Příběh kmotra

73%

Komentáře a recenze 38

47 084 bodů
7.5
Na české poměry luxusní záležitost. Nějaké informace jsem o Mrázkovi věděl,ale až tento snímek mi odkryl pravou tvář naší republiky. To co bylo (a je) možné u nás by snad nikde jinde ani nešlo. Ondru Vetchého mám z českých herců nejraději a i zde předvedl výborný výkon. Příběh kmotra má velmi dobré tempo,zajímavý námět a napětí. Dostal jsem přesně to co jsem čekal,takže za mne spokojenost.
29 697 bodů
9
Film se mi hodně líbil právě proto, že nebude mít daleko k realitě. Herecký chmeleon Ondřej Vetchý opět nezklamal.. on zahraje prostě cokoliv. Důstojně působí i Lukáš Vaculík v roli detektiva. Mě se filmy na toto téma všeobecně líbí. S naší kinematografií to není tak hrozné..
6
Další pokus o stylovou tuzemskou žánrovku, který se s určitými věcmi fakt nesere, ale ten jeho divoce videoklipový styl mi tady zrovna 2x nesedl. Slabších míst ve scénáři je taky docela dost, takže český nelítostný souboj se tedy zase nekoná. Prostě jen solidní tv film, který omylem zavítal do kin. 5/10
5
Průměr a to naprosto ve všem. Čekal jsem buď gangsterku nebo kriminálku, ale tohle je takové české rozvleklé cosi, a výrazněji to ožívá v momentech černohumorných, ale komedie to nakonec není. Prospěl by tomu dramaturg a především výrazněší uvědomění co vlastně točit. Pro mě je tohle za lístek do kina prostě málo.
6.5
Tady vidíte, proč mají všechny vrcholné Scorseseho filmy kolem tří hodin. Jasně, je nesmysl srovnávat technické i finanční možnosti českého filmu s tím, co měl vždy k dispozici zmíněný velikán (ještě bych měl zmínit možnosti herecké!), ale ten rozdíl je zkrátka propastný. Příběh kmotra nemá k dispozici marný námět, naopak si může postavit základy v podobě zločinné činnosti hlavního "hrdiny" a následně přidělávat opěrné pilíře objímající jak dva různé politické režimy, tak i snaživou práci policejních vyšetřovatelů, avšak dramaturgie už značně marná je. Ne že by příběh lehce neubíhal, on totiž doslova sviští s větrem o závod, zuřivé prostřihy někde na úrovni Kriminálky anděl oddělují bleskově klidně několik let a než si vůbec stačíme plně uvědomit, jaký parchant ten Vedral vlastně je a jak mocné impérium vybudoval, už čumíme na závěrečné titulky. A to je škoda, protože Nikolaev má řemeslo v malíku, a pokud už si ve scénáři udělal místo pro něco zajímavého, dokázal to i velmi zajímavě natočit. A Příběh kmotra má jistě k dispozici i skvělé herce, jenže ti jsou uvězněni ve svých šablonovitých postavách a nějaký jejich charakterní vývoj v podstatě neexistuje. Nadprůměr to však, v rámci možností, určitě je. Alespoň můžeme vidět, jak to v naší republice vypadá a jací lidé celou politiku vlastně řídí..
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9.5
Odpovídám Hostovi. Třeba tady: https://sledujufilmy.cz/film/pribeh-kmotra-2013/4275/ Jinak to dneska šlo na Nově. Jinde než zde jsem četla tak příšerné kritiky na tento film, že jsem se na něj málem ani nechtěla podívat. Dobře bylo, že jsem tyto pocity nakonec překonala. Je to podle mne velmi dobrý český film. Možná by měl šance i na nějakém mezinárodním filmovém festivalu. Každý vyzvedává výkon Ondřeje Vetchého. Ano. Ale byl zde vážně víc než jen dobrý. Byl výborný!! Ovšem velmi přesvědčivý byl rovněž Lukáš Vaculík, Andrej Hryc, Jan Vondráček, Vica Kerekes, Kristýna Frejová, Jiří Dvořák, Zuzana Čapková... Kryštof Hádek mi