Spectre

73%

Komentáře a recenze 78

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
8
Skyfall nasadil laťku příliš vysoko,možná i proto jsou recenze u Spectre spíše rozpačité nebo negativní. Já jsem i tak velmi spokojený. Mám rád všechny Bondovky a i tahle je podle mne velmi dobrá. Hlavně ta akční scéna na úvod mne velmi bavila. Vlastně akce jako taková byla po celý snímek výborná a to samé platí i o hercích. Občas to zaskřípalo,ale nebylo to nic co by se nedalo vydržet.
Pete69
Pete69
29 851 bodů
7
Průměrná bondovka, akce se mi dostalo tak středně a navíc je ve snímku dost blbostí. Chápu, že Bond je nesmrtelný, ale že nemá po nakládačce ve vlaku ani škrábanec a v klidu si to jde rozdat s Bond Girl, je už přeci jen trošku moc. Že má unesená Bond Girl s sebou celý šatník a prakticky v každém záběru se převléká je také pro oko kritického diváka moc velké sousto. Vím, že jsou to drobnosti, ale jeden záběr na nějaký šatník, který je pro Bond Girl připraven by vše smazal, jeden škrábanec či modřina na tváři Jamese stejně tak. 70%.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 428 bodů
7
24. bondovka se zarputile vrací do starých kolejí. Pryč jsou svižné efektové akční scény, pryč je veškerý potenciál 21. století. Nemalá moderní technika se tu samozřejmě nachází, ale to jen na okraj. Ohromná změna ve vizualizaci a vůbec celá koncepce vyprávění hodně připomíná dávný předešlý snímek ´Ve službách jejího veličenstva´. Předlouhé dialogové pasáže a ledabyle natahované scény jsou předností, takže občasná akce vypadá spíše jako doplněk. Zamrzí, že tu Bond nesrší vtipem, jak bylo u něj vždy zvykem. Chybí i pravidelná scéna v Casinu. Proč? M tu není jen na začátku příběhu aby 007 zaúkoloval, ale je i součástí děje. To platí i pro Moneypenny, u které si pořád nemohu zvyknout, že je najednou tmavé pleti. Q je mladý jinoch s ohromnou náturou. Budiž, dejme tomu. No a jsme u starého známého Blofelda v podání Christopha Waltze. Moc tu však nevynikl vzhledem k jeho velice malé přítomnosti. Větší čas mu je věnován až ke konci příběhu a to v jeho sídle. Jeden jediný záběr na kočičku potěší. A právě zde nebyla vynechána zásadní událost. Napadlo někdy někoho jak přišel k té jizvě na obličeji? Tento snímek se také vyznačuje jednou zásadní věcí a tou je stopáž celého snímku. Do této doby byla nejdelší bondovka již zmíněny díl ´Ve službách jejího veličenstva´. ˇSpectre´ tento rekord značně překonal, takže si v tomto směru teď bude držet prvenství a řekl bych že na hodně dlouho. Takže co na závěr. S ohledem na předchozí díly a to s nejen s Danielem Craigem, ale i s Piercem Brosnanem, se může pro někoho jednat o velké zklamaní, ale faktem je, že se styl Jamese Bonda vrátil skutečně do svých začátků a to nejen dějově, ale i zpracováním. Celou dobu jsem si představoval, jak by tu vypadal původní Bond, tedy Sean Connery. A řekl bych, že by tu zapadl dokonale.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Bond uvězněný ve světě Jamese Bonda. Existuje možnost volby? Kdepak, pravidla toho, co se musí stát, jsou moc pevná. Dotaženost a komplexnost zacykleného Skyfallu se neopakuje, pokud byl přirovnáván k druhému Nolanovu Batmanovi, Spectre je trojka - film natolik zatížený sám sebou, že se skoro rozpadá před očima. Ale je to rozpad poměrně fascinující a hodně pěkný na pohled. Možná ještě přesnější je přirovnání k Nebeské bráně, kdy režisér vymlký kontrole realizuje ambice zároveň značné, ale z jiného úhlu jakoby banální... Mám rád podobné fetiše.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
Pocitově asi nejslabší Craigova bondovka, která se po masakrálním úvodu promění v zdlouhavý thriller s hodně slabým záporakem a (pod)průměrnou bondgirl.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
7
Tak tady byla zřejmě zásadní chyba už ve scénáři, protože jen prefabrikovat bez nápadu staré Bondovky je zkrátka strašně málo. Akce je samozřejmě skvělá, některé scény brilantní, ale když pak najednou přijde vrtání do hlavy a představování ďábelského plánu, tak je to snad ještě horší, než pro malá děcka.
