Cesta naděje

66%

Komentáře a recenze 20

29 761 bodů
7
Není to špatný film, námět vlastně velmi dobrý , ale potenciál ne zcela využit. Russel Crowe = dobrá volba ( dva platy také dobré :) ). Příběh je ale místy velmi velmi utahaný a nudné pasáže nelze jen tak v klidu prominuout. Závěr slušný.. celkově mi to ale nedá za více než 70% a to s přimhouřeným očkem za režizérský debut Russella Crowe.
6
Na debut celkem dobré. Hlavně z řemeslného hlediska. Válečné scény na jedničku, ty komorní taky mají svou sílu, ale problém je že ten mix romantiky a válečného dramatu spolu až tak moc nefunguje. Navíc hlavnímu hrdinovi šlo všechno až podezřele na ruku.
7.5
Russell Crowe si po sérii spoluprací s Ridley Scottem natočil také film. Od mistra odpozoroval cit pro epično a střih, ale je to samozřejmě herec, takže vsadil spíš na psychologii postav a příběh, kde se průběžně mění sympatie k ostatním aktérům, než je on sám, protože jeho postava je klaďas k pohledání, a to je samozřejmě dobře. Cesta naděje je kombinací válečného, psychologického a rodinného filmu a je to na debut silné sousto, kterého se Crowe zhostil hodně slušně. Kvalitní film z míst, kde třeba Hollywood vůbec netočí.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Russell jako režisér si vedl nečekaně dobře. Není to tak tupý příběh, jak se na první pohled může zdát, herecky taky dobře zvládnuté. Neříkám, že se na to budu chtít někdy podívat znovu, ale bylo to dobrý. 67%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7.5
Zajímavý film, krásné záběry, některé myšlenky se mi vryly do mozku. Např. že nejhorším tureckým prokletím, které někdo může vyslovit, je NECHŤ PŘEŽIJE SVÉ DĚTI. Nebo Turkyně - matka chlapce Orhana, říká Connorovi: "Soudím muže podle toho, jak milují své děti. Ne podle toho, co jim svět natropil." Skvělá dokreslující hudba. Russel Crowe se za svůj debut rozhodně stydět nemusí. Na film jsem se dokázala dívat, aniž bych si uvědomovala jeho délku. Co víc dodat?! To mluví za všechno, že tam nebyla hluchá místa! Z postav se mi kromě hlavního hrdiny, farmáře Connora, líbil nejvíc major Hasan. Prostě po všech stránkách pěkný a poučný film!
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
7
Russell Crowe se pokusil vžít do pocitu otce, který podpořil nadšení svých synů hájit ve válce Boha, královnu a vlast, a po válce si nedovolí doufat, že by byla ještě zůstala nějaká šance na setkání na tomto světě. Film je příjemně komorní, válečné scény jsou uměřené potřebě vyprávění a plus za to, že není patetický. Crowe nenatočil hluboké drama, ale drží se v linii nepříliš komplikovaného vyprávění s příměsí romantického prvku. Není to protiválečná agitka, ale takové střízlivé poválečné vystřízlivění.