Umělec

75%

Zajímavosti 8

  • Během natáčení žil Jean Dujardin v domě z třicátých let.
  • Všechny taneční výstupy odtančili herci sami. Před natáčením prošli náročným několikaměsíčním tréninkem.
  • Režisér během natáčení pouštěl hudbu, počínajíc klasickou hollywoodskou a Bourcovými kompozicemi, až po samostatné nahrávky, které měly v hercích vzbudit jisté pocity.
  • Když se zapnuly kamery, herci se ocitli v neobvyklé situaci. Podle Cromwellových slov: „Jako herec musíte věřit, že něco, co nevidíte - přesněji řečeno vlastní tvář - vyjadřuje všechny vaše city a potřeby.“ Poznamenává, že se vyskytly i technické rozdíly, kdy filmovaly rychlostí 22 obrázků za sekundu místo běžných 24. „Je třeba si zvyknout na mírně vyšší rychlost filmu a udržet daný moment o trošku déle, aby byl divák schopný vycítit konkrétní záměr a přizpůsobit svoje smysly.“
  • Možná to vyzní paradoxně, ale moderní černobílé filmové pásy se ukázaly jako příliš přesné a ostré pro film The Artist. Z toho důvodu použil Schiffman barevný film typu 500 ASA, který dokázal vytvořit ten správný efekt a použil neobvyklé filtry, které rozptýlily bílou a ztlumily intenzitu černé.
  • Natáčení snímku The Artist začalo v Los Angeles v říjnu roku 2010 a trvalo 35 dní.
  • Dámští kloboučníci upravili klobouky, které se desetiletí povalovaly kdesi v krabicích. Zkušení krejčí spravili pro Dujardina kopie společenského oblečení a obuvníci vytvořili kopie starých bot. Některé původní, dobře zachovalé kusy oblečení byly použity přímo ve filmu, včetně županu a tenisového úboru pro Bejo. Avšak většina starých věcí byly moc křehké nebo polorozpadlé a musely být vytvořené jejich kopie. Někdy se také staré látky zakomponovaly do nových; když Bridges našel kus brokátu ve stylu art deco, ozdobil jím šaty, které má Bejo na sobě, když dělají s Peppy rozhovor.
  • The Artist je třetím filmem, na němž Hazanavicius spolupracoval s kameramanem Guillaumem Schiffmanem.