Nebraska

74%

Komentáře a recenze 9

29 308 bodů
8
Nebraska je parádní film, kterému černobílá dodává další rozměr. Přiznám, že z počátku mě film tolik nebavil, ale z každou minutou si mě získával na svojí stranu. Roadmovie otce a syna, sprostá potrhlá matka, banda pijavic, to vše natočeno s klidem a grácií. Závěr opravdu velmi podařený a dojemný.
22 268 bodů
8
Coenovštější než poslední Coeni. Možná trochu moc okaté a ne překvapivé, ale vlastně sympatické. Payne to vykalkuloval jako vždy pěkně. Jen jsem se bohužel nikdy nezbavil vědomí oné vykalkukovanosti.
15 150 bodů
9
Neexistuje nic běžnějšího, než když si muž na stará kolena uvědomí, že celý život promrhal uvězněný pod pantoflem a že každý den lituje momentu, kdy své protivné a vrásčité manželce řekl ano. Ale to je jen první z mnoha přirozených životních motivů, které Nebraska tak krásně, vtipně a dojemně líčí. Snad poprvé se stalo, že Američané zvládli naprosto bezchybně zpracovat příběh, který je svými myšlenkami typický spíše pro klasickou českou tvorbu - svérázná rodinka plná charakterových kontrastů, malicherných sporů a majetkové závisti je však zásluhou skvělých civilních herců (mrzí mě, že Dern na toho Oscara asi nebude mít šanci), skvostných dialogů a účinně znázorněných emocí mnohem více sympatická a zábavná než všechny Homolkové a Škopkové dohromady. Černobílá výprava je sice jen trochu nadbytečná artová vložka, ale jinak jsou oscarové nominace absolutně na místě.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
10
Nebraska je film, který mě totálně dostal. Nečekal jsem, že by mě takovýto film donutil dát plný počet hvězd. Přitom, nebyla tam skoro žádná akce, děj takový jednolitý, ale příběh jako takový byl celkem zajímavý spolu s výtečnými dialogy, chvílemi to byla opravdu dobrá komedie. I když celkově to jako humorné dílo bráno není, já jsem se slušně bavil. Skvělý herecký výkon Bruce Derna, toho dědu jsem tam měl fakt rád. Celý film jsem dokázal udržet pozornost, i díky skvělé atmosféře, jichž také nahrávalo černobílé pojetí. Fakt příjemné sledování, spokojenost na 90%.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
9
Road movie, které rozhodně nezarmoutí a určitě nenudí. Po dlouhé době černobílý snímek, který byl na rozdíl od filmu the Artist koukatelnej až do konce. Minimálně jeden oskar by Nebrasce slušel.
beseda
beseda
1 931 bodů
6.5
Na americký film se jedná o téměř komorní snímek. Černobílý ráz snímku rozhodně prospěl. Herecké výkony jsou věrohodné, dialogy uvěřitelné. Celkový dojem z filmu mám ale rozpačitý. Něco (podstatného) mi tam prostě chybělo. Mé hodnocení: 65%. Viděno: 24.03.2014 (Febiofest 2014).
Milena107
729 bodů
9
Film Nebraska mne na Febiofestu docela okouzlil, překvapil a dotkl se svou lidskostí i smyslem pro humor. Již od samotného úvodu filmu, až do překvapivých závěrečných scén jsem se velmi dobře bavila, a to je u filmu, kde hraje hlavní roli starší člověk, jakož i spousta dalších dříve narozených herců, více než výmluvné. Tato výborně předvedená road movie se režisérovi Alexandru Paynemu skutečně mistrovsky povedla. Divák si tak odnáší z kina nevšední zážitek, na který bude ještě dlouho po zhlédnutí filmu vzpomínat s pocitem, že viděl něco mimořádného.
polopaticky
361 bodů
9
Přestože průměrný věk hlavních protagonistů Nebrasky je zhruba 80 let (Bruce Dern 77 let, June Squibb 84 let), tak je snímek sám o sobě naprosto strhující a plný chuti do života. Při cestě za vysněným milionem dolarů, o který jde ve skutečnosti až v druhé řadě, se Woody Grant (Bruce Dern) potýká s řadou pro diváka emocionálně vypjatých momentů, v nichž se s blížícím se závěrem začínají čím dál tím víc projevovat skutečná přátelství a pravá láska k milované osobě. Černobílý styl a práce kamery vhodně dokresluje a zintenzivňuje požitek z celého snímku a je zde opravdu velkým plusem.