Silence (USA)
Taiwan Taiwan
Mexiko Mexiko
USA USA
159 minut

Žánry

:
Drama, Historický

Obsah

:
V polovině 17. století je Japonsko zcela uzavřené kontaktu se západními mocnostmi. Křesťanství je zde postavené mimo zákon a křesťané musí svou víru skrývat. více »« méně

Režie

:
Martin Scorsese

Scénář

:
Jay Cocks Martin Scorsese Shusaku Endo

Herci

:
Andrew Garfield Adam Driver Liam Neeson Tadanobu Asano Ciarán Hinds ...
Premiéra: 16. 2. 2017
Distributor: Bioscop
Přístupnost: MP-12

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 55%
    1
    0
    21. 2. 2017
    lamps (6898 bodů)

    Mlčení režisérského génia. Má to hodně pohlednou kameru, ale to považuji u prvoligových světových tvůrců za samozřejmost a povinnost, dialogy mají něco do sebe a sdělení je morálně nezpochybnitelné, zařezávané do diváka chirurgicky přesně vyrovnaným tempem a metodickým rytmem vyprávění. ALE vyrovnané tempo ani zdaleka neznačí tempo kvalitní a já osobně jsem se nestal zarytým obhájcem filmového umění proto, abych v něm trpělivě rozdmýchával víru v režisérovy božské schopnosti, která se již po pár desítkách emocionálně katatonických minut začala vytrácet a ani po 160 dlouhých minutách svého znovunalezení, na rozdíl od neoblomného hlavního hrdiny, ani zdaleka nedošla. Abych film plně docenil čistě příběhově, asi bych nesměl být tak zarytý ateista a zatvrzelý ignorant lidské slepé víry v nadpřirozené síly a v pekelné následky zrady vlastního přesvědčení; abych si ho mohl užít jako vizuální sebezpytující katarzi, nesmělo by se v něm až tolik povídat a až tolik opakovat jednoduché, všeobecně srozumitelné náboženské motivy. Bůh ochraňuj Scorseseho za to, že se do tak těžké a masově neprorazitelné látky vůbec pustil, ale tentokrát si na jeho svátost dovolím šlápnout a upřímně prohlašuji, že kdyby se v závěru za zády Liama Neesona vynořil Bruce Wayne a rozdal si to s ním v kung fu, byl bych možná z výsledku mnohem veselejší. Kundun, byť s méně závažným námětem, mě naplnil daleko více..

  • 0%
    0
    1
    19. 2. 2017
    squirrelpool (3867 bodů)

    Předně, upřímně děkuji redakci za pozvání, nevím o tom, že by to ještě někdo jiný dělal. Konkrétně v tomto případě jsem vděčný dvojnásob. Protože kdybych za to ještě platil, tak budu tak naštvanej, že se nechám vyhodit policajtama při pokusu vlámat se do Scorseseho rezidence, abych mu řekl jakou kravinu natočil. Po shlédnutí opravdu chápu proč se tomu finančně, zrovna dvakrát, nedaří. Ani američtí křesťané se na to nevalí jako třeba v případě Umučení. On to totiž není křesťanský(jak by se mohlo zdát podle věnování) ani historický film(jak by se mohlo zdát podle časového zasazení). Jednak řešení onoho etického problému je obecně(natož z pohledu křesťanství) špatné. Je to podobné jako Sofiina volba. Prostě se někdo snaží přenést odpovědnost za svoje činy na někoho jiného ("rozhodni kdo bude žít/zemře", "udělej TO nebo bude trpět"). Neříkám, že bych to dokázal, ale morálně správné řešení je nepřistoupit na pravidla vyděrače. SPOILER_Navíc hlavní hrdina je jezuita(křesťan), takže by mu mělo záležet postatně víc na duši své i jiných. Slovutný Liam Neeson se plete (viz rozhovor k filmu), když říká, že je křesťanské zříct se víry, aby někdo přestal trpět. Pro křesťana je na prvním místě spása duše, pozemský život je druhořadý. To by křestan ochotný zemřít určitě věděl. A tím pošlapáním nepošlapal jenom nějaký obrázek, ale i oběť těch, kteří zemřeli. Také by 100% znal větu - víra bez skutků je mrtvá. Takže tomu i obyčejnému smyslu pro fair play odporuje zrazování opakované do konce života na, kterém si vlastně, někde hluboko v srdci, víru uchoval. O pomoci při odhalování jiných křestanů, ani nemluvě. _KONEC SPOILERU
    Ztěží je to i historický film, protože krom data, místa a zmínky o vztahu k evropě jsem se toho moc nedozvěděl. Potom je tady věta, která mě o(c)hromila. Cituji co jsem četl a co je vlastně ve filmu obsaženo - " Je též paralelou k současnému globalizovanému světu, neboť poukazuje na nesmlouvavost jeziutů, kteří se rozhodli "vyvézt" svou víru stůj co stůj. A v Japonsku narazili na zcela odlišnou kulturu a druh člověka." Tedy pokud to mělo být multikulturní tak to taky selhalo, protože pokud o většinové japonské společnosti něco říká tak, že je opravdu extrémně xenofobní. Ve filmu není ani naznačena nějaká nucená christianizace. Naopak většina křestanů jsou zde rodilí Japonci, které také rodilí Japonci mučí s nepochopitelnou a ničím omluvitelnou krutostí. V čele s panem Inouem, kterého zahrál Issei Ogata opravdu mistrovsky. Ta figura je opravdu na pěst.
    Původně jsem měl v úmyslu dát vysoké hodnocení, ale ten konec to zabil tak, že nemohu jinak. Bohužel

