V zajetí démonů 2

80%

Komentáře a recenze 54

47 084 bodů
8.5
Tohoto pokračování jsem se celkem bál. Přece jen jednička byla geniální a natočit tak pokračování muselo být pro Wana pořádnou výzvou. Musel přijít s novým zajímavým příběhem a zároveň se pokusit nevykrádat. Ono se mu to povedlo vlastně tak na půl,ale natočil to tak precizně,že si i tak naděláte do kalhot. To jak buduje atmosféru a napětí je jedinečné. Lekačky fungují s maximální přesností a i když to kolikrát čekám,tak se stejně leknu. Takto by měly vypadat hororové filmy kde se budete bát o hlavní hrdiny.
28 387 bodů
8
Volné pokračování do sebe nabralo už daleko více motivů a postav z různých hororových či paranormálních snímků a kupodivu to do sebe dobře zapadá. Vývoji scén se dává více času, takže mrazivá atmosféra nabírá na síle pomalu avšak efektivně. Díky tomuto faktu je také o něco delší stopáž. U některých scén ale bohužel tento postup vytváří dojem onoho natahování přeci jen až neskonale moc. Když se prostě dlouho až předlouho stále nic neděje, zážitek se pomalu obrací v nudu a to jistě nebylo záměrem. Stejně jako posledně je příběh pro veterány takovýchto snímků opět předvídatelný, ale pro novou diváckou generaci se jedná o úžasný filmový zážitek, který snad probudí touhu vidět i ty mnohé předchozí. Takový Poltergeist je jasná volba
6
Wan je pořád třída, jenže už to všechno začíná být trochu ohrané. Jede se podle jeho klasických not, u kterých jsem sice většinu času měl hodně nepříjemný pocit, ale na 130!! minutový horror to prostě pořád bylo málo. Hlavně ta druhá půlka se fakt vlekla.
9.5
Herecky i režijně je film opět naprosto v pořádku. Oba hlavní představitelé manželského páru jsou sympatičtí jako posledně a Patrick Wilson navíc i krásně zadrnká na kytaru jako Elvis. Dětští představitelé jsou opět bezvadní jako v jedničce. Frances O´Connor pak skvěle zvládá náročný art matky Penny. V zajetí démonů 2 je srovnatelný s jedničkou, filmaři si dali opravdu záležet se scénářem a i na delší stopáž je všechno ve filmu ospravedlnitelné. Musím říct, že jsem se dvojky celkem oprávněně bál, ale výsledek dopadl nad očekávání.
5
Wan už duchařskou munici očividně vystřílel. Vizuálně sice opět atakuje atmosférické mistrovství a imaginaci Guillerma del Tora, ale obsahově zoufale nudí a utápí se ve scénách, které už jsou vzhledem k nedávným žánrovým létům zkrátka pasé. Z přemrštěné stopáže čpí snaha o navázání co nejvřelejších sympatií s oběťmi i Warrenovými, což se dá pochopit, jenže hororová výplň je tentokrát tolik nevýrazná, že zbudou spíše kreativní úmysly nežli skutečně "duchaplný" a nervy drásající zážitek. Den po projekci si, vyjma povedené závěrečné čtvrthodinky, skoro nevybavuji jediný opravdu děsivý moment - jednodušší a přímočařejší Zhasni a zemřeš mi zůstalo trčet v hlavě nesrovnatelně výrazněji...
sabule
14 227 bodů
6
Celkem povedení duchové a lekačky,ale stále mám pocit,že už jsem všechny ty věci někde viděl.Ano film hodně kopíruje už ty neustále kopírované scénky z jiných a hlavně lepších hororů i když toto dílko nemá úplně s hororovým tématem moc společného.Ale na jedno shlédnutí dobré.
8
V zajetí démonů 2 je pokračování hitu z roku 2013 který se ihned po premiéře stal mým neojoblíbenějším filmem od Jamese Wana než James Wan natočil geniální rozloučení s Paulem Walkerem ve filmu Rychle a zběsile 7 (i když mu za zády dýchal Vin Diesel). James Wan se ale předtím než natočí Aquamana rozhodl natočit V zajetí démonů 2. Začnu tím, že v Zajetí démonů 2 je lepší než V zajetí démonů a film Annabelle (který se mi ale taky celkem líbil). Hodně pěkný je opět vztah manželů Warrenových ale největší pozornost na sebe strhává mladičká herečka Madison Wolffe. Celkově se mi poslední dobou líbí že jsou čím dál tím lepší mladí herci v čemž V zajetí démonů 2 hezky pokračuje. Jak jsem tedy řekl Patrick Wilson a Vera Farnigga jsou pěkný pár. Dobrá je ale i Frances Connor která je v té roli úžasná. Annabelle 2 bude příští rok (té se bojím) a V zajetí démonů 3 nemá režírovat James Wan (toho se bojím ještě víc). Ale pokud nastupující režisér bude tak geniální v navodění atmosféry jako jeho předchůdce bude to určitě úžasné.
