Slídil

76%

Komentáře a recenze 47

47 083 bodů
9
Tady bych se nebál vytasit veškerá superlativa,protože slídil je TOP v každém ohledu. Rozhodně jeden z nejlepších filmů roku 2014. Jake je démon,který si tu plešatou sošku zaslouží. Jeho přeměna v každém filmu mi zcela vyrazí dech. Neskutečný herecký výkon
29 308 bodů
7
Pohodový thriller s lehce psychopatickým Jakem Gyllenhaalem, který je pro dobré záběry z děsivých událostí schopen udělat prakticky cokoliv. Film postupně graduje, zejména změn ou osobnosti hlavního hrdiny, je napínavý a nenechá diváka chvíli vydechnout. Na druhé straně filmu chybí něco, kvůli čemu bych si mohl říct: Wau. 70%
28 305 bodů
9
Uživit se je pro některé jedince velký problém a tak se chytají doslova každého stébla trávy. Jako Lou Bloom, který se jedné noci všimne kameramana horlivě se snažícího natočit nějakou nehodu. A nápad byl na světě. Pořídit si kameru, být v pohotovosti, odposlouchávat policejní vysílačku, být co nejdříve na místě, natočit co se dá a prodat záběry nějaké televizi. Amerika je prostě země neomezených možností. Příběh však odkrývá zákulisí takové práce, které denně mohou američtí diváci vidět. Televizím jde o sledovanost a tak berou každou senzaci bez ohledu etiku, pokud je to ještě v rámci zákona. A tak takové kameramanské lovce zaplatí a vyžadují záběry další. A když se k tomu ještě přidá nemalá konkurence, mohou se odehrát i takové věci, jaké ukazuje tento snímek. A ten je natočen velice dobře v celé své perspektivě. Je předem jasné, že události všeho dění jsou předvídatelné, ale Dan Gilroy, scénárista a režisér v jedné osobě, to celé pojal tak, že i přes to je divák usazen do křesla a je mu ponechána zvědavost, jak se co bude odehrávat. O napětí a akci není nouze a ať se to někomu líbí nebo ne, ryzí realita z toho skutečně ční. Touha po zisku je ohromná všude a ne nadarmo se říká, že mnozí jsou schopni jít i přes mrtvoly. Příběh je efektní a skutečně profesionálně zfilmovaný ve své až šokující podstatě. Takže, až se divák bude ve zpravodajství divák na nějaké takové podobné záběry, nechť se zamyslí, co všechno se dělo, aby něco takového vzniklo.
22 268 bodů
8
Dana Gilroye mám už od Pádu za povrchního, ale efektního scenáristu. Nyní přidal to samé režijně a vznikl film, který je přesně takový, jaký ho člověk čeká, ale vzhledem k tomu, že ho čeká uspokojivý, to je výtka jen částečná. Nahoru to táhne samozřejmě Jake. Škoda, že tu není nic, co by mohlo diváka nějak vykolejit nebo překvapit, ale na druhou stranu - není to vždycky nutné. Jediné opravdu špatné (nebo spíš nevhodné) je až moc příjemná a klasická Howardova hudba. 3 a 1/2 PS: Sluší se poznamenat, že ten film je ve svém jádru stejně voyerská exkurze a snaha o efektní šokantnost jako praktiky, které kritizuje.
10
Gilroy sekl do živého. Vychytralý scénář, ďábel Gyllenhal (nominace asi jistá) a koláče ranních zpráv. Mrazivý zážitek. 8.5/10
9
V čem má snímek opravdu velkou přednost je pečlivě vycizelovaný scénář. Film je nabitý nečekanými zvraty a v momentu, kdy by každý s hrůzou utekl, tak Gilroy svého hrdinu posílá do jasné konfrontace a způsobuje divákům zážitky, které jsou často za hranicí dobrého vkusu a vždy za hranicí dobrých mravů. Velkým překvapením jsou pak skvěle napsané monology hlavní postavy, které říká zděšeným ostatním postavám. V tom je Slídil skutečným filmem a ne žádnou televizní moralitkou ála Soukromé pasti, kdy hrdina pláče do kamery směrem k divákovi a snaží se ho zaujmout, ale tady to říká přímo do očí a doluje z diváků ty správné emoce. Z režijního hlediska je Slídil solidně odvedeným řemeslem s několika dramatickými vrcholy a jednou exkluzivní akční scénou, která však do kontextu filmu určitě patří. Americký filmový institut Slídila zvolil filmem roku a americká kritika film obecně velebí. Myslím si, že film je určitě přenesitelný i do českého prostředí a diváka může zaujmout jako atraktivní jízda s hodně netradičním člověkem.