lamps
lamps
15 156 bodů
8
Velká spokojenost. Spectre je sice krok zpět oproti sofistikovanějšímu a osobitějšímu Skyfallu, ale na druhou stranu se jedná o přímo skvostný oslí můstek mezi klasickým bondovským vesmírem a moderním agentem s povolením zabíjet, ale hlavně nechat naživu. Mendes přistupuje k vyprávění metodicky a proměnlivě, tu s vražedným akčním zápalem a chladnokrevností, tu zase s nadhledem a suchým vtípkem, stejně jako k postavě jím vytvářeného hrdiny, k níž opět zvládá vyvolat větší náklonnost a přízeň než všichni předešlí bondovští učitelé - zdánlivě banální scéna mučení 007 tak nabývá staronových hodnot, jelikož funguje jako odkaz na tradice a zákonitosti žánru a současně se jí daří vyvolat u diváka empatie k Bondovi a jeho bolesti. Je sice škoda, že povinnost držet se alespoň zčásti uzákoněných žánrových trendů vedla scénář k přehnaně rozsáhlému a přitom nedůsledně představenému zločineckému motivu, ale jinak se filmu coby filmu o Jamesi Bondovi nedá z pozice moderního diváka nic moc vytýkat. Po celou dobu rozumně střídá audiovizuálně strhující akční sekvence, které se svým charakterem tentokrát často podobají nostalgické klasice (letadlo na sněhu), s atmosférickým vyprávěním a vývojem vztahu s osudovou a příběhově významnou bondgirl. Opravdu málokdy se dnes vidí tak chytře strukturovaný a přitom zdánlivě jednoduchý a efektní špionážní film...
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Skyfall byl zásadní bondovkou, která dokázala, že veškeré nadcházející bondovky to budou mít jednoduše těžké. Následující bondovky s názvem Spectre se nicméně opět chopil režisér Sam Mendes. Očekávání tak byla v roce 2015 u 24. bondovky vysoká a diváci tehdy doufali, že Mendes svou druhou bondovkou naváže na vysoké kvality té první. A Spectre se následně dočkalo rozpolcených reakcí, které většinou označovali Spectre i jako nejhorší bondovku, která představila Daniela Craiga v roli agenta 007. Našlo se i spoustu lidí, kteří Spectre dokázali ocenit. Spectre podráží nohy to, že navazuje na Skyfall. Nicméně funguje jako završení čtveřice filmů, kdy do sebe mozaika Craigovy éry výtečně zapadne. Craigův Bond od svého startu v Casino Royale ušel dlouhou cestu, kdy se to neobešlo bez osudových lásek či zásadních ztrát. Po vzoru předchozích 3 bondovek se Spectre věnuje duši Jamese Bonda a stejně jako Skyfall se zabývá rodinným zázemím Jamese Bonda. Spectre zanechává pocit, že jde skutečně o bravurní tečku za předchozími filmy s Craigem. A to z mnoha důvodů. Spectre je očividně autorským filmem, který není natočen jako typický hollywoodský blockbuster. Je to sice plné akčních sekvencí a stálo to strašně moc peněz, po vzoru Skyfallu ale Mendes drží nádechu ´´realistického´´ špionážního filmu, kdy mu jde především o to pracovat s hlavním hrdinou. Přitom všem se nedá říct, že by Spectre nesplňovalo podmínky pro klasickou bondovku. Jen ten Mendesův přístup se ani podruhé nezvládne okoukat a to jakým způsobem pracuje s touhle látkou je i podruhé osvěžující. Díky tomu, že se producentům vrátili práva na organizaci Spectre a především jejího šéfa a bondovu nemesis Blofelda, původní plány, které by se točili pouze ohledně globálního špionážního systému a hlavním záporákem by byl C v podání Andrewa Scotta byli do filmu zapojené i s příchodem Spectre. Zde se dokazuje, že jdou bondovky skutečně s dobou a právě globální špionáž je aktuálně velmi řešené a citlivé téma, přičemž se i ve filmu řeší otázky ohledně morálky. Osobně mě vlastně mrzí, že se jedna bondovka netočila právě okolo tohohle tématu, i její částečné zapojení ale funguje a dokazuje, že se bondovky udrželi takto dlouho především i díky tomu, že se vždy dokázali přizpůsobit své době a dát k ní svůj komentář. Jen toho Andrewa Scotta je ve finále příliš málo. Řemeslně je Spectre naprosto skvělá záležitost. Rogera Deakinse nahradil další kameramanský talent jménem Hoyte van Hoytema, přičemž po prvních 5 minutách, které se odehrávají v jednom dlouhém táhlém záběru (Sam Mendes to následně dotáhl o kus dál v 1917) je jasné, že je to tam. Vizuálně vyšperkovaná, kameramansky hravá a vyloženě umělecká záležitost, kdy je autorský vklad Sama Mendese neskutečně znát. Vynikající soundtrack Thomase Newmana, podceňovaná píseň Sama Smitha ´´ Writings on the Wall´´ a především skutečně silný scénář. Craigův Bond se vůbec poprvé od Casino Royale skutečně zamiluje, divák opět rozkrývá kousek víc jeho duše a navíc se vůbec