Tři králové

71%

Komentáře a recenze 8

47 083 bodů
7.5
Skvělý akční film,který se odehrává na pozadí války v Iráku. Nechci ho přímo nazývat válečným filmem,protože ty si představuji krapet jinak. Russell je výborný řemeslník a vypravěč z čehož plyne,že jsou Tři králové komplexním filmem,který dokáže zaujmout více věkových kategorií. Nechybí dobrá akce,charismatičtí herci a humor (trochu černý). Myslím,že je film trochu nedoceněný a to neprávem.
22 268 bodů
8
Je vidět, že v Americe je minimálně jeden scénárista, který se ve válečném filmu dokáže obejít bez vlasteneckých projevů a patosu. Dalo by se říct, že z těch všech podobných filmů si dělá srandu. Ve Třech králích se pořád něco děje a vůbec není čas na nudu. Je to taková akční jednohubka a kouká se na to sakra dobře. Takových válečných filmů by mělo být víc.
6
Pohled na konec války v Iráku (té staré války) zase trochu jinak. První půlka dost dobrá, ta druhá sice slabší, ikdyž ji táhne parádní Wahlberg. Ale přes ten zajímavě znějící námět lehké zklamání.
8
Tenhle film není vůbec hloupej. Je to v podstatě první vlaštovka proti zajetému establishmentu, kterou okořenil dobrý humor. V podstatě se tahle komedie časem postaví vedle Hlavy 22 nebo MASH.
15 150 bodů
8
David O. Russell je režisér, který má svůj styl. A Tři králové je snímek, jenž je ze všech jeho filmů zdaleka nejstylovější. Formálně velmi zajímavá a obsahově provokativní, leč poměrně pravdivá filmařina, povznášející americký patriotismus na úroveň popkulturní sebeironické zábavy. Russell má skutečně pod palcem jak režii, tak i scénář, který možná vypadá jako slaboduchý orgasmus nad americkou vlajkou a svobodou jednání, ale kousavá ironie pracuje důmyslně a v konečném součtu si nedokáži představit lepší způsob, jak do jediné věty vhodně napasovat slova "Bůh žehnej Americe" a "Američané jsou sobečtí, mocichtiví parchanti". Vedle myšlenky pak nezbývá než vychválit i kameru, výtečné herce a parádní ozvučení, které místy nahánělo husí kůži (kdepak ty sedmdesátky jsou..). Výsledný dojem kazí pouze pár menších nedostatků ve scénáři, které filmu dost znesnadňují plně prorazit s jeho vážnou tváří skrze masku namyšleného, lhostejného pitomce. Ale i tak - Bůh žehnej Hollywoodu. :-)
9 025 bodů
8.5
O O. Russellovi se toho ví hodně a že to bude totální pošuk, tak o tom asi není třeba vést spory. Jenže tento snímek dokazuje, že jeho vyšinutost v kontrastu s příběhem jedné skupinky vojáků tento přístup snese. Russel hned ze začátku do toho šlápne fakt enormně drsně, zbarvením filmového materiálu vytváří sakra zajímavý look a celkově si hraje s počty snímků, timelapsy a podobnými udělátky, že už jen po vizuální stránce to je něco, co tady jen tak nebylo. To by ale byla jen poloviční chvála, neboť příběhově dokáže přebíhat mezi válečnou komedií a syrovým dramatem, kde i když se vtipem nešetří, tak pořád vám vždycky připomene, že kolem je "ta válka". Je to vyšinutý mix, na který je třeba se naladit a připravit, ale stojí to za to.
Pas
Pas
6 225 bodů
1.5
Temné a krvavé období českého národa během nacistické okupace si zaslouží pozornost nás budoucích. Tři králové, jakož i celý odboj jsou zde vykresleni kabaretním až lajdáckým způsobem a to včetně filmového zpracování.Nestačí použít několik obnošených bot, trochu dobových vozidel nebo hudby.Námět pro tento seriál je více než silný , což se v žádném případě nedá napsat o scénaristické práci.Dramatické uchopení celého příběhu spočívá především v potulce po liduprázdných ulicích kdy se evidentně šetřilo na výpravě a přestože snímek má obsáhnout téměř dva roky činnosti především Štb.kapitána Morávka , pořád všichni chodí v kabátech i v létě což svědčí o tom , že čas natáčení byl krátký a celé to napráskali za dva měsíce někdy na jaře.Takový pohled na osudy mnohy odvážných lidí je nedůstojný.Napětí ,akce a gradace děje se smrskává na několik málo amatérsky natočených přestřelek.Tohle určitě není věcný i když jak sami tvůrcí avizují "fiktivní" obraz reality období protektorátu.Snad se v budoucnu najde kapitál a chuť natočit skutečně dramatický film(seriál) na toto téma a nikoliv jen náznak karikatůry těch časů...
psico
psico
1 671 bodů
8.5
Příběh o tom, jak si parta vojáků v Iráku snaží přilepšit. Jak? Snaži se najít Sadámovo zlato. Situace se nakonec vymyká kontrole a parta vojáků se dostane do nesnází a až teprve teď zažívají co je to skutečná válka. Nejlepší hláška? "No comprende english ty sráči? :D"