15 150 bodů
8
Komorní thriller, jehož největší devízou je dokonalé herectví hlavního představitele - takhle nečitelný, temný charakter jdoucí i bez střelných zbraní chladnokrevně za svým jsme tu neměli už dlouho a společně s temnou atmosférou nočního, zločinem prolezlého L.A. posouvá především v závěru emocionální prožitek z příběhu na úroveň toho nejlepšího, co jsme mohli roku 2014 vidět. V konečném součtu film působí spíše jako malé intro do choré duše posedlého kariéristy a nijak moc se nesnaží provázat jeho nemorální jednání s jindy tak protlačovanou trestní spravedlností (závěr už vypadá skoro jako óda na investigativní "slídilství"), ale to už mu na kvalitě vůbec neubírá.
9 025 bodů
9
Takto přesvědčivý herecký výkon jsem už dlouho neviděl. Jake Gyllenhaal si roli užívá každou vteřinu a jeho chladný pohled, či jeho smích, působí jak nabroušený nůž, co vás bodá do zad. Příběh je dost jednoznačný a žádné komplikace v něm nehledat, což je možná dobře, protože potom už můžete sledovat vynikající herecké výkony. Vizuálně to revoluční není (světla jsou občas až moc jednoduchá), ale co se akčnějších pasáží týče, má to neskutečný drive a preciznost, což nikdy neškodí. Celkově na mě film působil skvělým dojmem, přičemž finále patří k tomu nejlepšímu z celého filmu a má vše, co si správný divák přeje vidět.
8 503 bodů
8
Film, který stojí na kontroverzním hlavním antihrdinovi, temnému podtextu Los Angeles a přidané hodnotě v podobě informativní. Teď už víte, kdo je sociopat, že? Jake Gyllenhaal se díky tomuto snímku, stal jedním z mých nejoblíbenějších herců. Nedokážu si představit nikoho, kdo by se do hlavní role hodil víc. Paradoxně pochopit lidi, kteří hlavní postavu nenávidí a tudíž nenávidí i film. Takový Dexter měl morální kodex a zabíjel jen vrahy. Jordan Belfort z Vlka z Wall Street byl svině, ale jeho život by chtěl mýt každý. Slídil je však narušenej člověk, kterej manipuluje lidmi a jde mu jen o kariéru. Jak s ním tedy můžeme sympatizovat? Já taky nemám rád lidi. Většina z nich jsou omezenci, kteří se nechávají ovládat emocemi a egem. Nevadí mi tedy, že někdo inteligentní se k nim nechová jak by asi měl. Slídil je samouk a cílevědomě jde za tím, co chce. Podle mě je to skvělý charakter. Postava velmi zvláštní, kterou si zapamatuji a mám rád. V pozadí příběhu vidím i otázky, týkající se dnešní společnosti. Jsme hyeny? Máme rádi násilí? Ano, přece nás fascinuje! Koukal by na zprávy vůbec někdo, kdyby bylo všechno růžové a hezké? Nemyslím si... Buďme rádi za trochu té špíny a zla.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
6
Okay, bejt sociopat asi neni teda zrovna cool jak jsem tak na Džejka koukal. Po celou dobu filmu jsem měl chuť mu někde za bukem zpřelámat hnáty, k mému neštěstí (nebo spíš k jeho štěstí) je to nemožný (zatím). Film dobře poukazuje na to jaký svině média vlastně jsou, jak moc velkou moc nad veřejností mají a je taky moc dobře vidět, že neuvěřitelná kvanta lidí přesně tohle chce vidět a přesně na to každej zasranej večer čekaj na NOVĚ. Jen by bylo fajn kdyby i těmhle lidem film Nightcrawler něco dal a třeba i přestali podporovat tyhle svině. Stačí přestat kupovat debilní blesk... Například... I málo je někdy hodně. 70%