nedá tvrdit, že je Daniel Craig v tomto filmu v roli Jamese Bonda tak znuděný, jak tvrdilo spousty reakcí. Samotný James Bond má být totiž ve filmu svou prací agenta 007 unavený a Craigův nevyložený zápal dokonale sedí k ujmutí role Bonda v tomto filmu. I přesto, že závěr Skyfallu v podstatě naznačoval, že by se Craigův Bond mohl definitivně stát tím starým známým bondem, Spectre dokazuje, že na to Craigův Bond nejspíš chuť nemá. Christoph Waltz dokazuje, že se výtečně hodí na role záporáků, přičemž jeho Franz Oberhauser výtečně funguje v kombinaci s Jamesem Bondem. Ralph Fiennes má jakožto nový M ve filmu dosti výraznou úlohu, Ben Whishaw se výrazněji dostává do role Q a Dave Bautista je jako Hinx nejlepší poskok hlavního záporáka od Jawse. Monica Bellucci ve finále jako nejstarší Bond girl v historii nedostává bohužel tolik prostoru, Léa Seydoux je naopak jako hlavní Bond girl a nová zásadní žena v Bondově životě velmi fajn a především se ta opatrně budovaná chemie dá v závěru uvěřit. Především má ale divák skutečně pocit, že se od Casino Royale skutečně Bond někam dostal. Ano, díky návratu práv na organizaci SPECTRE se tahle série dočkává menšího retconu, přesto ovšem tenhle retcon funguje a do jisté míry tak Spectre skutečně funguje jako finiš čtveřice filmů, který ještě doplní závěrečná bondovka s Craigem. Spectre možná už není tak výjimečná a skvěle vybalancovaná záležitost jako Skyfall a ani nemá akční scény na úrovni Casino Royale, přesto jde ovšem o důstojného nástupce Skyfallu. Navázat právě na ten bylo opravdu těžké, osobně ale žiju v tom, že se to Spectre povedlo. Závěr by navíc mohl fungovat jako solidní tečka za celou érou, přičemž je ovšem jasné, že Craigova Bonda čeká za pár měsíců ještě poslední jízda. Přesto jsem ovšem rád, že Mendes u své druhé bondovky neklesl na mysli a vlastně mě mrzí, že se nechopí ještě 25. bondovky a nedodělá si svou trilogii. Za sebe ale věřím, že Cary Fukunaga nám (snad!) za pár měsíců dodá ultimativní nářez a výtečnou tečku za celou éru, která svým předchůdcům neudělá ostudu.......
Danny F.
Danny F.
11 166 bodů
6
Pokles dolů. Bez výraznější akce. Agent co vystřílí celou armádu bez škrábance. Takové filmy mě už přestávají bavit. Čekal jsem celou dobu na něco opravdu agentského. Už prosím žádný Bond a v žádném případě střídat herecké obsazení slavného agenta. Je to už otravné. Pobavila mě akorát úvodní scénka kdy Bond po demolici domu spadl na gauč.
hrumsrt
hrumsrt
9 335 bodů
7
Nechtěl jsem, aby se už James Bond v podání Daniela Craiga vracel, ale uznávám, že právě díky čtvrtému a pátému ztvárnění agenta MI6 potvrdil, že je on tím nejlepším možným agentem 007, jakého kdy tahle značka a patrně i nekonečná série měla.. Spectre začíná od znova a poprvé si vykračuje vlastní cestou, původní M je pryč a James Bond je v tom skoro sám.. Po vzoru nejlepšího dílu Skyfall se vrací i Sam Mendes, aby přece jen ještě jednou divákům ukázal, čeho je jako tvůrce se značkou schopen. A paradoxně i když by série fungovala i bez Spectre či Není čas zemřít, tak právě tady se teprve uzavírá příběh nastíněný napříč celou sérií, který navíc na rozdíl třeba od Brosnanovi tetralogie spojuje všechny samostatně fungující epizodní linky do jedné velké.. Spectre tu byl vždy, i když o jeho existenci divák neměl ponětí. Velké ponoření do mytologie tohoto bondovského provedení, které využívá tradičního prvku značky, v němž odstavuje Jamese Bonda na druhou kolej a on je tak nucen překročit pravomoc a na vlastní pěst uzavřít svoji minulost a dostát odkazu původní M.. MI6 má konkurenci, Bond není předním vyslancem britské vlády a vlastně všem na jeho existenci v podstatě sejde. Akorát, že teprve nyní to je osobní! Mnohem víc roztříštěné, bez jednoho jasného dílu a překvapivě i bez tradičního bondovského twistu. Monica Bellucci se na konečně dočkala a je z ní Bondgirl, akorát že vůbec a její účinkování je takřka zapamatovatelné, naopak tuhle tradiční figuru přejímá Léa Seydoux, která překvapivě táhne někdy mnohem víc než samotný James Bond.. Bond proti tajné organizaci? To tu bylo dříve téměř v každém díle. Proč to teda dneska většině divákům nestačí? Laťka je nastavená příliš vysoko a po uspokojivém konci Skyfallu se do světa možná trošku tíž vrací.. Ale přitom Spectre dělá všechno správně a solidně kombinuje starší fantastnější bondovské pojetí s moderní syrovější akcí.. Hezké, dravé, jen to ve svojí ucamranosti lehce nestíhá.. /viděno v kině/ 70%