E.A. Poe: Podivný experiment

74%

Komentáře a recenze 34

29 697 bodů
7
E.A Poe prostě nezklame, jeho hororově psychologické předlohy k filmům jsou prostě jedinečné. Někomu se líbí, někomu ne.. já patřím do té první skupiny. Toto zpracování nepovažuji za nejlepší, přesto mě zejména první polovina filmu udržovala v jisté ostražitosti a nejistotě a to mám rád. Konec trošku přehnaný a zbytečně komerční, jinak jsem si film užil - 70%.
28 393 bodů
9
Velice inteligentní filmový příběh natočený dle povídky Edgara Allana Poea, který měl vždy cit pro ambicioznost svého žánru a detail dějové linky. Snímek je obsazený velice známými hereckými osobnostmi a kupodivu to kouzlo příběhu nijak neruší. Hlavní devízou je silný děj, který si vystačil bez současných monstrózních pixelových efektů. Zneklidňující atmosféra ponurého prostředí a života v psychiatrické léčebně, kde se příběh odehrává, vytváří spíše tajemný thriller než hrůzostrašnou hororovou etudu, jakých bylo natočeno již spousty. Děj se nese v lehkém napětí, což znamená, že myšlenky a představy literárního tvůrce byli ztvárněny velice dobře a tak se jedná o poutavý, staromódní gotický thriller, jaký tu vskutku dlouho nebyl. Vše je po dějové stránce dobře promyšlené a hlavně filmově ztvárněné s dobrou výpravou, kamerou a hereckými výkony. Příběh má myšlenku a jisté poselství, což nebývá zase tak často.
6
Nevím, jestli je legračnější zoufale stupidní scénář nebo urputná snaha Kate Beckinsale spustit "herectví", ale uteklo to docela rychle. Pokud chce někdo film s hodnotou, musí se obrátit na Švankmajerovu verzi.
6
Těch twistů bylo na jeden film možná až moc, ale i proto, že pro takovéhle psychárny mám docela slabost, mám nakonec z tohohle Experimentu spíš pozitivní dojem.
7.5
Asi nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že ve filmu hraje jednak výkvět britského charakterního herectví – Caine, Kingsley, Thewlis a že své role přijali kvůli režisérovi Andersonovi. Také je nabíledni, že film zdobí opravdu dobrá předloha a hlavně skutečnost, že film spojuje hned několik žánrů najednou – gotický horror, romanci, thriller, černou komedii. Přiznám se, že jsem povídku znal už před sledováním filmu, takže mě pár věcí až tak nešokovalo, na druhou stranu, vy kdo příběh neznáte, budete velmi překvapeni skvělou pointou, která potěší každého fanouška žánru.
sabule
14 227 bodů
6.5
Mistr tajemna Edgar Allan Poe,opět ukázal,že mu není hororový snímek nikterak cizí.Děj je velmi napínavý a i výkony hlavních protagonistů stojí za zhlédnutí.Divák je vtažen do dusné atmosféry psychiatrické léčebny,kdy neví,kdo na jaké straně barikády vlastně stojí.A finále stojí opravdu zato !
bayern
13 716 bodů
8
Velmi tajemný a surový snímek o jedné návštěvě psychiatrické léčebny,kde opravdu není nic,tak jak má být.Edgar Alan Poe opět ukázal svou temnou duši a jeho předloha je velmi zajímavá.Výborní herci a dusná atmosféra dělají ze snímku lehce hororový thriller.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
E.A. Poe byl asi kvalitní pisálek. Příběh pěkně promyšlený s dost překvapivým závěrem. Parádně zahraná role od Bena Kingsleyho, jako vždy a Kate je prostě kočka:) 71%
avenis
avenis
8 056 bodů
7
Nejsem fanynka E. A. Poea, proto filmy na motivy jeho knih nevyhledávám. Ale tento příběh, kde "sovy nejsou, co se zdají být" se mi docela líbí. Mnohem zajímavější je přemýšlení o tématu. Kdo patří za mříže a kdo by se měl léčit...Téma, které má v současnosti velkou odezvu mezi lidmi...
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
8
Zajímavý film, velmi dobré herecké výkony, hudba i kamera. Film se natáčel v bulharských lesích a získal tak mimořádně pochmurnou atmosféru. Film má spád, nejsou v něm hluchá místa. Jistě by se mu dalo ledacos vytknout, ale pokud bychom si položili otázku, zda se režisérovi Bradu Andersonovi podařilo uchopit příběh originálním způsobem, tak bezesporu ano. Nejde tu pouze o to, že mezi šílenstvím a příčetností vede velmi tenká hranice, ale také o otázku, jestli třeba lidé uvěznění za mřížemi blázince nejsou rozumnější než lékaři, kteří jim mají pomoci.