72%

Komentáře a recenze 17

rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7
Pride je velice silný snímek, jehož bezprostřední síla tkví zejména v příběhu, který je založen na skutečných událostech, a dále v přesvědčivých hereckých výkonech. Film nepostrádá jak silné momenty, tak vyloženě odlehčující a úsměvné scény, přičemž vše je použito účelně. Z herců bych vyzdvihnul zejména naprosto úžasnou Imeldu Staunton a Billa Nighyho, kteří na mě zapůsobili nejvíce, ale i ostatní členové hereckého ansámblu hráli přesvědčivě. Zkrátka velice dobře natočený film s úžasným obsazením, který je skvělou směsicí komedie a dramatu.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8
Je to natočené z pohledu LGBT komunity, která to rozhodně neměla jednoduché. O hornících se toho moc nedozvíme. Není to jeden silný příběh, ale mozaika osudů představující se slušnou věrohodností ideu, že to co z dálky vypadá jako banda zvrhlíků, jsou zblízka docela normální lidi. Ve výsledku je milé a působivé. Matthew Warchus mohl více zapracovat na motivacích jednotlivých postav. U té zapšklé švagrové jednoho z hlavních protagonistů se jich nabízí hned několik, ale zůstává jen černobílou zarputilou figurkou.
EXpenzza
EXpenzza
747 bodů
7.5
Výborná britská dramedie z dob vlády kontroverzní Margaret Thatcherové. Scénář je sice poněkud slabší a dost klouže po povrchu (tak hladká jednání mezi zástupci gayů a leseb a horníky nemohla být úplně jednoduchá, jak prezentuje film), nicméně všechno ostatní už je v pořádku. Především herecké výkony (od rázné Imeldy Staunton přes civilního Billa Nighyho k neexhibujícímu Andrew Scottovi) jsou úžasné, několik záběrů na velšské hory vyloženě nadchne a k tomu pár vtipných momentů a báječný osmdesátkový soundtrack. Závěr sice osciluje mezi dojákem a patosem, ale režisér naštěstí nic nepřehání. Jo a díky za cameo Russella Toveyho.
mil78
384 bodů
9
S lehkostí a typicky ostrovním šarmem vypráví zcela samozřejmě o v dnešní době nemoderních zaprášených tématech jako je odvaha jednotlivce, která inspiruje k velkým věcem a přátelství, které vzniká a spojuje navzdory odlišnostem. Činí tak filmařsky suverénně, s věrohodně vykreslenou atmosférou prostředí britského venkova, výtečným dobovým soundtrackem, jemným, očistným humorem a přesným hereckým obsazením.
SoulMan
235 bodů
8
Lesbians and gays support the minors!!!! Cause we are stuck with the same problems! So we form the union! Whats it about? About unity about helping each other! Vyborne komedialni drama zalozene na skutecnych udalostech.) Kontrast malomestskych konvenci a velkomestske otevrenosti zpocatku pusobi jak neprekonatelna hora pozdeji jako malichernost:) Na zaver bych poznamenal ze svet ma spoustu barev a ze clovek ma tendenci je zplostovat aby se v nem neztratil.