Atlas mraků

77%

Komentáře a recenze 67

9
Atlas mraků je přesně ten typ filmu,který by jste si neměli nechat v životě ujít. Film s velkým F nesoucí v sobě plno poselství. Dlouho jsem bádal nad tím jaká je spojitost mezi různými časovými pásy a příběhy různých lidí,že mi málem unikla ta hlavní myšlenka filmu.Skvěle natočené,skvěle zahrané a jediné co vám zbývá je sedět s otevřenou pusou a nevěřícně kroutit hlavou,že sourozenci Wachowští dokázali natočit takový silný film pohrávající s vašimy emocemi.
29 851 bodů
8.5
Atlas mraků patří k mým oblíbeným filmům. Příběh je složen z několika časových linií a ukazuje, jak se vlastně historie opakuje a vše do sebe zasčíná postupně zapadat tak, jak má. Je to film, na který je potřeba se dobře soustředit a udělat si na něj opravdu čas a neodbíhat, jinak si ho nemá smysl pouštět. Pecka - 85%
28 428 bodů
10
Pokaždé, když Wachowski z něčím přijdou, je to na ohromnou diskuzi. Každý jejich příběh je vizionářsky dokonalý, podmanivý, originální. Příběh odehrávající se pokaždé v jiném časoprostoru tu snad ještě nebyl. Snímek se zajímá o dopady rozhodnutí jednotlivců pokaždé v jiné době. Přítomnost, minulost a budoucnost. Má to na něčem vliv? Přechody jsou plynulé a tak nenápadné, že jsou mnohdy takřka přehlédnutelné, což způsobuje jistou zmatečnost nad dějem. Zkrátka se lze velmi jednoduše ztratit, ale záhy to tvůrci velice rychle napraví. Herci a herečky tu dostali ve svém herectví ohromný prostor. Mají tu spoustu charakterů, se kterými si poradili velmi dobře. Mnohdy jsou i téměř nepoznatelní. Klobouk dolů. Vizuální stránka je opět dokonalá, i když to občas trochu kazí viditelně velmi jednoduché masky. Asi tím Wachowski chtěli říct, že i v jednoduchosti je síla. Ani nepřekvapí dlouhá stopáž. Nebylo by však lepší to rozdělit na dva díly a tak z knižní předlohy vytáhnout daleko více motivů? Na druhou stranu ohledně složitosti příběhu asi udělali dobře. Druhý díl by už mohl být propadákem. Každopádně, správná doba pro tento film přeci jen teprve přijde. Nebyl by to první případ.
22 283 bodů
8
Je to ultimátní zážitek, o tom žádná. A přitom ani trochu "pseudo". Resp. takové to bude jen při střetu s "pseudo" lidmi, ale to nás nemusí trápit. Skrze velmi funkčně odvyprávěné příběhy to zcela vědomě sděluje banální, ale působivou myšlenku, nebo spíš pocit. Vlastně to nakonec vyhlíží až nevysvětlitelně hladce, což může někoho zmást a stáhnout k nižšímu hodnocení, ale to je největším kladem. Mezi čtyřmi a pěti, to si musím ještě rozmyslet. Každopádně je zajímavé, že na rozdíl od jiných podobných filmů to funguje pouze coby celek, ne po částech. 85 % PS: Bude velmi snadné nechat si tenhle film zprotivit vyjevenými či již zmíněnými "pseudo" komentáři. Zkuste to nedopustit. Atlas mraků není komplexní ani složitý, naopak je jednoduchý až primitivní. Jako pokaždé Wachowští (a sami to netají) osekali myšlenky a složitost vyznění na naprosté co nejlíbivější a nejpůsobivější minimum. Tak je potřeba k tomu přistupovat.
6
Pořád nevím, co si mám o Atlasu myslet. 6 příběhových linek, 3-hodinová stopáž, ale zároveň žádný příběh, který by mě vysloveně uzemnil. Celkem logický propad v kinech. 5.5/10
9
Úchvatná filmová skládačka, k níž mají samozřejmě mnozí výhrady kvůli nesnadné pochopitelnosti, ale bohatě stačí přečíst knihu, aby bylo jasno, jak geniálně to celé funguje a zapadá. Tvůrci ohromují odvážným audiovizuálním řešením a dokonale stmelují vyprávění paralelním gradováním všech příběhů a překrýváním shodných motivů v rozdílných životních situacích a dějinných etapách. Jeden z nejúžasnějších kinematografických počinů nového tisíciletí, který bude doceněn až s odstupem času - a až se tak stane, budu skutečně šťastný...
6
Vizuálně mě to lízlo (Hugo Weaving jako sestra Noakesová dost cool!), avšak jinak bylo neschopné u toho cokoliv cítit.
8 615 bodů
0
Nudné. Můžou za to nezajímavé postavy a jejich osudy které vás nebudou zajímat, nefungující lore (svět) a přepálená stopáž.
avenis
avenis
8 145 bodů
10
Když jsem film viděla poprve, těžce jsem se ztrácela. Pak jsem objevovala k nepoznání namaskované stejné herce v různých rolích a nakonec jsem měla v hlavě podobno kouli, co v ní sněží, když se s ní zatřese. Tohle se prostě musí vidět víckrát. A stojí to za to. I když násilí a bezpráví tu dominuje. Rozhodně je to film, který není pro povrchní 107 IQ a jim podobné...
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9
Protože nejsem milovnicí sci-fi, dlouhou dobu jsem se tomuto filmu vyhýbala, že bych ho nepochopila. Ovšem unavena ze všech těch prachpodivných "pohádek" na všech programech jsem si ho víceméně z čirého zoufalství na Prima Max den před Silvestrem pustila. Vím, že o tomto filmu se s nadšením píše už osm let, tak je asi na místě se na něj podívat. Potom obdivuji civilní herectví Toma Hankse, tak i to byl důvod, proč jsem si tento film pustila. Nemohla bych tvrdit, že jsem všechno detailně pochopila. Nicméně spát se mi rozhodně nechtělo, i když film trval (i s reklamami ovšem!) přes tři hodiny. Skvělé herecké výkony, hudba, barvy, rychlé střídání dějů, to všechno bylo úchvatné. Nespustila jsem prakticky z obrazovky oči. Málokterý film, s jehož pochopením nemá divák sebemenší problém, dokáže tak zaujmout a na tak dlouhou dobu. Pochvalné kritiky nelhaly. Je to film mimořádných kvalit a až půjde v televizi na některém programu znovu, opět se na něj podívám.