Velká čínská zeď

61%

Komentáře a recenze 48

5
Kdyby nebylo toho úvodu kde je napsáno,že tenhle film vypráví jednu z legend,tak bych šel s hodnocením mnohem níž. Vůbec nechápu proč tvůrci přišli s něčím tak ujetým. To nemohli postavit proti obraně zdi nějaké lidské protivníky? Tohle byl přece jen moc velký úlet a já od filmu očekávám přece jen něco víc než Matta Damona bojujícího s podivnými ještěry.
29 851 bodů
5.5
Film s prvky velkofilmu , kterých je ale opravdu málo smíchaný s nesmyslným bojem s přerostlými ještěrkami. Slibný začátek, slušný start bojů ( až na ty šílené ještěrky ) poté se ale z toho stává čím dál větší slátanina s love story v pozadí. Je to sci-fi, takže nad tím, jak působí reálně boje, či příběh si nebudu lámat hlavu.. film zkrátka působí jako předražená bublina.. 55%.
28 422 bodů
8
Odjeli do Číny získat střelný prach a zažijí něco, o čem se jim ani nesnilo. Fantasy příběh odehrávající se tentokrát v čínské provincii, který viditelně nemálo čerpá z úspěšné vize filmové trilogie 'Pán prstenu' (2001-03). Přesněji řečeno, dějství bitvy o Helmův žleb. Protože se tentokrát příběh odehrává právě v Číně, během dynastie Song (960-1278), máme tu tedy přirozeně jejich slavnou čínskou zeď. Že sloužila k obraně země víme, ale už nevíme před kým. Legenda praví, že každých 60. let vyrůstají mytické mimozemské příšery, které Čínu začnou ohrožovat. A ta doba je právě tu. A žádný strach. Je jich opravdu hodně. Co se týče příběhu, je to vůbec nějaký? Prostě se tu bojuje s nějakými potvorami a to je v podstatě všechno. Tvůrci však tentokrát měli rozum a ponechali snímku klasickou hodinu a půl stopáže. Jelikož je snímek více zaměřen na efektové bitvy, prostor pro pocity, strategii, střet kultur, atd. je jen okrajová záležitost. Naopak, kdyby se tomu dalo více prostoru, hodně by tím trpělo dějové tempo. Fanoušci velkolepých čínských válečných historických velkofilmů si mohou přijít na své. Výprava, kostýmy, CGI efekty, to všechno je tu doslova pastvou pro oči. Snímek není ničím jiným než popcornovou záležitostí, který svůj účel po divácké stránce splňuje. Je dostatečně dobrodružný a nikterak nenudí.
4
Damonova čínská brigádka, která názvem láká na "něco o Velké čínské zdi", ale ve skutečnosti to je slaboučká historická bojovka, která se oné zdi vlastně ani pořádně netýká. Tentokrát spolu neválčí dva národy, ale lidi proti miniGodzilkám, wow. Boužel mám strach, že se tenhle trend (čínské prachy, hollywoodské lidské zdroje) stane čím dál častějším.
8
Už jsem si chvíli myslel podle amerického tisku, že to bude propadák, ale chyba lávky. Tohle je pěkná pohádka, která sice místy připomíná kombinaci Jurského světa a bitvu u Helmova žlebu, ale jinak je to spíš pohádka evropského střihu opatřená velkým množstvím digitálních efektů. Yimou je skvělý vypravěč, o tom bez debat a Matt Damon je zkrátka sympaťák. Kritici se sice asi zblázní, ale k popcornu je to bezva.
8 590 bodů
0
je to absolutně stupidní a ani to nevypadá dobře
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Takový ten wau pocit tu absolutně chybí, ale jinak parádně zpracované, ta výprava, ty efekty a ta rozmanitost barev a detajlů. Má to celkem šmrnc, žádný velký okecávačky a na generálku se taky hezky kouká :-) 71%
avenis
avenis
8 137 bodů
5
Standardně natočený zábavný a dobrodružný film z exotického prostředí s fantazijním motivem. Jeden v řadě. Barevná čínská armáda je krásná, bojovníci jsou udatní, evropští bojovníci jsou lepší... Příšery jsou příšerné, ale nejsou neporazitelné, když se na to jde chytře. Příště už nemusím vidět. (28.7.2022)
Pas
Pas
6 225 bodů
1.5
Velká čínsko-americká mystifikace.Matt Damon v roli západního dobrodruha,žoldáka a lučištníka se na cestě za hledáním tajemství střelného prachu vydává vstříc východnímu poznání.Z jeho družiny po střetu s mongoloidními lupiči a rabiáty zůstává dvojčlenný team plus useknutý pařát odpudivé bestie kdy útěk je jediným řešením, který však zastaví Velká čínská zeď.Fantasy výklad této stavby jakož i pojetí filmu se dá s přimhouřením všech očí pochopit ale i tento filmový žánr má svá pravidla. Pokud na západě , odkud dobrodruh-lučištník přichází neznají tajemství střelného prachu pak je evidentní, že se jedná o dobu před rokem 1492 a žadní "Američani" neexistují(pokud už tuto pseudo vlasteneckou kartu chtěli yankee hrát, pak měli do role Damona obsadit Indiána..) ale v pohodě nám hlavní hrdina a jehu druh sdělují, že jsou Američani kteří bojovali pro papeže proti němu s Angličany proti Španělům , pak zase obráceně atd.Lovili velryby a tak umí harpunovat a kde co dalšího.Třetí do party, kterou asi umožnil rozpočet a politická korektnost, je Willem Dafoe v roli připosraného kněze-zrádce-prospěcháře který už na zdi pobývá 25 let...Uffff.Na zdi vrcholí hektické přípravy naleštěných , barevně rozlišených, obránců kde zástupcem generála je velitelka Hop-Ni-Tam, jako důkaz feminizace středověku.Útok kamarádů useklého pařátu na sebe nenechá dlouho čekat a tak jsme svědky počítačově ne příliš kvalitního zpracování "hamižných" .Atak odražen.Uffff. Pokud je tato část filmu málo logická , pak je alespoň koukatelná. Další pokračování je až hanebně nudné, klišoidní a směšné zárověň (nikoliv ve smyslu humorné).Létající balony poháněné střelným prachem jsou jenom třešnička na dortu filmového diletantství a odfláknuté práce.Pokud je snímek určen jen pro čínské nebo americké publikum tak se to dá ještě pochopit. My ostatní kteří používáme hlavu i jinak než jako zátku do krku se ke snímku raději už nikdy nebudeme vracet.
Toren
Toren
5 165 bodů
6
5/10. Strašná, ale fakt strašná konina. Ale safra, strašlivě monumentální a v mnoha okamžicích děsně cool! Dlouho jsem neviděl davové akční scény za denního světla a tak příjemnou paletu barev! Jasně, je to naprosto hloupý, dialogy směšný a vše se tam děje náhodně a pro potřebu scénáře, ale tady šlo fakt čistě jen o akční výplach, který dle mého funguje parádně.