  • 60%
    1
    0
    16. 3. 2017
    Arnarmo (1641 bodů)

    Mladí mnichové to nemají jednoduché, ale ani divák ne, jelikož slyšet cca 150 minut myšlenkové pochody Garfielda, který poukazuje na jasné skutečnosti, je k zbláznění (Spíš bych nazval film Mluvení.). Je jasné, že téma, kdy naši hrdinové šíří svou víru v „bažině“ Japonska, není pro každého, a proto by si film neměl pouštět někdo, kdo ani neví, co je to symbol či Bůh. Já to naštěstí vím, a tak mě film, navzdory velkému množství hluchých míst, zabavil. Vyměnil bych hlavní herce, protože pořád v nich vidím hrdiny z jiných filmů než skutečné milovníky víry, i když třeba jsou jejich představitelé věřící. Ale dobře, mělo to atmošku a myšlenku, což oceňuji. Několikrát jsem se nad filmem zamyslel, i když nedokázal zasáhnout srdíčko.

  • 60%
    0
    0
    17. 2. 2017
    Sáček (1200 bodů)

    Už je to 24 hodin a já stále nevím, jestli se mi to líbilo nebo ne. Jestli jsem viděl drama, při kterém jsem ani nepípl nebo jsem viděl hrozně moc zbytečně dlouhých záběrů, které protáhly film do takové podoby, že už jsem nevěděl, jak jinak si sednout. Film vyžaduje naprosté soustředění a velké espresso před začátkem, jinak to nemá cenu sledovat. Správně bych si to měl pustit ještě jednou a třeba tomu dám 90%, ale zatím na to (upřímně) nemám vůbec chuť.

  • 70%
    0
    0
    18. 2. 2017
    marie-kolarova (926 bodů)

    Obrazově krásné, obsahově nejednoznačné. Otec Rodrigues nerozumí Božímu mlčení stejně, jako mu nerozumí mnoho jiných v těžké situaci, kdy si připadají zoufale opuštění. Víc se mně líbila linie, kdy se Rodrigues mění z neochvějného křesťana v zoufalce zmítajícího se v pochybnostech. Připodoboval se ke Kristu a stal se Jidášem. Garfieldovi výborně utáhne čas, kdy si vůbec neví rady a je na dně. V poslední části se redukuje jen na opakující se záběry, aniž Scorsese pustí diváka do Rodriguesova nitra. Nejednoznačnost je hlavní předností i negativem Mlčení. Podle toho, co kdo preferuje.

  • 80%
    0
    0
    1. 3. 2017
    Tomas_313 (913 bodů)

    Téměř 3 hodiny polemiky nad tím, zda bůh existuje, a jestli ano, proč dopustí taková muka. Scorsese má jasnou vizi a realizuje jí s chirurgickou přesností, každý záběr a myšlenka mají své opodstatnění. Díky detailnímu zpracování a délce je nutností divákovo konstantní soustředění, což se chvílemi stává neuskutečnitelným cílem. Těžko snímku z hlediska jednotlivých činností něco vytýkat - režie, scénář, kamera, herecké výkony, to vše odpovídá zlatému standardu Scorseseho velkofilmů, i přesto chvílemi není na co se dívat. Právě vypiplanost, důraz na postupnou proměnu a s tím spojené prohlubující se pochyby spějí k uspávající nudě a zároveň k hlubokomyslnému hloubání, poměr závisí na zaujetí diváka vůči danému tématu. Nezpochybnitelným kladem je objektivnost, některé scény nabízí více interpretací, samotné vyprávění si udržuje odstup a nepřiklání se k žádné víře. Mlčení věrně odráží japonskou kulturu, povedeně staví do opozice odlišné civilizace a způsoby myšlení. I přes komplikovanost problematiky se tvůrci snaží o přijatelný, otevřený přístup, nezachází ke složitějším, čistě filosofickým otázkám, ale zabývají se elementárním jádrem a přirozeným smýšlením každého věřícího. Během sledování jsem častokrát pociťoval nesnesitelnou nudu, přesto jsem byl na několik dní zasažen a donucen k zamyšlení. 80%

