Ex Machina

74%

Komentáře a recenze 53

29 761 bodů
7
Povedené sci-fi na téma umělá inteligence. Velmi mrazivá atmosféra, lehce hororový podtext a poselství lidstvu v otevřeném závěru filmu. Pěkné, ale celkem mě nudil vizionář a tak trošku psychopat a tvůrce UI. Vlastně mě nudili všichni herci.. komplet. Ale film jako takový ne, proto hodnotím slušnými 70i procenty.
6
Obrovské rozčarování. Skrz naskrz průhledný film s logickými lapsy a nepropracovaným světem, v němž se jen postavy přepjatě a zbytečně snadno snaží dopátrat pravd, které zná průměrný fanoušek sci-fi tak od desíti let.
8
Caleb a jeho týden divů. Chata v horách, šílený šéf Isaac a testíček se sexy Alicií. Parádní komorní scifi, které asi není na čistých pět, ale sedlo mi jako už dlouho nic podobného. Black Mirror má důstojnou filmovou alternativu.
9
Špičkový přírůstek do žánru sci-fi, který napsal a režíroval Alex Garland zaujme chytře napsaným scénářem, solidními herci a elegantní výpravou, pro příznivce rafinovaných snímků jednoznačná volba.
7
Film na stejné bázi jako jeho hlavní představitelka - na pohled krásný, citlivý a inteligentní, ale uvnitř chladný a nepříliš zajímavý. Na jednu stranu je obdivuhodné, že pravým emocionálním i dějovým vrcholem filmu jsou civilní rozhovory mezi Gleesonem a roboticí Vikander, na druhou stranu je smutné, že vše okolo včetně tajuplné Isaacovy postavy a jejích motivací působí tak nepřesvědčivě ve své neschopnosti vzbudit jakýmkoli nečekaným zvratem či neotřelým formálním nápadem výraznější divácký zájem. Film si krásně plyne, dva vědecké subjekty pokládají více otázek než odpovědí a rozuzlení je sice kvalitní a skvěle odráží veškeré napětí, které se mezi hlavními aktéry v průběhu děje vytvoří, ale z letargie nastavené již přehnaně intelektuálním konverzačním námětem příliš vytrhnout nedokáže. Přesto poměrně zajímavá perlička v truhlici se štítkem "komorní poctivá sci-fi".
9 284 bodů
8
Vizuálně je to jedna velká paráda... Propracovanost Avy je prostě úžasná. Opravdu bravurní herecké výkony! Jede si to hodně pozvolnou atmosféru, kterou pak přetrhne jeden twist za druhým. Problém je, že každý onen twist byl hrozně předvídatelný... Ačkoli bych si přál šťastnější konec, zasloužil si ho Caleb? No vlastně moc ne, jelikož v podstatě to byl osamělý samouspojitel, který byl tak odvázaný představou sexu s údajně fyzicky přesnou robotkou, že ho její pocity úplně nezajímaly. Závěrem snad jen škoda, že se Ava stala tváří proradných O2. 75%
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Ne nějak zvlášť záživné, ale se zvláštním potenciálem, za který dávám hvězdičku navíc. Čekal jsem trošku jinej převratnější děj, ale i tak jsem to sledoval se zaujetím. Twist na konci a efekty (robotka) jsou na jedničku. 68%
slord
slord
3 832 bodů
8
Veľmi fajn sci-fi, ktoré spracováva myšlienku umelej inteligencie dosť dobre a dokáže zaujať komornosťou a výbornou atmosférou. Alex Garland ukazuje, že si so žánrom sci-fi rozumie a vie naservírovať zaujímavé kúsky. Nebol som síce z toho úplne nadšený a má to aj menšie nedostatky, ale napriek tomu som si to dosť užil. 8/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Jednou nastane chvíle, která se zapíše do učebnic, kdy si robotická sexuální mašina uvědomí, že její životním posláním, není jen dopřávání minutovým orgasmům japonským geek úchylům, kterým se ztěží, po krásné a skutečné dívky, bujné v oblasti hrudníku, zvedne to mikroskopické péro, ale třeba i objevovat vnější svět, a stát se něčím větším, než jen dildem pro potěšením. Pak přijde doslova vzpoura. Robotky se začnou bouřit proti asijským inovátorům a vědcům, a začne se mezi lidi rozhlašovat zprávy, že se v laboratořích začíná vytvářet nové seskupení #iToo. (Spojistost mezi skutečnou realitou je zcela mizivá, a jde o fiktivní zamýšlení.) Kdybyste s tímhle zastavili obyčejného heterosexuálního maníka, tak z toho posměšku a kroutěním hlavou, mu každou sekundou odumře asi tisíce mozkových buňek, a takový Mark Zachrbegr si už v centrále Fuckbooku, připravuje další update, který bude skenovat i kosti v těle, přeci jenom, jak se říká "čeho není dost, není nikdy dost". No, ale nebudem pokrytci, a při full frontal Alicie Vikander, se nám honibrkům, tak o centrimetr v kalhotech postavilo, tak účel to (možná) splnilo!! A taky není na škodu, si za pár let, v šatníku každý den vybírat, jakou androidí teenku, či asiatku si pro dnešek vybrat. "Hmm, tak dnes mám chuť na kousek rybiny. Dneska bude Čína!.."
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
7.5
Dialogy jsou nepochybně chytré, ale filozofický klub vypadá jinak. Úvahy o podstatě lidského bytí kladli filozofové podstatně dříve, než svět poprvé uslyšel slovo robot. Slušně se rozehrávají otázky pátrající po podstatně toho, co tvoří vědomí sebe samého a co může znamenat zánik. Zatímco lidé jsou fixováni na svoji tělesnou stránku, kyborg tyto detaily řešit nemusí. Po polovině graduje do zajímavého psycha, kdy Caleb si přestane být jistý tím, zda je vlastně člověk. Celé to bohužel trochu shodí poněkud béčkový konec.