Jak básníci neztrácejí naději

60%

Komentáře a recenze 9

28 393 bodů
7
Štěpán, Kendy a všichni ostatní dosáhli čtyřicítky. Dostaví se krize středního věku? Pátý filmový, dalo by se napsat i generační, film pokračuje v životních peripetiích našich hrdinů. Od prvního snímku 'Jak svět přichází o básníky' (1982) uběhlo již dvaadvacet let a my diváci máme před sebou snad světovou raritu. Postavy hrají stále titíž herci, takže vidíme jak i oni se svými rolemi stárnou. Tento fakt pokazil pouze Ondřej Vetchý, který svou roli zopakovat odmítl. A tak ho zastoupil Lukáš Vaculík. Ne že by postavu Karase zahrál hůř, ale tradice stejných tváří prostě byla porušena. Od předešlého snímku se ve své podstatě nic nezměnilo. Každý má své starosti, každý dělá jak může. A my samozřejmě sledujeme osud Štěpána, kolem kterého se motá Kendy. Střední věk už není takový jako v dobách studentského mládí a tak je takový i tento film. Charaktery postav krapet zvážněly, avšak smysl pro humor si drží stále. A ano, stejně jako James Bond ve svých příbězích, tak i Štěpán tady má novou dívku. Tentokrát se jí říká Veverka. A konečně došlo k tomu, čeho se Štěpánova maminka nedožila. Atmosféricky a humorem sobě vlastním je na tom tento snímek úplně stejně jako ten předchozí. Občas něco pobaví, ale jinak film uběhne jako když střelí a divák si položí otázku, jaký smysl vlastně tento film má. Je vůbec zapotřebí? Snaha o romantickou náladu znatelná je, ale spíše to vyznívá jako z nouze ctnost. Jak název napovídá, básníci neztrácejí naději. Otázkou však je, jestli ji neztratí diváci. Tento snímek zkrátka vypadá dosti omšele a skutečně jak vařený z vody. Svým způsobem nezklame, ale ani nijak zvlášť nenadchne. Každopádně zůstává otázka. Rozhodne se režisér Dušan Klein s autorem Ladislavem Pecháčkem po letech o další film? Hrdinové a jejich představitelé stárnou spolu s diváky a tak v podstatě je cíleně stále o čem vyprávět. Třeba se jednou dočkáme, jak básníci zvládají podzim života.
5.5
Né tak úžasné jako po prvním zhlédnutí.
Cettlovka
5 032 bodů
7.5
Tento díl už není to pravě ořechové jako ty předchozí.
kawa
3 388 bodů
5
Tohle není film, ale velká reklama na kde co.... Postavy Vaculíka a dalších zbytečným niemandů nevyváží jediná figura, která si udržela tvář, Štěpán Šafránek.
ElidaGirl
2 339 bodů
8.5
Básnící opět super, jen tento díl byl bohužel ze všech nejslabších.
guestka
guestka
2 304 bodů
6
No po 89. jdou básníci do kopru... možná je to tím, že Štěpán zestárne, ale není to už ono.
tomlery
tomlery
2 141 bodů
4
Co to? První čtyři díly na svou dobu byly vážně dobré, proč ale točit o x let další pokračování? Neměl to být konec? Aspoň jsem již byl na světě u zrodu tohoto filmu, avšak bohužel mi už bylo dokonce 15 let. Atmosféra původních Básníků se ztratila a film tak dle mého názoru poněkud utrpěl.
pitryx
pitryx
1 262 bodů
6
Pro mne rušivý element v podobě paní Brodské, tu tady prostě nemusím, stejně jako pana Kříže. Přesto hodnotím stejně jako některé předchozí filmy, protože ten humor tam je a zasmát se rozhodně dá. Ovšem mám z toho pocit, že už je to něco navíc a něco tomu také schází.
mamaja
170 bodů
10