6.5
Poměrně zdlouhavý film. Děj se přiměřeně rozjíždí a mrazení se dostavuje také. Zajímavý film co se povedl. Až na tu tajemnou postavu, která tam být nemusela a nechce se mi věřit že se toto opravdu objevilo v reálném životě. Co dodat, dobrý horor.
9 279 bodů
10
Jednou z největších radostí u sledování filmů je zjištění, že snímek, který vás děsně baví, má ještě pokračování.. Přesně tohle je případ V zajetí démonů.. Conjuring je fantastická značka, která upoutá svými prvními dvěma díly, jež shledávám za dokonalé provedení hororu, jaké mě ukázalo celý žánr v úplně jiném světle.. James Wan věděl, co má v ruce, a jak hrozně moc chtěl něco takového natočit. On to není jen režisér a duchovní otec série, ale především je Wan fanoušek a obdivovatel skutečných manželů Warrenových a představit je světu byl jeho sen.. Tenhle jeho přístup je na prvních dvou filmech vidět a mají takové fanouškovské srdíčko. Obecně druhý Conjuring byl překrásný projekt, kterého se všichni chtěli tak moc účastnit.. První díl se stal kultem a především obrovským finančním hitem, byl o rodině Perronových a domě, který jim změnil život. Ale až tady v sequelu jde o látku, kterou chtěli manželé Warrenovi opravdu ukázat světu a o případ o němž tvrdili, že jim přišel tím nejzajímavějším.. I třeba proto má druhý díl zase tak dlouhý úvod, protože ho dělá někdo, koho to téma a osudy lidí zajímá. Někdo by řekl, že u se Wan vyžívá v samotném ukázání případu, než v jeho samotném vyšetřování. Ale já si myslím, že takhle zvolená kompozice dává divákovi lepší možnost se dostat na onu správnou notu a současně se silněji propojit s hlavními aktéry.. Případ se tentokrát neodehrává na žádném typickém hororovém místě, tedy jako například minule v odlehlém domě, nýbrž přímo v severním Londýně uprostřed řadových domů.. Jde o daleko kontroverznější případ, kde do poslední chvíle není jasné, zda nechce Wan ukázat jedno z těch mnoho vyšetřování manželů Warrenových, kde nešlo a žádný paranormální jev.. Současně si Wan vybral takový případ, o kterém jste možná už četli v jiném zdroji, jelikož byl tolik mediálně sledován.. Na jedné straně představuje tajuplnou sestru, a na druhé jen řadové duchy a obyčejné posednutí. Jenže když všechno zaklapne a propojí nestačíte se divit.. Pořád platí, že oba manželé Warrenovi jsou fenomenální a jejich herecké představitele jsem si už navždy spojil právě s těmito rolemi. Není to úplně normální horor a není tak děsivý jako v minulém případě, ale zato daleko více prokresluje samotné vyšetřování a jeho propojení s médii.. Mám pro Conjuring slabost a první dva filmy jsou jakýmsi absolutoriem v rámci celého hororového žánru, a i když mám o fous radši předchozí díl, tak tenhle je svým způsobem tak jiný, že v ničem neztrácí. A třeba v jeho závěru mi přijde až skoro epický.. Navždy si budu pamatovat, když jsem oba díly viděl za jeden víkend poprvé, či na emoce jaké jeden či druhý vyvolal.. Co Wan dal hororu je dar! 100%
Matli
Matli
8 300 bodů
10
James Wan překonává sám sebe. Srovnatelné, ne-li lepší jako jednička a tak to má být. Opět úvodních pět minut absolutně dokonalých, atmosféra tak hustá, že se ani nedá dýchat, ostatně jako během celého filmu. Hororovou atmošku střídají lekačky a že jich tam je. Sám jsem se lekl 3x a to je co říct na mě a v jednom filmu. Standardně lekačky předvídám nebo se prostě nelekám, ale Wan ví jak na mě:-) A scénář taky nemá chybu, není to jen obyčejné vymítání. Ještě teď mám husinu, když si vzpomenu na nějaké scény (třeba ta s obrazem:-) ) 94%