V kůži Johna Malkoviche

72%

Komentáře a recenze 8

28 393 bodů
9
Jedno je u tohoto snímku jasné. Rozhodně to měl se svou osobitou vizí natočit Tim Burton. Charlie Kaufman svým scenáristickým počinem vytvořil dílo plné nápadů a myšlenek, ale po vizuální stránce to zůstalo někde v půli cesty, což je ohromná škoda.. Pro Spika Jonze to sice byla režijní celovečerní prvotina, ale je vidět, že si vzal na bedra dost těžký úkol, který ne úplně dobře zvládl. Příběh o loutkoherci, který tuto profesi bere tak vážně, že se snaží naplnit definici ideálu loutkářské profese a tím je vášeň být v těle druhého a myslet jinak. A jistou okolností se mu poštěstí být v těle slavného herce Johna Malkoviche. Umělecký dojem celého snímku je neodvratitelný. Odhaluje umění, které napodobuje realitu a skutečnost umělce spočívající ve snu. A takový sen je pouze mostem v uměleckém procesu ve svém naplnění. Loutky se tak stanou čistým médiem. Je to taková, dalo by se říct, obnova vlastní fantazie v rámci porozumění prostřednictvím fikce. Prodlužuje se tak okamžik, který již skončil. Zahájení snu je, něco jako, výstelka reality. Odhaluje existenciální a umělecké zpochybňování a prostřednictvím snu jej přivede k životu. Tohle není snímek jen tak pro leckoho. Divák očekávající pouhou zábavu se u tohoto snímku doslova a do písmene unudí k čirému zoufalství. K pocitu umění je potřeba přistupovat zodpovědně a s určitým druhem fantazie. Snímek se tak stane nádherně vynalézavý, chytrý a pobuřující zároveň. Ve svém smyslu je jedinečný, naprosto nepředvídatelný a tak nějak zvláštní. Zkratka je celý koncept hodně surrealistický s přesahem do poetiky v zábavné i tragické formě. Snímek je tak jen pro náročné diváky mající v oblibě klasiku moderní doby.
8
Úžasně imaginativní a nakažlivě cool. Chvílemi se to možná ve svojí divnosti trochu rochní, což narušuje lidskost, to ale nemění nic na chytlavosti filmu.
8
Kaufman sepsal (zase) naprosto šílený scénář, který ale kupodivu (zase) dává smysl a je i neuvěřitelně zábavný! Malkovich je u mě borec. Protože takhle si zahrát sám sebe, to chce mít vážně pořádné koule. Ovšem i další herci byli výborní a potěšil i v malé roli Charlie Sheen a jeho rady ohledně žen :) 7.5/10
7.5
Film, který si asi zasluhuje více než jedno zhlédnutí, ale zároveň podívaná, do níž by se mi podruhé ani moc nechtělo. Ten nápad je prostě.... divný. Ano, to je to jediné správné slovo, které ale představuje v tomto případě dost velký pojem. Myšlenka podívat se přímo do hlavy slavné osobnosti a prožít pár chvil z jejího pohledu totiž představuje pro kvalitního režiséra i kvantum nepřeberných možností a zápletek. Netvrdím, že Spike Jonze je režisérská třída, ale zde si nakonec poradil tak dobře, jak to jen šlo. Sice mě nedokázal po celou dobu zbavit dojmu, že sleduji strašně divný film, ale to on ani neměl v plánu. On nechal diváka v tom příběhovém rébu vymáchat od hlavy až k patě a zároveň zvládl podat celý film tak, že nevyzní do ztracena a po pár hodinách upadne v zapomnění. A John Malkovich byl skvělou volbou. Já bych tam měl sice radši třeba Nicholsona, ale i tak klobouk dolů před jeho výkonem a třikrát sláva za scénu v restauraci, která byla skutečně pikantní. Ale taková je i celá tahle komedie- zábavná, jedinečná, nečitelná a "divná".
8
