCaprio přeci jen nemá tolik co hrát a výjimečnost jeho kreace spočívá pouze v zápolení s bezpočtem fyzických bariér, Hardy herecky kraluje a zvládá svého hajzla s takovou charakterní dominancí a přirozeností, až má jeden nutkání mu fandit. Já jsem mu, přiznám se, v koutku duše fandil, a možná i proto mi nejvíce vadí ta čitelná předvídatelnost a nevyhnutelnost děje, která bohužel nikterak nesouzní s osudovostí - to, že film dopadne jak dopadne, řečeno v dvojsmyslu, psali už ve výročním manifestu selské logiky před sto padesáti lety, i když těžko mohli tehdy věřit, že jeden člověk přežije útok medvěda, podchlazení, dva indiánské útoky, pád ze skály a souboj muže proti muži s o padesát kilo statnějším chalanem....
  • Výkon Toma Hardyho, kterým zastínil všechny ostatní
  • Obrazová syrovost a těžký naturalismus
  • Geniální kamera
  • Scény na bázi záběr - sekvence, minimum střihu
  • Nudné filozofično
  • Nesmrtelnost DiCapriovy postavy
  • Předvídatelnost vývoje
sabule
14 227 bodů
7.5
Film není špatný,ale jen pro úzkou část publika.Určité pasáže jsou nudné a mohl by být tak o půl hodiny kratší,ale u filmů,které mají ambice na různá ocenění už to tak bývá.Jinak ale krásná krajina a úchvatný výkon Lea,který snad už konečně za něj dostane oscara.Zaslouží si ho!
bayern
13 716 bodů
7
Slušný film,trochu drsný a hlavně pasáž s koňským spacákem není asi dobrá pro méně otrlé po dobrém jídle.Dějově v určitých chvílích jsem se bál zvrtnutí k Tanci s vlky,ale naštěstí se tak nestalo i když neustálé vzpomínky na rodinu byli dost nudné a zdlouhavé.Leo je v roli vynikající a horký typ na oscara.
8 503 bodů
9
V životě jsem neviděl lépe zpracované akční sekvence. Dlouhé plynulé záběry chronologicky precizně poskládaných scény, které jsou ztvárněny tak surově, že mi z nich tuhla krev v žilách. Přes všechen ten hnus, co se během těch 160 minut odehrává, se jedná o krásný film. Revenant je něco výjimečného i přes svůj střídmý 'road trip revenge' děj. Krásná ukázka toho, že když má režisér vizi a cit, tak dokáže úchvatně pojmout i tak primitivní příběh. Jedná se o silných zážitek, o něco dosud neviděného...
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
8
Pro vegetariány a milovníky koní něco jako noční můra. Pro ty, kdo si užili například Štvance od Williama Friedkina, pošušňáníčko. Formálně už to být dotaženější nemůže. Kamera, světlo, hudba, výprava, vše dotažené do nejmenšího detaily. Dějově, tady nám to trochu drhne. Odklon od původních skutečností je to nejmenší. Ale moc se tam toho upřímně nestane a co mi asi vydilo nejvíc, to je figurka Toma Hardyho. Má nevděčnou roli idiota "na první" dobrou, co se od začátku chová jako svině a nic dalšího tam bohužel není. Jen účelově jedná, aby měl hrdina motivaci. ALE výsledek mě jednoznačně bavil. Takhle špinavě a věrně by mělo vypadat víc historických filmů.
  • kamera
  • soundtrack
  • celkové nasazení štábu i herců