Tady to musí být

68%

Komentáře a recenze 22

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
7.5
Paolo Sorrentino je ten typ režiséra,který nebude sedět každému a jeho filmy budou rozdělovat diváky. Já osobně mám jeho volně plynoucí styl vyprávění velmi rád. Scénáře jsou inteligentní a nabízí vždy něco víc co nutí diváka přemýšlet nad povahou a jednáním postav. Zde se hlavní úlohy chopil Sean Penn a opět předvedl proč patří mezi nejlepší. Evropská produkce má v poslední před tou americkou rozhodně navrch.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
6
Film naprosto odtržený od našeho světa, který nevzrušivě přednese svá moudra a může odejít do zapomnění. Navěky. A právem.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
Sean Penn mluví a chodí jako postižený a plní otcovo poslední přání. Hledá nacistického zločince. Místy hodně fain, místy těžce o ničem, protože pouze Pennova šílená (skoro-oscarová) postava nedokáže zachránit všechno. Jako komedie mě to moc neoslovilo, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, jak skvělý by z toho mohl být thriller. 6/10
lamps
lamps
15 156 bodů
8
Uhrančivě odvyprávěná a nepředvídatelná road-movie, která sice občas zabředává do příliš meta vyjadřování a "nadherectcí" Seana Penna, ale každým záběrem současně prokazuje, že Paolo Sorrentino je jedním z nejzajímavějších filmařů tohoto století. Hlavní postava, plahočící se skrze dogmatizovaného ducha amerického prostředí za morálním porozuměním, nám nakonec přiroste k srdci, což by se nikdy nemohlo stát nebýt precizních proměn nálad a tempa v závislosti na pocitech hrdiny a také vyvážené dávky absurdity. Místy se sice zasekává a ztrácí poutavost, ale celkově film zanechá velmi silný dojem... A opět mě potěšil také skvělý Shea Whigham ve vtipné vedlejší úloze.
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
10
Je to cesta vlastní záchrany, tenhle týpek byl příliš dlouho na jednom místě, začínalo hrozit nebezpečí, že definitivně ztratí vlastní tvář. Nutno dodat, že se tu tíha a význam nacistických hrůz nikterak neumenšuje i přesto, že zásadní význam tu má ryze soukromé drama. Jako výborně znázorněný hodnotím rozpor mezi tím, čím kdysi Cheyenne býval, jaký symbol znázorňoval a vybledlým obrazem, jakoby hologramem, jehož vzkazu už ani subjekt sám nevěří. Dost se mi líbí citace režiséra Paola Sorrentina: „Jeho předčasný odchod z hudební scény, zapříčiněný velkým traumatem, ho přiměl žít život, na který se nedokáže soustředit.“ Tohle je naprosto přesné! Jasně, mělo by být z pera autorova, ale myslím tím zejména obrovský cit pro rozdělání psychologie postavy. Ta je jednoduše unikátní.
Dzany
Dzany
408 bodů
6
Film stojí a padá na výkonu a charisma Seana Penna. Ten je naštěstí standardně dokonalý a i když vypadá, jako by se měl každou vteřinou rozpadnout, díky němu filmovému hrdinovi držíte palce. Čím blíže je Cheyenne u svého cíle, tím více se film dostává do hloubky Pennova charakteru a stupňovitě zvyšuje jak napětí, tak atraktivitu prostředí. Režijně je tento aspekt zvládnut bezchybně a divákovu pozornost si tím snímek udržuje po celou dobu, ale....