  • 90%
    0
    0
    21. 2. 2017
    tedoun (639 bodů)

    Předem moc děkuji za pozvánku KINOBOXU. Podle mě tento film je pravděpodobně nejlepší film roku 2017. Výborné natočená drama od Scorseseho. Velmi hluboký a emotivní film, který mi připomíná ŠOGUN. Nejsilnější stránkou filmu je ale to ticho ano ticho v době když hlavní hrdina byl mučen. Zkrátka nádherný film

  • 85%
    1
    0
    18. 2. 2017
    Květka (570 bodů)

    Mlčení není ten typ filmu, kterého se nebudete moct nabažit, takže se na něj budete koukat pořád a pořád dokola. Ne - tenhle film stačí zhlédnout jednou jedinkrát a už máte na pár měsíců vystaráno. Tento film je opravdu výjimečný. Veškeré scény jsou bez hudby, což dělá film buď ještě napínavější nebo nudnější - to je zkrátka podle toho, zda diváka zajímá vyvíjení děje. Ve finále mi ani délka filmu nevadila, protože jsem se do něj tak ponořila, že jsem čas skoro nevnímala. Obsazení je opravdu vydařené; zejména Andrew Garfield tu hraje největší roli.
    Mlčení skrývá neobyčejně silný příběh o víře a o síle vůle. Určitě se ale nebude líbit každému.

  • 85%
    2
    0
    17. 2. 2017
    dis (345 bodů)

    85%
    Před pár hodinkama jsem se vrátil z hostivařskýho promítání filmu, na který jsme se fakt těšil... a pořád se z něho nemůžu oklepat. Jako kluk jsem četl knížku a dost mně tenkrát vzala. Scorsese neselhal, tenhle snímek je minimálně stejně silnej jako Poslední pokušení nebo Gangy New Yorku, ale čistší, vytříbený, vycizelovaný. tak trochu jako obraz od El Greca říznuý tím nejlepším z opusů našeho Vláčila (je to divný, ale mají v rukopise něco dost podobnýho). Geniální kamera a režie. Záběry, který vás vezmou na komoru jako výstřel z útočný pušky. Hyper-minimalistický hudební podkres, kterej působí daleko výrazněji než burácivá muzika blockbusterů. Díváte se a zjistíte, že jste vlezli rovnejma nohama do autentickýho Japonska před čtyřma stovkama let. Vláčný, ale ne pomalý tempo filmu vás nechá naostro prožít každou vteřinku, každý dechnutí, každou naději i hrůzu. Fantastický výkony asijskejch herců (Japonce představujou i Čínani a Korejci), ať komparsu, ať špiček - hereckej koncert jeden vedle druhýho. Jsou lepší než bílý hvězdy. Toho tejrání a krve je docela málo proti jinejm filmům, ale nějak víc vynikne; možná právě pro tu upřednostnění procítěnosti před kvantitou. Garfield je chvílema nesympatický, ale hraje strašně poctivě. Ale to, čím Mlčení dostává, to jsou otázky víry, náboženství, ideologie, oběti - jejího smyslu, opodstatnění a ceny. Nehraje se tu o křesťanství a buddhismu. Vede se pře o duchovní naději pro ty nejbídnější. A tou může být ledacos, právě i v dnešním světě. Zjistíte, že tenhle zdánlivě "katolickej" film na sebe nabaluje neviditelný nitky, který lechtají tvář současnýho světa a prorůstají mu pod kůži. A pod kůži se vnímavýmu divákovi dostane i tenhle film.

  • 85%
    0
    0
    21. 2. 2017
    majhan (343 bodů)

    Tenhle film mě dlouho před tím zajímal ke shlédnutí. Velmi hluboký a nutící k zamyšlení i svou paralelou k dnešní době, kdy je do současné Evropy téměř násilně importována cizí víra a dogma přímo ze středověku, zdaleka ne tak mírumilovná jako dnešní i tehdejší křesťanství.