zde připadal mnohem lepší než jako Karel IV. Film má rychlý spád. Nemá hluchá místa. A mimochodem - je zajímavé, že za dvě vraždy odsoudí člověka na doživotí, ale někdo ukradne miliardy, zabije spoustu lidí a vším prochází hladce a lehce celá léta. Jistě. Nakonec odplaty dojde. Ale za téměř 20 let! Kdy jeho syn vystuduje na právníka, je dospělým mužem! Na začátku filmu je to mrně. Ondřej Vetchý a Lukáš Vaculík, to je jako Jean Valjean a policejní prefekt Javert v "Bídnících". Ten po Valjeanovi rovněž stále šel jak policejní vycvičený pes mnoho roků. Žádný film se nemůže zavděčit všem. Ale rozhodně to, co jsem o něm četla negativního, není pravda. Tento film ukazuje, co se stalo po "sametové revoluci", jací "podnikatelé" a "politici" se najednou vyrojili, a to, co se zde vypráví, by jistě mohlo zajímat i mnohé zahraniční diváky.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
6
Řemeslně zvládnutý, dějově naprosto banální film, který nevysvětluje nic, spíš fikčně zamlžuje. Informační hodnotu to má jako průměrný článek v novinách, emoční hloubku vesměs žádnou. Celkové hledisko vyhovuje jednoduchému moralizujícímu nadávání na poměry bez vidiny budoucnosti. Ondřeji Vetchému jsem Mrázka moc nevěřil, je to spíš takové divadelní deklamování než filmové převtělení. Lukáš Vaculík ztělesňuje jedno velké klišé.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
10
Já to beru jako jeden z vrcholů české filmové tvorby. Po všech stránkách to byl špičkově vyladěný snímek. Už jen to, že film poukazuje na velmi peprné téma, které bylo poslední léta velmi populární, nabírá i Příběh Kmotra Vedrala(Mrázka) na popularitě. Mrzí mě jen trochu, že tam nebyl úplně dobře vidět zrod a celý průběh vzestupu obyčejného zlodějíčka až do pozice mafiánského bose. Jediná kaňka, která ale byla stokrát přebitá klady. Herecká jména jako Vetchý, Kerekes je krásné pozorovat, tedy spíše jen tu Vicu. Stojí si to pustit ne jen jednou, naprostá spokojenost, 99%.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
9
Myslím, že je to velmi poučný, možná skoro historicky dokumentární film. Film ukazující pravou podstatu a účel porevoluční privatizace. A osoba samotného pana Mrázka je třeba pro mě velkým vzorem. Lidé, kteří umí prosperovat za každého režimu, jsou praví hrdinové doby. A když se kácí les, tak holt často lítají i třísky a každý má na výběr, zda bude či nebude držet hubu a krok. Každý z nás.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
8
Film jsem neustále srovnával se Scorsesem. Tento film byl na dnešní české poměry klenotem 2013 a i na celkové poměry, to také nebylo špatné. Někdy už musel vzniknout film který by popisoval nějaký příběh kmotra z českého podsvětí. Zdá se mi však, že Češi (možná bez urážky i Slováci) však k natáčení mafiánských filmů nemají propozice. Nemáme tu Tarantina a Scorseseho, od kterých by jsme se mohli osobně učit, nicméně, by to bereme na dálku. Ani nevím jestli tvůrci chtěli co nejlepší biografii a nebo nejlepší gangsterku. Scorsese umí obojí... Jsem rád, že projekt dostal do rukou právě pan Petr, i když nenatočil nic mafiánského, tak má úžasné zkušenosti s historií a válečnými. Vaculík se konečně ukázal jinak než herec do deště a ukázal, že umí zahrát i vážné role. Vetchý byl dobrý, ale do oné role se podle mne téměř vůbec nehodil. Film celkově hodnotím na české poměry perfektně, na světové... KDYŽ JE NUDA....