Vetřelec: Covenant

65%

Komentáře a recenze 72

47 088 bodů
6.5
Právě jsem se vrátil z kina a musím říct, že si nás ten Ridley pěkně povodil. Alien: Covenant je jen chytrý marketingový tah jak nám naservirovat Prometheus 2. Po skončení snímku jsem kolem sebe viděl spoustu zklamaných a zmatených tváři. Nejspíše jako já čekali krvavou akční jízdu,která se bohužel dostavila jen zřídka. Zato těch filozofických zvástů a prázdných úvah je požehnané. Spousta scén mi přišlo zcela zbytečných a ve výsledku vyzněly do prázdná. Řemeslná stránka filmu byla odvedena na výbornou, nic jiného jsem od Scotta také neočekával. Alien vypadá doost dobře a je příjemné se s nim opět po letech setkat. Bohužel ten zbytek už tak přesvědčivý není. I tak se jedna o kvalitní sci-fi, kterému více sluší prostředí vesmírné lodi, než tajemná planeta. V příběhu jsme se opět posunuli o kousek dál a teď bych prosil děj přesunout na vesmírnou loď a tam se na posádce vyřádit.
  • "nejlepší" Francova role za dlouhá léta
  • za Fassbendera
29 761 bodů
4.5
Spíše průměrný film, který nesahá prvním vetřelcům ani na paty. 80% filmu nuda, ke konci trošku akce a předvídatelný konec připravující půdu Vetřelci 8 - 99. Zkrátka toto se příliš nepovedlo s tak nezbývá, než se těšit na nápravu. Inu i mistr Ridley se někdy utne.
28 393 bodů
5
Posádka koloniální lodě se po zachycení neznámého signálu ocitne na neznámé planetě podobné Zemi. kde začne čelit té nejděsivější hrozbě, jakou si nikdy nedovedla ani představit. ´Prometheus 2´ či ´Alien: Covement´. jak je komu po chuti. Přímé pokračování neoficiálního prequelu vetřelčí ságy přináší příběh, který jsme však už ale jakoby znali. Ano. Námětově je v podstatě stejný, jako zcela první snímek z roku 1979 ´Alien´, který v nejedné zemi dokázal rozvířit vody děsivého vědomí. Snímek není na stejné úrovni jako předchozí film a jako film zcela první. Je to něco mezi nimi a vcelku je to škoda. Ridley Scott ve vyobrazení napínavých sekvencí jako obvykle opět nezklamal, ale když v té nejlepší atmosféře najednou přijde dlouhá nudná část, veškerý divácký zájem je vytržen úplně stejně, jako když se na komerční televizi v průběhu filmu začnou vysílat reklamy. Přiběh, skutečně velmi podobný zcela prvnímu snímku, nepřináší nic zásadního, nic převratného, nic objektivního. Naopak je velmi předvídatelný, takže každou scénou se odhadující divák přesvědčuje, jestli následující dějový vývoj tipnul správně. Těžko říct, proč tento film vlastně vznikl. Ve své pozici se zdá být naprosto zbytečný.
4
Dvě hvězdičky jsou podhodnocení, ale jsou zcela oprávněné podhodnocení. Ridley Scott natočil film, který vypadá, jako by nadšený debutant vykrádal Vetřelce (předně na úrovni kopírování ikonických scén), přitom se ale odmítl odvázat a užít si hororovou zábavu, ale rozhodl se to prokládat polopatickými existenciálními otázkami. Kdyby to opravdu bylo dílo začátečníka, budu snad smířlivý, ale vůči tomuhle? Že postavy jsou ještě o řád hloupější než v Prométheovi, je nakonec ten menší problém. Jeden Marťan holt jaro nedělá.
8
Covenant mě stejně jako Prometheus docela příjemně překvapil a pomalu se mi ten "vetřelčí vesmír" začíná zarývat pod kůži. Všem těm hateřům bych doporučil, ať si jdou pustit boží čtverku.
9