  • 65%
    0
    0
    5. 2. 2017
    Sheemas (311 bodů)

    Martin Scorsese nám předkládá drama o víře v Japonsku, která má bez mála 3 hodiny. Co je moc, to je moc. Přestože je Scorsese ,,génius" ve svém oboru a každý záběr a střih je velmi umělecky vydařený, 3 hodiny tomuto filmu neprospívají. Téměř bez hudby, založený čistě na dialozích, sem tam prokládaný mučením a popravami věřících, neudrží obyčejného diváka až dokonce a pravděpodobně ho nechytí a nepřitáhne už ze začátku. A v tomto případě film nezachraňuje ani Liam Neeson, který je ve filmu asi 20 minut celkem, ale i tak je nakonec zajímavým zpestřením ke stále se opakujícím postavám. Film stojí na výkonu Andrew Garfielda, který ve výsledku není nejhorší, ale jeho otázka víra je poměrně únavná.

  • 85%
    0
    0
    22. 2. 2017
    tyna-berbrova (234 bodů)

    Ještě teď mám z tohoto filmu husí kůži. Co se týče tématu víry, tak tomu moc nedokážu porozumět. Ale herecké výkony, prostředí, kostýmy a hlavně tempo filmu jsou hodně dobré. Mám pocit, že celý film kopíruje pomalou náladu a meditativního ducha Japonska.

  • 55%
    0
    0
    1. 3. 2017
    cirkusačka (213 bodů)

    Tento film jsme viděli v předpremieře. Faktem je, že upoutávky a reklamy na film si vybraly z filmu jen to nejpoutavější a nejakčnější... ve skutečnosti je film těžkým oříškem s těžkým tématem, které není vhodné pro řadového diváka, rozhodně bych doporučila si před návštěvou tohoto filmu něco o tématu přečíst

  • 60%
    0
    0
    18. 2. 2017
    poolF (164 bodů)

    Chápu, že Scorsese chtěl tímto filmem něco (pro něj nejspíš velmi důležitého) říct a vlastně ani nemohu rozporovat, že v tom uspěl, jenže ne každé sdělení může uspět i jako filmové zpracování. Neřekl bych, že problémem je přímo stopáž, jde spíš o monotónnost, s kterou film neustále omílá ono utrpení křesťanů v Japonském 17. století. V historických filmech nemám, na rozdíl od těch současných, problém s náboženským rozměrem, ale tady mi přišlo, že Scorsese užil zbytečně mnoho slov k vyjádření prosté myšlenky - a to se přitom film jmenuje Mlčení,

  • 70%
    0
    0
    22. 2. 2017
    odla (134 bodů)

    Nebylo to nejhorší, ale téma pro mě vůbec nebylo. Zabíjení kvůli víře je nepochopitelné. Jinak filmařská práce je hodně kvalitní po všech stránkách. Bohužel téma vše dobré přebilo a délka 160 minut je opravdu únavná. Tempo je vleklé a je celkově pochmurný.

  • 65%
    0
    0
    17. 2. 2017
    Sajrajt (117 bodů)

    Na můj vkus trochu chladné a neosobní ztvárnění dilemat víry a lidskosti, které se nezaryje pod kůži jako Kladivo na čarodějnice (které má navíc silnou hudební složku) nebo jako válečný Olmiho Torneranno i prati. Film samozřejmě nemusí být jen o křesťanství a náboženské víře, ale potenciál vícevrstevnatosti využit nebyl.

  • 75%
    0
    0
    18. 3. 2017
    Mikeblackie (113 bodů)

    Není to film pro každého, ale když se člověk zaposlouchá do myšlenek a začne nad nimi přemýšlet, je z toho zajímavá kombinace. Pro někoho náročný film o myšlenkových pochodech o kterých si dneska moc nepřemýslí. Film je hodno zhlédnout, ale aby ho člověk zcela pochopil, je nutno ho vidět vícekrát.

  • 50%
    0
    0
    1. 3. 2017
    Kajinkamajinka (96 bodů)

    Tento film je snad jen pro věřící. Nevadilo mi pomalejší tempo, film byl točen v hezkých lokacích, obsazení dobré, ale to modlení a modlení mě ubíjelo. Chápu, že to bylo o víře, ale čeho je moc, toho je příliš. V půlce filmu (tedy po hodině a půl) jsem odešla z kina.

  • 60%
    0
    0
    1. 3. 2017
    konstantin (80 bodů)

    Tento film je tvrdým oříškem pro řadového diváka. Již samotný fakt, že je dlouhý skoro tři hodiny napovídá o tom, že bude o něco náročnější... Na prvné pohled vypadá celkem nadějně a akčně, ve sktečnosti se však jedná o zbytečně dlouhý historický film s příliš tučnou náboženskou tematikou

67 74 ?
  • ferry-farka 85%
  • Mikeblackie 75%
  • odla 70%
  • Arnarmo 60%
  • Reacherjack2016 70%
  • Elizabett 90%
  • Brenan88 65%
  • hrona 10%
  • Květka 85%
  • konstantin 60%
všechna hodnocení (40)
jak hlasovat?
Sdílet tuto stránku:

Partneři: