Mission: Impossible - Národ grázlů

80%

Komentáře a recenze 64

47 083 bodů
8
Další vynikající díl. Tom Cruise opět předvádí neskutečné kaskadérské kousky coby Ethan Hunt a já se výborně bavil. Tento díl je vyváženým mixem akce,napětí a originality. Pro mne jeden z nejlepších blockbusterů roku 2015. McQuarrie se ukázal jako výborná volba pro tuto rozjetou značku.
29 372 bodů
7
I národ grázlů dopřeje divákovi spletitou špionážní akci, která chvílemi bere dech. Nicméně tento díl bych posadil někam doprostřed všech MI. Chvílemi to nemělo ten správný spád, který od filmu tohoto ražení očekávám, ale když už byla akce, tak opravdu výživná.
28 305 bodů
9
Pátý snímek s fenomenálním Ethanem Huntem se i tentokrát věrně drží své nepsané tradice a to se od těch předchozích odlišit. Akční dobrodružství sice ve své duchaplné akci nikterak nepolevuje, ale přeci jen to vyznívá o něco reálněji, bezefektově a bez patřičného výrazu ohromit. A tak to vyznívá s porovnáním s Jamesem Bondem krapet skromněji, ale přesto je se stále na co dívat. Děj je jednoduchý, ale místy podivně zašmodrchaný, což vyžaduje menší přemýšlení nad událostmi. Hunt tu nevydrží dlouho v klidu. Neustále někam běhá, s někým se honí a občas se popere. Je to ale pořád Hunt snažící se splnit úkol. Snímek hodně připomíná styl akčních filmů devadesátých let a vůbec to není na škodu. Fantazijních efektových filmů je dnes více než dost a tak se jedná o milé akční zpříjemnění.
22 268 bodů
6
Tom Cruise prostě potřebuje dokázat, že i v padesáti uběhne víc, doskočí dál a o pojmu "kaskadér" si myslí, že označuje zavlažovací systém, tak moc mu je vzdálený. A ano - určitě je obdivuhodné jeho nasazení. Jenže jinak je tenhle film alespoň pro mě ukrutná nuda. Předně proto, že v něm nedokážu cítit napětí, když se hrdina vybourá na motorce v plné rychlosti, aniž by měl škrábanec, pod vodou vydrží deset minut a z metru ho netrefí patnáct samopalů. Já chápu, že akční žánr je co do realističnosti ohebný a v Mission: Impossible to určitě platí dvojnásob, ale když tu šíleně nepřehlednou akční scénu, absurdní zvraty a posuny v ději založené na náhodách korunuje nedefinovaná nesmrtelnost a všehoschopnost hrdinů, tak už vážně nevím, na co se tu mám soustředit a co tu má u mě vyvolávat zájem o průběh. M:I je beze vší pochybnosti film uspokojující pro cílové publikum - nejde ho odsoudit jako špatně odvedenou práci. Cítím z něj maximální "poctivost" amerického blockbusteru v plné síle a mnoho diváků to po právu ocení. Pokud ale dopředu neodpovídá vašim preferencím, těžko si vás nakloní. Nebo aspoň nevím čím. Takže hodnotím nízko, ale beru to jako mojí věc - jiným hodnocením asi i rozumím a kdyby to mělo o půl hodiny míň, asi bych byl o dost smířlivější. 3 a skoro půl
8
Cruise nenahraditelný, to už došlo asi i tvůrcům, kteří tady Rennera hodně upozadili, Becca Ferguson objev sezóny, celkově to zase šlape hodně dobře. Narozdíl od posledních Bourneovek zraje tahle špionážní série jako víno. Nebo spíš jako Tom.
8
Divák se i v pátém díle dočká skvěle zinscenované scény ve Vídeňské opeře, zběsilé honičky na motorkách v Maroku, velkého skoku do chladícího systému elektrárny, akčních, špionážních a konspiračních scén v Londýně a úvodní šílenosti na letadle. Herci jsou elegantně oblečení, dobře vypadají a vše na sebe navazuje jak má a do všeho duní řízný soundtrack s geniálním ústředním motivem Lala Schifrina. Pokud máte tento druh filmů rádi, neměli byste Národ grázlů minout.
15 150 bodů
9
Popáté a nejlíp. Jedna režijně vypilovaná scéna střídá druhou, přičemž ale jednotlivé atrakce nikdy neupozaďují vývoj příběhu a především postav, jejichž interakce tady dosahuje vrcholu série a překonává i dosud triumfální trojku. A je to hlavně zásluhou perfektní Rebecci Ferguson, která tu předvádí femme fatale nejšťavnatější jakosti. Ale největším pánem je určitě Christopher McQuarrie, který dokázal podat mix Jamese Bonda a Jasona Bournea s neskutečnou lehkostí mistrovského vypravěče I řemeslníka - vývoj je neodhadnutelný a skvěle vypointovaný na úrovni jednotlivých scén i celku, kladné i záporné postavy mají srozumitelné, popřípadě prďácky proměnlivé motivace, akční sekvence ohromují svou fyzičností a autenticitou (zase klobouk dolů před Cruisem, který zatím úspěšně testuje 150 způsobů, jak se na place zabít) a vyloženě jsem si užíval promakanou symbiózu hudby a obrazu (a na ní z velké části založenou scénu v opeře, u níž jsem doslova slintal nadšením). Je možná škoda, že v poslední třetině film výrazně zpomalí a stylisticky zevšední, ale na druhou stranu dál výborně udržuje zvědavost a nastavuje inteligentní konverzační tvář. Více špionážních filmů v takovém duchu, i bondovky by mohly nenápadně pomrkávat a brát si příklad...
7
Zdálo se to být kvalitní akční film do doby než Cruise začal vyskakovat nohama vzhůru po tyči. Následně mě udivilo že Ethan vyvázl bez pohmožděnin po akrobatickém kotouli s autem a korunku tomu nasadil pád z motorky v plné rychlosti a pochopitelně bez škrábnutí. Co to jako mělo být? Sci-Fi? No jinak svižný, akční a živý film.
9 188 bodů
9
Po výborném čtvrtém filmu tu máme po čtyřech letech zase další M:I. Tentokrát se režie ujímá zase další režisér, v pořadí již čtvrtý, ale jde o prvního z nich, kdo udělal sám jak scénář tak si snímek i zrežíroval. Christopher McQuarrie je především skvělý scénárista, který si v Hollywoodu navždy vydobyl místo už dávno v devadesátkách, když sepsal Obvyklé podezřelé... Tady jde rovnou o jeho čtvrtou spolupráci s Tomem Cruisem a tihle dva to spolu umí až dodnes, kdy loňský návrat Top Gunu je tomu důkazem.. Tomík od předchozího dílu zase tolik nestihl, ale současně v tomhle období spolupracoval s McQuarriem na dvou jiných filmech a jasně se utvrdili, že už v tom chtějí jen spolu tak nějak ve všem. Pátá M:I těží z práce jakou odvedl předchozí díl, který tímhle zůstává kvalitativně nepřekonán, ponechává se špionský tým okolo Ethana, a tak se téměř hned jde na věc... Akorát, že vůbec jelikož časy se změnili a Ethan se mezitím stal nepřítelem těch, kterým tolik let sloužil.. Tenhle film pro mě nemá nejlepší příběh a stejně tak přichází s poněkud tuctovým záporákem, ale jinak se zlepšil v tolika věcech. Akce jak nám ji tvůrci servírují nebyla v historii značky nikdy lepší.. Úvodní akce s letadlem je parádní a Tomík se touhle scénou "vysmívá" všem kaskadérům. Ovšem vrcholem je pak samotná honička na motorkách, skvěle natočená dynamická a navíc to není jen prostá honička, nýbrž paleta nápadů. K už ustálenému a pořád skvělému castingu se přidává pořád dosti neokoukaná Rebecca Ferguson, která už sice nyní očarovala třeba výkonem z Duny, ale tehdy musela působit jako zjevení. Co si budeme M:I bývá často přirovnávána (porovnávána) k sérii s agentem 007, kde dávno přišli na to, že ženský prvek v takovém špionském akčním filmu vůbec není na škodu. A přesně takový efekt má i Rebecca, která snímek příjemně oživuje, a když rozhazuje těma dlouhýma nohama je k pomrknutí, ale ještě více se jí daří přebíhat mezi stranami příběhového konfliktu.. Líbí se mi, jak se pořád drží pravidlo M:I, že se musí hrdinové dostat někam, kam se dostat prostě nejde (ne asi vzhledem k názvu), což tady představuje ta "vodní akcička", která je pořád to fungující super a přesto nabízí něco nového. Miluji o kolik lépe filmařsky ten film vypadá, jak každá scéna stříká filmařskou dokonalostí, což se týká především kamery a střihu. Je to zatraceně dobrej kousek, na který se nádherně dívá, ale nezvládá to naservírovat tak poutavý příběh, což platí i o poněkud tuctovém záporákovi.. Je to super film a nebojím se to zařadit hned za čtvrtý kousek, ale nemám z toho podobné pocity jako minule. P.S. Jak jsem si říkal, jakej byrokratickej zmrd je tady Alec Baldwin, tak holt při dobrým scénáři se na nic nezapomíná.. 90%
9 025 bodů
8
Popravdě už ani nevím, co k tomu psát, M:I se vrací a dostanete přesně to, co chcete mít, skvělou akci, Toma Cruise, který dělá jednu šílenost za druhou a ke všemu to nemá, jako ostatní akční filmy, pitomý příběh. Je to sázka na jistotu, ale dobrá.