Cesta ven

61%
Cesta ven

Film Marian vzbudil v 90. letech obrovskou vlnu zájmu doma i v zahraničí. Nyní přichází režisér Petr Václav po mnohaleté odmlce s příběhem silné mladé matky, která se odmítá smířit s nepříznivou společenskou situací a snaží se vybojovat lepší život pro svou dceru. (oficiální text distributora)

Recenze: Cesta ven

Kinobox.cz
90%

Jeanne nemusí být objektivně nejlepším filmem všech dob, aby patřila k jedněm z nejpodnětnějších děl kinematografie.

29 697 bodů
4.5
Nebudu hodnotit výkony herců neherců, o nich tento film ani tolik není. Na filmu mi nejvíce vadí, že je to v podstatě sluníčkářský snímek, který v každé druhé scéně divákovi podsouvá, jak je naše menšina utiskovaná a majorita se k nim chová strašně. Toto se mi prostš nelíbí v jakémkoliv směru. Nejsem v žádném případě rasista, ale z tohoto snímku necítím vyváženost.
6
Pokud by člověk chtěl být hodně jízlivý, nabude dojmu, že canneští pořadatelé byli líní dělat celou romskou retrospektivu, tak hledali něco jako důstojný multivitaminový džus, který pojal tak nějak od všeho z problematiky něco. A díky režisérovi Petru Václavovi ho skutečně našli. Připomíná encyklopedii, kde je doslova ode všeho, co vás k tématu napadne, špetka. Jde o film plný zkratek a těžko říct, jestli už to samo o sobě u tak komplikovaného tématu není poměrně likvidační. Navíc bohužel leckdy i dost polopatických zkratek, třeba když jde hrdinka prodat řetízek po matce a v následující scéně musí dcera pronést „mami, prodat ten šperk po babičce muselo bejt pro tebe fakt jako že těžký,“ aby opravdu každému divákovi došlo, v jaké svízelné situaci jsme se ocitli.
Petrson
Petrson
4 166 bodů