V kůži Johna Malkoviche se mohlo jistou dobu klidně jmenovat V kůži Jacka Nicholsona či V kůži Roberta De Nira. Nakonec ovšem volba padla právě na Malkoviche a bylo to volba šťastná, protože se ukázalo, že si ze sebe Malkovich dokáže udělat srandu a je jedním z těch důvodů, proč V kůži Johna Malkoviche tak funguje. A naštěstí je těch důvodů skutečně dost. Jde rozhodně o ujetou záležitost, kdy je jasné, že scenárista Charlie Kaufman to má v hlavě hodně divoké. Právě V kůži Johna Malkoviche ovšem společně s Věčným svitem neposkvrněné mysli patří mezi to nejlepší z jeho scenáristické dílny. I díky jeho tak trochu ujeté podstatě, především ovšem díky jeho zábavnosti, chytrosti a originalitě. Divoké látky se chopil šikovný režisér Spike Jonze a kromě Johna Malkoviche bylo štěstí i v podobě Johna Cusacka, Catherine Keener či Cameron Diaz v jedné z dost možná nejlepších rolí v její kariéře. Je tam plno zábavných nápadů, které se objevují za pochodu a ukazují, že se časem z vody nevaří. Režijní debut Spikea Jonzeho (do té doby úspěšný tvůrce videoklipů) též hezky vypadá a divák nejspíš nebude úplně připraven na jak se cesta do kůže Johna Malkoviche vyvine. Díky bohu za to. Časem bohužel vyplyne na povrch lehká překombinování, díky tomu poté nemá vše v V kůži Johna Malkoviche úplně šanci dojet vše na max a je tam toho jednoduše moc. A i to tempo v druhé polovině není tak vynikající jako v té první. Je to pořád tak trochu úchylárna, ovšem chytrá úchylárna. Kdo na samotném startu přistoupí na to, co Jonze a Kaufman divákům naservírovali, čeká ho něco speciálního. A to nejen kvůli šimpanzovi s retardací, nadrženém 105-letém starci a Johnu Malkovichovi v rudých šatech. Neskutečně svá a ujetá záležitost, která má v sobě spousty rovin, které je zajímavé rozebírat. V kůži Johna Malkoviche patří mezi to nejlepší z Kaufmanovy scenáristické kariéry a funguje nejen díky Johnu Malkovichovi.......
9 284 bodů
8
Služba, stát se na pár minut někým jiným, někým slavným a s tím, že nemusíte nic, jen pozorujete, co ona osoba dělá.. To je lék na všechny nenaplněné představy. Jen teda trošku mě mrzí, že je to právě John Malkovich, kterého tu všichni chtějí a všichni milují, osobně bych si přál někoho atraktivnějšího... Může vás něco v páru rozeštvat na tolik, něž že oba milujete tutéž ženu? Lůzr Cusack a nepoznatelná Cameron Diaz si usmyslí, že využijí Johna k tomu, aby se mohli polaskat s někým atraktivním koho "milují". Nevím, asi jsem divnej, ale John Malkovich mi teda atraktivní rozhodně nepřipadá. Jsem jediný, kdo cítí, jak povrchní to vlastně je.. Nápad scénáristů je to naprosto brilantní, ovšem v mírné překombinovanosti s fixací nesmrtelnosti na dítě, mi to až tolik nesedlo. Pod tím vším se řeší řada existenčních problémů.. Jakože jak poznáme, že to co chceme chceme my? Jak to, že jsem zatočili doleva a ne doprava? Existuje vůbec nějaký rozhodovací proces v hlavě, nebo všechny otázky jsou již předem zodpovězeny, a to rozmýšlení je jen iluze? Co když naše podvědomí je jen hrstka lidí, co si koupili lístek do mne samotného? A mohl bych jen pokračovat... Existenčně filosofický klenot! Za čestnou zmínku stojí hlavně scéna, kdy se John Malkovich stane Johnem Malkovichem, jeden z nejvtipnějších bizárů, co jsem viděl. Což fakticky znamená, že naše vědomí se procházelo po našem podvědomí, nebo že jsme my samotní byli uvnitř nás a přesto jsme my nebyli my! V druhé půli filmu to od tohohle naprosto geniální teorému sklouzne pouhému plynutí a parazitování na životě jiného. A s tím, že dojdeme ke zjištění, proč je možné se stát Johnem Malkovichem a k čemu to vlastně má být. Právě tohle epesní odhalení mě teda nějak nerozvášnilo, ne že bych ho čekal, to vůbec, ale co jako?! Potřeboval to vůbec někdo? Já chci taky portál! Mám pár vybraných těl, které bych rád okusil ;). 80%
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Neuvěřitelná úchylárna, na které je zábavné do puntíku všechno, počínaje vyděšeným Johnem Cusackem a konče ještě vyděšenějším Johnem Malkovichem. Cameron Diaz si to střihla jednou s přelivem a zase jí to sekne...nemám slov. Spousta delikatesních scén v čele s přehledem Malkovichů v restauraci a veškeré (zejména počáteční) debaty se šéfem firmy, nízký strop a vůbec VŠECHNO! Trochu méně stravitelné pro běžné filmové konzumenty, ale vnímavý divák si přijde na své... Já chci portál Cameron Diaz!!! ;o)
Hare77
Hare77
2 051 bodů