Rudá planeta

53%

Komentáře a recenze 10

28 305 bodů
4
Druhý snímek z roku 2000 o cestě na Mars (první se jmenuje ´Mise na Mars´), který nenadchne tak, jak by měl. Dokonce údajně vyvolal rozruch i přímo v NASA. Nelíbilo se naprosto nereálné ztvárnění podmínek na Marsu a dějové zápletky, kterým chybí vědecké opodstatnění. Co se toho týče, tak u sci-fi žánru se s tím po divácké stránce už tak nějak počítá, takže názoru NASA bych si nevšímal. Na diskuzi je však děj. Příběh jakoby vycházel z krátké povídky, do filmu však až neuvěřitelně roztažený. Tohle by stačilo i na slabou hodinku. Vizuální obraz byl dokonalý a děj není rušen zbytečnými efekty, ale když tomu chybí dramatizace, napětí či nějaké pořádné sci-fi dobrodružství, konec všeho je uvítán snad až s nadšením. Ze zákulisí natáčení je znám problém a když je problém, problém má i výsledný film. Z tohodle se však stal přímo průser. Mělo se více zapracovat na scénáři a hlavně se vyvarovat osobních problémů přímo na place. Pak to skutečně nemá žádný smysl. Takhle film vypadá jako žánrově chudý příbuzný určený spíše pro televizi.
6
Čekal jsem sci-fi béčko o Marsu a dostal jsem ho. Jedná se v první řadě o hloupoučkou zábavu, takže v tom není třeba hledat nějakou šílenou hloubku. 6/10
7.5
Velmi slušná sci-fi, která sice v době uvedení filmu propadla, ale naprosto neprávem. Film má solidní vizuál, výborné kostýmy i slušné herecké obsazení. Ve srovnání s aktuálními scifárnami je tohle docela nedoceněná vyprávěnka ve stylu starého dobrého Raye Bradburyho.
p.a.douch
p.a.douch
8 339 bodů
6
Celkem průměr, ale nenudil jsem se. Val Kilmer průměr (to je ale furt ucházející), Carrie-Anne Mossová dobrá (jen někdy trousí pěkně patetický kecy, ale doopravdy hezky se na ní kouká), robot zajímavej, Mentalista pěkně křivej, Sizemore, Bratt a Stamp v pohodě. Jo a ta kosmická loď se mi celkem líbila. Věrohodnost jsem od tohoto filmu nečekal, a tak jsem nemohl být zklamán.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6
Průměrná sci-fi podívaná, obsazení není nic moc, ale jinak se na to dá kouknout.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Normálka - pár astronautů, jedna porouchaná loď, jeden požár (jako vždy odsávaný do vzduchoprázdna nepřátelského vesmíru), jeden robot ve vojenském módu, jedno ruské pochybně funkční zařízení, pár kousavých potvůrek, mnoho očekávatelných situací, dialogů a vztahů a jeden předvídatelný konec. Výhodou je obsazení Carrie-Anne Moss do role kapitánky letu, protože jí tu matrixovskou naléhavost prostě věřím. Film, který zvlášť nenadchne ale rozhodně ani v nejmenším neurazí.