Zloba - Královna černé magie

76%

Komentáře a recenze 67

47 088 bodů
6
Zcela upřímně musím prohlásit,že jsem čekal o dost víc. Mé očekávání nabudilo hlavně zdejší hodnocení a recenze plné chvály,které dle mého soudu nejsou až tak zasloužené. Nejlepší na celém filmu je jeho vizuální stránka a Angelina v roli Maleficent. Příběh jako takový mě nijak nezaujal,i když nápad podívat se na klasickou pohádku z druhé strany ( z pohledu Zloby ) se mi zdál před shlédnutím tohoto filmu jako super nápad. Ve výsledku se jedná o čistý průměr,který jen díky skvělé Jolie míří do vyšších sfér.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
7.5
Půvabné zpracování pohádkového motivu Růženky (Šípkové), nevinné královské dcery prokleté zhrzenou královnou, jejíž čistá duše ovšem má šanci být vykoupena, do čisté fantasy. Ztvárnění protiváhy a boje personifikovaného Dobra a Zla samozřejmě rozetne Láska (ale nikoliv ještě málo zamilovaný princ Filip).
  • výborná Angelina Jolie si vychutnala zápornou roli Zloby-Maleficent
  • zdatně jí sekunduje Elle Fanning v jako Růženka (vystoupivší ze stínu starší sestry Dakoty)
  • úžasná fantastická zvířata a nadpřirozené bytosti (především drak)
  • zmatený a nezajímavý Král-otec
29 697 bodů
7.5
Velmi dobře zpracovaná pohádka. Angelina se na tuto roli hodila a působila velmi dospěle. Krásné fantasy scény, které určitě potěší dětské oko. Pro mě to ale bylo místy až moc a připadalo mi, že se dívám na video z počítačové hry. Pokud budu hodnotit v kategorii fantasy-pohádka, tak velmi dobré. 75%.
28 393 bodů
9
Kdo by neznal nádhernou pohádku o Šípkové Růžence. Spousty filmového i televizního zpracování je důkazem její nekonečné popularity mnoha generací. Tvůrci z Disney studia se na tento příběh podívali krapet jinak. Zaměřili se totiž zcela neobvykle na zápornou postavu a v tomto snímku zní udělali hlavní hvězdu, takže samotná Růženka tu vlastně hraje tzv. druhé housle. Tento nápad jak jinak začal budit zvědavost a kór faktu, že si onu postavu střihla neodolatelná Angelina Jolie. Krapet jsem ji nedůvěřoval, ale přišlo překvapení. Role se zhostila vskutku bravurně. Převod příběhu do fantasy žánru byl skvělý tah, který se vydařil. Počáteční pohádkovost sice předznamenává onen známý příběh, ale když záhy ve dvanácté minutě přijde masová bitva jak střižená z Pána prstenů, je jasné, že toto není nic pro malé děti. PC animace a její skloubení do hraných částí dnes už nijak neoslní, ale to neznamená, že by se to mělo přehlédnout. Opět je vše na velmi vysoké úrovni, což přirozeně vynikne nejvíce ve 3D obrazu. Děj je napsán s úctou k předloze, takže se moc ani neodlišuje. Fantasy je prostě fantasy a tak to v určitých aspektech musí taky tak vypadat. Disney studio se v tomto případě vytáhlo a vyrobilo velmi zajímavý a hlavně honosný počin, který má své kouzlo a jistou neodolatelnost.
7.5
Zloba je pohádka jednadvacátého století, je celkem dost emancipovaná a feministická a nedělá z dětí blbečky. Debutující režisér Robert Stromberg je specialistou na vizuální efekty, takže nás už od počátku baví fantastickými výjevy, které umí prodat. Dokonce i některé animované postavičky bavící zejména nejmladší diváky jsou vtipné a ne trapné. Herci se umí pěkně tvářit, nad tušeným násilím přivírají oči a u humoru se s chutí smějí do kamery. Jak asi tušíte, herecky to úplně oskarová záležitost není. Na druhou stranu jí nikdy být ani neměla a v rámci žánru je všechno o.k. Výjimkou je určitě duo Angelina Jolie a Sharlto Copley přičemž zejména druhý jmenovaný si svou roli vystřihl s opravdovou chutí. U Angeliny se člověk nemůže zbavit celkem oprávněného dojmu, že ta zloba až taková zloba vlastně není.
6
Klasický pohádkový příběh zvýrazněný opulentní výpravou a místy dost syrovým dospěláckým podtónem. Kouká se na to krásně, Angelina hraje skvěle a vytvořené prostředí strhne vizuální propracovaností sebe i svých postav, ale na rozdíl třeba od příběhově lépe koncipované a výpravnější Sněhurky a lovce působí tohle dílo především v závěru jako mišmaš, který se snaží moc povrchně pojmout několik žánrů a vyhovět co nejširší divácké obci. Pěkné dobrodružství pro celou rodinu, od Američanů ale nic překvapivého..
sabule
14 227 bodů
8.5
Dobrá fantasy a sladká Angelina jako záporák
avenis
avenis
8 056 bodů
9
Úžasná podívaná, která trochu připomíná Avatara (2009). Angelina ve své roli Zloby naprosto dokonalá. Neznám tak dobře anglosaské tradiční pohádky, ale vím, že jsou trochu jiné než ty slovanské. Tento konkrétní příběh o kletbě a spící dívce a jeho zpracování se mi prostě moc líbí. Ta "zlá" je po psychologické stránce celkem dobře rozebrána a tak (i díky hereckému projevu) je spíš ona, komu fandíme. Nádherné kostýmy, masky, perfektní animace a hudba Jamese Newtona Howarda vše jen umocňuje.
Pas
Pas
6 225 bodů
2.5
Šípková Růženka dostala pořádně na frak.Kýčovitá počítačová patlanice, která nejenže původní pohádku przní, ale staví ji vzhůru nohama. Nevadilo by mi to tolik, kdyby šlo o původní příběh, ale když už si to otevřeně hraje na prequel/remake Šípkové Růženky z roku 1959, možná by ji to mohlo aspoň respektovat. S rozpočtem a ansámblem, jaký měl tenhle film, by se dala natočit mnohem temnější, atmosféričtější a ne tak povinně family-friendly Růženka. Je to promarněná šance.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
5
Vše je zdánlivě polopatické, vystavěné na Šípkové Růžence, obohacené o zbytečnosti a nelogičnosti. Zkratkovitost, vypravěčka, příběhu ubližuje, stejně jako nevyrovnané animace a styl. Bytosti jsou chvílemi jak z filmu pro dvouleté děti, stejně jako pro dospělé. Příběh nevtáhne, postavy nemají svou hloubku a často se dějí věci, jen aby se děly.Když je poitřeba, někdo se objeví, jindy zase zmizí ( královna, princ ). Král je blázen, který se chce pomstít kvůli kletbě na své mllované dceři, kterou ale na 16 let pošle pryč ze zámku a nechá vychovat třemi bytostmi z bažin, lesů, které chce zničit. Nakonec ji ale ani nepozná, ale pomstít se chce. Pomoc.
  • Angelina Jolie
  • podivný námět
  • Angelina Jolie