Kruh

76%

Komentáře a recenze 30

8
Kruh je pro mne jeden z nejlepších hororu,které jsem měl možnost vidět. Verbinskiho režie je chirurgicky přesná a práce s kamerou dokonalá. Atmosféra je pochmurně mrazivá až tísnivá. Napětí by se dalo krájet a což skvěle dotváří i hudba od Hanse Zimmera. No a nesmím zapomenout na Samaru,která je jednou z nejděsivějších postav jenž jsem ve filmovém světě viděl.
29 851 bodů
7.5
Tento horor nenechal jednoho diváka chladným a mezi ně patřím i já. Šílený duch dívky s dlouhými černými vlasy přes oči v bílé noční košili se stal dnes již fenoménem. Horor je to opravdu výživný a od té doby, co jsem ho viděl, bych nechtěl najít opuštěnou studnu.
8
Zřejmě poprvé překonal americký remake japonský originál. Silná atmosféra, výborní herci. Verbinski sice nestrhne, je ale na jistotu a minimálně řemeslně předvádí maximum.
10
Film obsahuje hned několik nezapomenutelných a naprosto brilantních scén. Scéna se splašeným koněm na trajektu je tedy samozřejmě celá digitální, ale vypadá skvěle i na filmovém plátně. A nesmím pochopitelně zapomenout na jakoukoliv scénu se studní a pochopitelně na legendární výlez z bedny! Pro mě žánrový vrchol!
8.5
Jestli jsem byl někdy při sledování filmu konstantně jednou nohou na záchodě, tak za to nese vinu právě tento horůrek. Nevím co japonský originál, ale Verbinski dokázal naprosto skvělý a už sám o sobě děsivý námět zpracovat snad tím nejlepším způsobem. Když si Naomi Watts pouštěla v odlehlé chatě zlou videokazetu, sám jsem se zdráhal na ni dívat a po skončení snímku jako bych už už očekával telefonát a smrtící slova "sedm dní". Ano, atmosféra filmu je od začátku až do konce neuvěřitelně hustá, je to takový úplně jiný strach, se kterým jsem se u jiného hororu doposud nesetkal. Ponurou atmosféru navíc ještě prohlubuje naprosto přesvědčivý výkon malého Davida Dorfmana. Ale plné hodnocení nedávám. Byť byl film skutečnou zkouškou nervů, neměl jeho příběh zdaleka takovou sílu jako napříkad Osvícení nebo Hooperovo Texaský masakr. Spíše je to velmi zručně zabalená a přiostřená omeleta, která už na druhé zhlédnutí trošičku ztrácí na chuti. Ale opravdu jen trošičku..
4.5
Trochu mě zamrazilo při sledování napínavé pasáže ale jednou jsem tvrdil že Japonci jinak horory neumí, ale musím přiznat že jsem se zmílil a viděl jsem o dost kvalitnější horory.
9 335 bodů
9
"Chtěla, aby jí někdo vnímal." Jestliže jsou horory, které stojí za to vidět, tak tahle americká adaptace japonského kultu mezi nimi být prostě musí. Příběhově naprostá dokonalost, která zastíní a vykoupí všechny ostatní nedostatky. Naomi Watts ve svojí nejcharakterističtější roli je jen dokonalou třešničkou. Přestože to příběhem ani tím provedením není vlastně tolik strašidelné a dost možná se to i hororům vymyká, tak tou svojí mysteriózností a tím, o jak moc kultovní film nakonec jde, to funguje jako jeden z nejklasičtějších a nejnapínavějších hororů vůbec. Geniální Samara, co by vrchol celé tematické atmosféry a specifické barevné konscelace. 90%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Najlepší remake histórie. Gore Verbinski skrátka vedel, čo robí.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
6
Kdo neviděl japonský originál, ten neví co to je KRUH!!
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Neuvěřitelně chytlavá a strašidelná záležitost. Zažíval jsem velice zvláštní pocity - tak moc jsem chtěl odejít a přitom jsem tak moc chtěl vědět jak to celé dopadne. Zvědavost pochopitelně zvítězila a já můžu s klidným svědomím prohlásit, že The Ring je určitě jeden ze tří nejlepších hororů, které jsem ve svém životě viděl. Brilantní scénář, atmosféra, že by se dala krájet a navíc velice nekonvenční audiovizuální stylizace v čele se skřeky z pera Hanse Zimmera. Nejvíc však oceňuji úplný závěr - v okamžiku, kdy film končí happyendovou americkou scénou s udýchanou hlavní dvojicí a policejními auty všude kolem, teprve nastává pořádné peklo...