Odcházení

49%

Komentáře a recenze 30

29 697 bodů
3.5
Zvláštně natočeno, mě to bohužel nezujalo. Škoda, mohlo se to povést lépe.. Ale Václav toho udělal dobrého dost, takže jeden méně povedený, resp. špatné ztvárnění předlohy mu neuškodilo. Opravdu jsem film spíše dotrpěl, abych se dočkal konce a z úcty jsem ho dokoukal.
28 387 bodů
10
Vizuálně a výtvarně zajímavě ztvárněná divadelní hra do filmové podoby. Tady hraje roli nejen daný text, ale i obraz. Velký odkaz na TGM vsazený do současného dění doplněný zřejmými zážitky a zkušenostmi samotného autora. Jistá poetika už jen zakončuje dílo, které naprosto vybočuje od veškeré české filmové tvorby. Tohle tady prostě ještě nebylo a už ani nebude. Jistá satira, kritika a omšelost doby z díla sálá na všechny strany a jasně dává všemu až netušenou absurditu. Ne, tohle se Václavu Havlovi rozhodně povedlo a ona ohromná kritika jenom kvůli jeho osobnosti není na místě. Výjimečnost vždy bývá nepochopena, ale doba ukáže.
6
Má to zajímavý náboj, ale celkově je Odcházení neudržitelné. Chybí mi tu alespoň jedna základní a jasná myšlenka, kolem které by se ty vrstvy, metafory, přirovnání, odkazy a karikatury kupily, a tvořily tak něco jednotného a smysluplného. A ne, nestačí mi odůvodnění "právě v tom nesmyslu je smysl". Přesto především časem moje mínění o tomhle filmu jenom roste. 3 a 1/2
sabule
14 227 bodů
1
Pana Havla jsem měl rád,ale toto natočit bylo dost zbytečné a paní Havlová,Veškrnová,prezidentová je zcela toporná dáma,kde jsou ty časy co byla Holka na zabití!!!
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Nahlédněme absurditu nás samých a celé naší s.r.o. Od Havlova režijního debutu jsem po kritice, že to není film, nic zázračného nečekal a jakého se mi dostalo překvapení. Něco takového jsem ještě neviděl a jen tak podobně osobitý a originální film/nefilm :-) neuvidím. Co slovo to perla, skvělé obsazení a mám pocit, že z téhle studnice odhalující nás samé budu ještě dlouho čerpat a Odcházení nevidím rozhodně naposledy - geniální dílo. 100%
Cettlovka
5 032 bodů
5.5
Nic moc
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6
Pokud by každý prezident ve svých 75 letech natočil takový film jako Václav Havel, svět by byl zábavnější a veselejší.Poklona před odvahou, chutí a elánem nabídnout veřejnosti debut po ukončení prezidentování. Absurdita, divadlo, experiment odehrávající se na pětníku....škoda, že to bylo chvílemi (nejen) kostýmově bujaré a prvoplánovitě podpořené. Výborná hudba, či drobné herecké etudy, dialogy. A pokud někdo bude chtít, dá se v mnohém odhalit podtext ve stylu Monty Python, pokud tedy někdo bude chtít, že. A pokud někdo bude chtít...
výfuk
výfuk
2 975 bodů
4.5
Rád bych vzdal V. Havlovi čest ale takto to asi nepůjde. Něco se mě líbilo, ale nic moc. Chci ale dát hold Havlovi za to že napsal scénář a natočil tento film, jěště předtím něž zemřel. Prdím na střih měl dostat Lva za kameru. Výkon Jana Budaře jako Albína byl opravdu zajímavý :---------((((((((((((((((((((((
stantheman
stantheman
2 399 bodů