Rudý kapitán

56%

Komentáře a recenze 38

29 697 bodů
4
Žádná sláva. Mě to připadalo jako roztahaná kriminálka typu Kriminálka Anděl. Některým slovenským hercům nebylo vůbec rozumět a to se považuji za generaci, která slovenskému jazyku ještě vládne. Starému detektivovi nemohli rozumět ani v Užhorodě. Naopak dialekt "Ivana" byl opačný extrém. Děj průměrný, hercké výkony povětšinou katastrofa. Pro mě je to propadák. Na toto téma se dá totiž natočit i dobrý film.
28 387 bodů
6
Československo, léto 1992. Podivná porevoluční doba, kde si po změně režimu jisté osobnosti nejistě hledají své místo a kdy neustále kolem poletuje strašák doby komunistické i se svými nepravosti a hrůzami. Temný detektivní thriller je svým ražením a atmosférou pro českou kinematografii přeci jen neobvyklý. Nelze se ani nedomnívat, že se jedná o novodobý štvavý film proti praktikám a vůbec činnostem komunistické StB. V 50.letech takovéto snímky vznikali také a víme proti komu byli zaměřené. Inu, to je tak, když se změní vládnoucí režim. Příběh je dosti těžkopádný a složitý na pochopení, o co tu vlastně jde. Na vypravě si tvůrci dali záležet a to i na dramatických akčních scénách, kde si v žádném případě nehráli na Hollywood. Ta rvačka v obýváku ale mohla být přeci jen více věrohodnější. Pomalé tempo, temná atmosféra, těžký scénář a pro českého diváka mnohé neznámé tváře vytváří podívanou složitější na přemýšlení o vyrovnání se s minulosti, což není jen tak.
2
I žánrové činy a emoce musí být nějak motivované. Nedokážu přijmout vysvětlení ÚPLNĚ všeho ve filmu skrze "v žánru to tak musí být". Červený kapitán na mě ve své strnulosti, umělosti, vážnosti, nulové sebereflexi a nepřesvědčivosti působí jen směšně. A není to tak, že bych chtěl, aby to tak bylo - bylo by skvělé, kdyby to vyšlo. Furt váhám mezi dvěma za snahu a jednou za výsledek.
4
Čekání na Oldřicha. S Kaiserem nabere film to správné tempo a atmosféru, jenže do té doby příběh skřípe (a hlavně dost nudí). Navíc jsem díky těm super postsynchronům musel napínat uši, abych vůbec něčemu rozuměl.
6.5
Zajímavě rozehraný příběh, dobré prostředí a prostor pro rozehrání opravdu velké hry. Rudý kapitán měl šanci stát se opravdu výjimečnou detektivkou, to že nakonec skončil v mírném nadprůměru jde bohužel za dramaturgy (producenty), kterým se nepodařilo doladit scénář. Oceňuji ale důsledné dbaní o výpravu, kameru a akci a sympaťáka Stuhra nebo perfektně pomateného Kaisera, jehož postavu to chtělo víc propracovat. Jinak film se dopouští jedné zásadní školácké chyby, kterou je jinak pověstný Hřebejk ve svých detektivkách, ve filmu ukázaná PLATÍ, to že o klíčové informaci k pochopení celého smyslu příběhu nechám promluvit postavu v dialogu v průběhu filmu neznamená, že to divák v rozuzlení pochopí.
sabule
14 227 bodů
4.5
Film neni spatny je to trochu akcni groteska po česku
limeta
limeta
5 177 bodů
5.5
Slibný námět je zpracován veskrze nepřehledně, srozumitelný jen pro ty co si předžvýkají knižní předlohu.
  • dobré obsazení
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6
Velmi odvážný počin o čistou žánrovku z doby i prostředí, které nabízejí zajímavý prostor pro drsnou kriminálku. Jenže pod skvělou výpravou, nápaditou kamerou, dobrými herci i pevnou režií nestojí dostatečně kvalitní příběh, velká škoda
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
6
Začátek je rozjetý velmi zajímavě, ale pak se namísto postupného rozplétání motivů spíš zamotává sám do sebe. Hodně otázek a žádná odpověď. Prostě někdo je v pozadí, a co na tom záleží, kdo to je. Rudý kapitán může připadat jako dobrý především těm, kdo si ho nespojují s konkrétním místem a časem. Bohužel však hned v úvodu je uvedeno přesné datum a nepohybujeme se jinde než na území bývalého Československa. Policisté jsou otráveni, protože režim, kdy se jim vedlo dobře, skončil, a nový je pro ně horší. Richard, jediný poctivý mezi nimi, je lidsky dost protivný a ani rodina to s ním nemá jednoduché, což je jinak poněkud profláklé klišé. Nálada filmu je o oproti tehdejší realitě až příliš ponurá a ne všichni kluci z kriminálky zase byli tak zamilovaní do komunistů, jak se nám snaží Kollár vnutit. Závěr filmu je už přece jen utržený ze řetězu a scéna v kolejích působí nejvíc ze všeho jako groteska.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
0.5
Zvláštní film, který se tou svou zvláštností snaží být zajímavý. To se mu bohužel ale vůbec nedaří. Nevyhne se spoustě nelogičností, chování postav je nesmyslné a v momentě, kdy dojde na akční scény, je to prostě hrůza. Popravdě, moc jsem od toho nečekala, ale bylo to ještě horší než jsem myslela. Málokdy dávám tak nízké hodnocení, ale u tohoto filmu nemůžu jinak.