Recenze: Everest

Kinobox.cz
60%

Herci jsou velmi dobří, trikům není co vytknout, 3D má nějakou pointu, ale přes snahu o brutální syrovost je to všechno jaksi uhlazené, politicky korektní a velmi neprovokativní.

47 088 bodů
7.5
To se to Kormákurovi točí,když má k ruce tolik hvězdných jmen. No opravdu kdo může říct,že na place řídí Brolina,Knightley,Gyllenhaala,Worthingtona,Clarke,Watson,nebo Hawkese. Snímek vychází ze skutečných událostí a tak zde platí jedna podmínka. Nikomu nedržte palce,zaděláváte si tak na psychickou ujmu,protože při této expedici je každý ve smrtelném ohrožení. Vizuální stránka je naprosto dokonala a použití CGI efektů takřka nepoznatelné. Everest je snímkem o lidech co milují hory až za hrob pro lidi co milují hory až za hrob.
29 761 bodů
9
Mě tento fil naprosto pohltil. Nevím proč mě tak fascinuje nebezpečí hor, či umrznutí.. možná že mám rád teplo a pohodu. Skvělé výkony herců, příběh založený na skutečné události, skvělá kamera i realisticky působící prostředí, dává dohromady 90%. Perfektnní film.
28 393 bodů
9
Snímek o výstupu v Himalájích není tentokrát lecjakým filmovým počinem jak by zřejmě mnohý mohl očekávat. Byť by se zdálo, že na takovéto téma už bylo řečeno vše, zde se ukazuje, že tomu zase až tak docela není. Tvůrci se tentokrát vykašlali na prezentaci dechberoucích speciálních efektů a nucených dramatizací a s respektem k horolezcům vsadili na naprostou realičnost takového výstupu. Sen je jedna věc a horské nebezpečí a nástrahy druhá. Jak ukazuje tento příběh, stačí opravdu málo, aby se bezproblémový výstup změnil v tragédii. Snímek svým vyzněním téměř připomíná hraný dokument, neboť se tu nehláškuje, nepronáší silné řeči a nekomplikuje se děj. Lidské možnosti a síla ducha jsou zde předností a tak tu máme možnost shlédnout příběh takový, jaký se v horách skutečně odehrává. A díky využití 3D je to nádherná podívaná.

Dodatečné informace

Původní název:
Everest (více)