Captain America: Návrat prvního Avengera

82%

Komentáře a recenze 108

47 084 bodů
8.5
Kapitán má tolik pozitiv,že se mi to nechce ani vypisovat. No ve zkratce: Film jsem si neskutečně užil a spolu s Avengers a třetím Iron manem se jedná o nejlepší film ze stáje Marvel. Ať si každý říká co chce,tak takhle by měl vypadat film natočený podle komiksu.
29 697 bodů
7
Pěkný komiksový kousek. Film se mi líbil srovnatelně s první Captainem America. hodnotit tyto filmy je vždy tenký led. Prostě některý mi sedne více, některý méně, ale v podstatě je to vše dost podobné, jen je hrdina člověk, zelené monstrum, nebo jiný mutant :)
28 387 bodů
9
Captain America ve svém druhém snímku a jednoduše řečeno, je to pecka. Tvůrci neponechali nic náhodě a celý koncept pojali krapet jinak, než jak bývá u pokračování typické. Do příběhu se naroubovalo více dramatizace a životních etud jako takového, což vedle, snad očekávaně, úžasných akčních scén hodně vyniká. Co to znamená především? Takže dané postavy nejsou přítomny jen v rámci komiksové akce, ale svými vnitřními charaktery navíc vyznívají jako skutečné osobnosti plné radosti i strasti, a to i po emocionální stránce. To pro takový komiksový film hodně znamená. Humoru i nadsázek je i tentokrát více než dost, což svým způsobem do toho patří. Vše je tedy v souladu a ať se děje co se děje, velmi dobře to do sebe zapadá. Ale jo, pořád se jedná o superhrdinský snímek plný ideálu o spravedlnosti, ale v popředí zájmu je hlavně spiknutí, intriky a špionáž. Samozřejmě nechybí dechberoucí akce, které mají spád a hlavně svůj vývoj, takže se nejedná jen o bezduchou střílečku, jak je jinak u většiny akčních filmů obvyklé. I ty dialogy plných hlášek, vtípků i vážnosti fungují snad jako nikdy. Takže konverzace nebo akce, mnohdy dokonce i obojí najednou, se dá, z divácké stránky, vše plně vychutnat. Jeden z nejlepších komiksových snímků od Marvel? Přijde na to. Každý komiksový film má své a to hlavně vlivem charakterizace svého superhrdiny a to i záporáka, takže podle toho také jednotlivě vypadají, každopádně tohle pokračování s porovnáním s ostatními skutečně hodně vyniká.
6
Ten film je tak strašný mustr, tak strašné nic. Jedničku alespoň oživovalo rutinní retro, tohle je úplně vyprázdněné, zkonstruované se sofistikovaností patníku u silnice (je to takový ten film, kde záporák nosí půl filmu masku, aniž by k tomu měl důvod). Pokus o přesahy a špiónské motivy spíše legračně povrchní. Prostě nuda.
10
Fakt že jo. Pokračování (doteď) nejméně zajímavého marvelího hrdiny je adeptem na nejlepší marvelovku vůbec. Chvílemi na mě dýchla až Nolanovská atmosféra. 9/10
7
Celkem slušný biják s prvotřídními herci, které poněkud popírají logiku a fyziku. Koukat se na to dá, ale nechápu ty oslavné výkřiky. Jedna bublinková limonáda, která když se protřepe tak na druhý lok chutná pěkně hnusně. Kladné body za Jacksona a Johansson.
15 155 bodů
8
Druhý Captain America mě překvapil. Překvapilo mě, že s výjimkou poslední ultrahlučné dvacetiminutovky byla celkem upozaděna očekávaná akce a oblíbené total destroy se jaksi nedostavilo. Ale ještě více mě překvapilo, jak tvůrci dokázali zalepit všechny klidové dialogové mezičasy sympaticky zkonstruovaným a zajímavým příběhem. Opět se potvrdilo, že Američané jsou obrovští fanatici v oblasti spiknutí a tajných politických machinací, a navíc mě osobně velice potěšilo, že páni režiséři a scénáristé zvolili ty nejlepší dostupné prostředky k inspiraci. A tak se stalo, že Winter Soldier není zdaleka jen obyčejnou, dolary ždímající adaptací nejhustějších komiksových obrázků, nýbrž i celkem důmyslně vyslaným šípem do terče plného klasických špionážních thrillerů, jejichž hlavní hrdinové bývají odkázáni pouze sami na sebe v palčivém nevědomí, komu věřit a komu rovnou zmalovat fasádu (za vše nechť mluví přítomnost páně Redforda). Jinak ale, pomineme-li obsahovou stránku, se jedná o velmi slušnou komiksovou jízdu ve znamení krásných efektů, dynamické kamery, zatraceně cool soundtracku a roztomile přepálených akčních scén, které točeny v realitě by měly za následek smrt celého štábu během prvních dvou hodin natáčení - ale to k tomu patří. Samozřejmě tomu dost ubližuje úlisný patriotismus, jednorozměrné postavy a přílivová vlna závěrečného patetismu, ale jen za odvahu natočit seriózní, politicky podbarvený blockbuster ignoruji další drobné výtky a napálím tomu krásných a spokojených 80%. A jedeme dál..
sabule
14 227 bodů
8.5
Trochu stejná písnička,jako všechny Marveláci,ale dá se na to koukat třeba s lahvinkou
8
Tady už to vypadá nadějně. Po všech stránkách je tento film povedený. Super hrdina ačkoliv má nadlidské schopnosti má i své slabiny jako člověk což není až tak přehnané. Hodně dobré pokračování.
9 025 bodů
8
Nejdospělejší a asi nejtemnější sólovka Marvelu a taky nejméně divácká, soudě dle tržeb. Škoda, že se tímto stylem nevydává Marvel častěji. Nevím sice, jak fanoušci, ale já bych takový styl a typ vítal víc.