Ridley Scott v tomto filmu jednoznačně prokazuje svou uměleckou integritu. Natočil film nesoucí své typické režijní znaky a zároveň respektuje vývoj série a hraje si s motivy od ostatních režisérů, včetně záběrů z pohledu Vetřelce z trojky Davida Finchera, bizarních genetických mutací čtyřky rozverného Francouze Jeana Pierra Jeneuta i akčního výplachu Jamese Camerona a fanouškovo zjihlé srdce potěší variace na legendární motiv Jerryho Goldsmithe. Takže ano, Covenant je dobrý film a ano Vetřelec je zpět v plné polní. A pokud se chcete podívat do koženého vajíčka, ve kterém se svíjí chapadélko, tak raději utíkejte!
7
Průšvih ani náhodou, na to je Covenant pořád zatraceně přitažlivý a soudržně odvyprávěný, se zajímavě využitou dvojrolí pro Fassbendera a několika scénami z ranku luxusního žánrového kalibru. Bohužel, pořád se nemohu zbavit pocitu, že to není úplně vetřelec, byť o nějaké kopírování Ridleymu v žádném případě nešlo. Zatím slušných 70% a více zde: www.subsvet.cz
8
Ridleymu Scottovi je 79 let. V tomto věku už sotva kdo udrží stolici na uzdě. Přesto je mistr pořád ve své formě. A pokud nejste úplní hardcore fanoušci Vetřelce a líbil se vám Prometheus Covenant nezaostává. Zatím co Prometheus si šel především svou cestou, Covenant trošku zajíždí do not Vetřelce. Celá zápletka s Inženýri je odhozena na druhou kolej a především jde o zrod tohoto pradávného monstra. Z Prometheuse se vrací Michael Fassbender který zde hraje dvojroli a pořád je to neuvěřitelně skvělý herec jehož interakce sama se sebou je neuvěřitelně dokonalá. Jediným dalším hercem který pak provádí něco speciálního je DannyMcBride který v sobě má trochu té své staré komediální fasády. O ostatních rolích se toho moc říct nedá ale asi se ani říct nechtělo. Jak jsem řekl Prometheus se moc neřeší a tak žádná odpověd zodpovězená není ale naopak se dočkáme víc otázek. A upřímně mi celé to mysteriózno na Prometheovi a Covenantovi sedí. A něco mi říká, že Ridley Scott nedělá další Vetřelce pro srandu králíkům. Hlavní hrdinka Danielsová poté není žádná Ripleyová. Ale ani nechce. Především začne být Covenant po půlce neuvěřitelně děsivý a to tak jak se nikomu nezdá. A při vší té béčkovosti je to vlastně hrozně chytré! Ridley Scott prostě natočil další povedený film a jsem hrozně zvědavý na Prometheus 3. Cokoliv pod úroveň Alien vs Predator by bylo zklamání.
7
Opakující se lákání signálem na začátku filmu. Tohle tady už bylo. Vetřelec už ztratil to kouzlo a strach z neznámého nebezpečí už je pryč. Bylo ho vidět víc než dost, ale už né v takovém množství. Film už nenabízí nic aktuálního a originálního. Bylo by lepší nechat vetřelce už na pokoji. Potěšilo tempo filmu a akce s monstrem samotným.
  • Tempo
  • Děj
  • Digitální Vetřelec
  • Chybí ten správný šmrnc
9 284 bodů
6
Zvláštní tah pojmenovat to Vetřelec, když to s původním filmem nemá takřka tolik společného, namísto vzhledu kultovního monstra.. S tím že pak chudák Prometheus, kterému vznikl sequel, který se k němu ani nehodlá hlásit. Ve výsledku to není nejslabší díl s Vetřelcem (to Resurrection je naprosto marný), ale když po tom Prometheovi bych čekal něco jiného. Rozhodně se sluší říct, že do tohohle filmu nikdo nikoho nenutil a příběh byl ukončen.. Líbí se mi, že to značku někam posouvá a my třeba vidíme setkání s vetřelci venku v přírodě, což ale logicky nebylo vzhledem k stylu a příběhu původních filmů možné.. Jako film s vetřelcem naprosto podle očekávání a tu šablonu naplňuje ve všech bodech, a to je možná ten problém, jak suše film nakonec působí.. Obsazení není tak nabušené jak v případě předchozího kousku, ale podařilo se opět ukecat Michaela Fassbendera, a ten je schopný všechny o míle přehrát, i když to se mu to dělá, když je tam dvakrát.. Současně se nezapomíná na kultovní "vetřelčí klubání", ale jinak je příběh dost tupej. 60%