Gangster Ka

69%

Komentáře a recenze 47

47 088 bodů
7
Dobře zahrané a zrežírované. Co víc dodat? Děj musí být všem co se trochu zajímají dostatečně známý a jasný. Hynek Čermák se na roli Káčka skvěle hodil a každou scénu ve které se objevil si ukradl pro sebe. Atmosféra byla místy až mrazivá a film nám aspoň trochu ukazuje jaký ten bordel vlastně u nás máme.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
7.5
Někteří čeští herci se prosazují až daleko po čtyřicítce - Hynek Čermák je ukázkový příklad: kdo o něm měl před deseti lety (respektive předtím, než šel Okresní přebor nebo film Nevinnost) aspoň tušení? Je to ku prospěchu české kinematografie, kde se v posledních patnácti letech točily pořád stejné ksichty (Macháček, Trojan), takže svěží vítr středního věku profukuje mírnou zatuchlost. Čermákovi "Káčko" sedlo dokonale, v roli se našel a nastartoval řadu dalších rolí z obou stran zákona; nepřehrává, je civilní a uvěřitelný, hraje jakoby "zevnitř", bez okázalých gest. Za mě pozdní, ale veliký herecký talent.
29 761 bodů
8
Podle mě jeden z TOP ČR filmú natočených za posledních pár let. Nrvím, jak dalece je příběh podobný tomu skutečnému Krejčiřouvu, ale mě se ten film prostě líbí. Hynka Čermáka nepovažuji za skvělého herce, ale v tomoto filmu se mu to povedlo. Chválím.
28 393 bodů
9
No tak vida. Jak to tak vypadá, tvůrci se poučili z chyb u předchozího snímku na stejné téma pod názvem ´Příběh kmotra´ a natočili ryze českou gangsterku, za který by se nemusel stydět ani Hollywood. Po dějové stránce se příběh zbytečně nezabývá nějakým ledabylým rodinným životem a aférkami, ale poukazuje ryze na kauzy nám z médií dobře známé. Těžko říci jak věrný scénárista a režisér v jedné osobě realitě byl, ale nutno uznat, že po dějové stránce je snímek na české poměry opravdu na výši. Hynek Čermák ztvárnil Káčka precizně a dá se říci, že takový Al Capone by zbledl závistí. Ono vůbec je tentokrát povedený casting. Dle výpravy lze soudit, že je tu i daleko větší rozpočet a je to jedině dobře. Zdá se, že v tomto žánru se konečně blýská na lepší časy, tak neusnout na vavřínech.
4
Není to trapné ani vtipné, ale absolutní bezradnost, jak natočit smysluplný angažovaný žánrový film, z toho bohužel kouká na všechny strany. Berličkový voiceover, polopatičnost, strnulost, zcela bez emocionální úrovně a plnohodnotného příběhu. Ten film chce něco říct tak moc, že se vzdává toho být filmem.
olga-pu
20 075 bodů
7
Dost pověřený film.Fakt není nuda.
6
V globálu průměrná žánrovka, na české poměry ale rozhodně patří k tomu nejlepšímu, které tady vznikly. Btw. inspirováno Krejčířem, ale hlavní postava se jmenuje Kraviec?
7
Musím říct, že po filmu Příběh kmotra jsem si myslel, že žánr české gangsterky skončil, a to ještě dříve než vlastně pořádně začal. Gangster Ka mě o to více příjemně překvapil dobře zvoleným obsazením, které zachraňuje i momenty, kdy se příběh ubírá poněkud méně zajímavými zákrutami. Možná jsem tam čekal více humoru. Jinak vizuál řešený severským způsobem jako třeba televizní kriminálka Most, ale nic proti tomu. Jinak v televizi se to bude časem určitě vyjímat.
9 025 bodů
7
Tvůrci si zaslouží potlesk, přestože se u nás toho svinstva děje poměrně dost, tak zadaptovat to do České filmové podoby je přímo nadlidský úkol. Proto i potěší, že Gangster Ka není špatný film a nad ostatními i celkem nadprůměrný. Kamera, scénář i režie šlape a herci se snaží hrát, jak nejlépe dovedou. Vadou na kráse je zbytečný vypravěč, který občas zbytečně vysvětluje přesně dané momenty a někdy, kdy by bylo záhodnou něco vysvětlit, tak mlčí. Jinak se na to dá koukat a má to i dobré tempo.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Když jsem evidentně viděl, jak se mrtvole hýbe břicho během dýchání, tak jsem automaticky ubral hvězdičku a herecké výkony vedlejších rolí (krom Bjelaca) jsou na velmi špatné úrovni. Čermák je samozřejmě výbornej. Dějově dobré, ale ze začátku jsem se vůbec nechytal, přehnanej střih a úvod do děje, jako kdyby furt všichni někam strašně moc spěchali. 61%